דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שנה חדשה - התחלה חדשה 

מאת    [ 31/12/2012 ]

מילים במאמר: 516   [ נצפה 1941 פעמים ]

שנה חדשה – התחלה חדשה

הנה, אנחנו סוגרים את שנת 2012 ואוטוטו מתחילה שנה אזרחית חדשה – שנת 2013. אבל לא מזמן חגגנו גם ראש השנה, אז למה אנחנו עוד פעם חוגגים שנה חדשה? אומנם זה לא חג יהודי שלנו, אבל רובנו חיים לפי הלוח הלועזי.

 והאמת אין גם שום צורך שזה יהיה חג.העיקר שזה מסמל התחלה חדשה, ונותן לנו אפשרות לעשות פסק זמן ולראות איפה אנחנו עומדים היום ומה היינו רוצים לעשות בשנה החדשה: להיות יותר,לעשות שינוי מסוים – מבחינה אישית, מקצועית, כלכלית, חברתית ועוד.

כל השנה אנחנו חיים את השגרה היום יומית שלנו, עובדים, כל הזמן פעילים, מקבלים החלטות, מבצעים דברים, יוצרים דברים, מצליחים או נכשלים בדברים מסוימים.

תחילת שנה חדשה זה הזמן לעצור ולעשות פסק זמן על מנת לשאול את עצמנומה עשינו בשנה שעברה, מה השגנו, במה טעינו, האם למדנו מהטעיות?מה עבד טוב ומה עבד פחות טוב, איזה החלטות היו טובות ואיזה מהן היו פחות טובות, במה שיפרנו את החיים שלנו או את החיים של האחרים, האם צמחנו, גדלנו והתפתחנו? למי עזרנו? במשך כל השנה אנחנו לא עוצרים לרגע כדי לעשות ביקורת.

 האמת, אני מאמינה שאנחנו לא צריכים שנה אזרחית חדשה או כל חג אחר על מנת לעשות זאת, אנחנו יכולים לקבוע לנו תאריך פעם בחודש או כל כמה חודשים ולעשות פסק זמן למען חשיבה, ביקור ותכנון אבל זה בהחלט סיבה טובה לעשות את ההפסקה.

זה זמן מצוין לתקן דברים שלא עבדו, לשפר מה שדורש שיפור, ללמוד מהטעויות, לסלוח לאנשים שפגעו בנו או חשבנו שפגעו בנו, לקבל החלטות יותר טובות, להציב מטרות חדשות ומצמיחות. זה זמן מעולה לשאול את עצמנו איפה אנחנו רוצים להיות ב 31.12.2013, בעוד שנה בדיוק, בכל מיני תחומים בחיים – אישי, זוגי, משפחה, קריירה, בריאות ועוד.

האם כבר בניתם  תכנית איפה אתם רוצים להיות בעוד שנה בדיוק בכל התחומים הללו? איזה פעולות עליכם לבצע, איזה דברים לשפר או לשנות על מנת להגיע למטרות אלו?

שנה חדשה זו ההזדמנות הגדולה להתחיל מחדש, לצמוח ולהשתפר ברמה אישית, רוחנית, מקצועית, חברתית, כלכלית. הרי מהות החיים זה לצמוח ולהתפתח, תמיד לשאוף להיות יותר טובים, לקבל יותר, לעשות יותר.

חשוב להבין ששנה חדשה או כל חג אחר זה לא רק סיבה טובה לחגיגות, אוכל ושתייה יחד עם חברים ומשפחה. זה רק צד אחד של המטבע. הצד השני והיותר חשוב הוא זה של חשיבה, תכנון, הצבת מטרות, צמיחה והתפתחות.

אז עכשיו, תעצרו לרגע ותשאלו את עצמכם מה היה טוב בשנה אזרחית הקודמת ומה פחות עבד, מה הייתם רוצים להשאיר ומה הייתם רוצים להוציא מחייכם, מה לתקן, לשפר ועוד. וכתוצאה מזה, תבנו תכנית מדויקת של איפה אתם רוצים להיות בעוד שנה בדיוק בכל תחום בחיים.

תכנון והצבת מטרות זה אחד הדברים החשובים ביותר בחיים – כי אם אנחנו לא עושים זאת אז החיים זורקים אותנו לכל מיני כיוונים. תתחילו כבר עכשיו להשקיע בעצמכם.

אז שתהיה לנו שנה טובה! את הברכה שלי תוכלו לשמוע כאן בקישור הבא, בסרטון קצר של 5 דקות בערך. מציעה לכם לשמוע עד הסוף כי בסוך אני מדברת על דבר שיכול להיות בהחלט התחלה מעולה עבור כל אחד ואחד מכם. הנה הקישור לסרטון:

http://www.youtube.com/watch?v=jymfq057dqU

דיאנה בן צבי

מורת דרך להגשמה עצמית

 

דיאנה בן צבי


מורה דרך להגשמה עצמית


http://www.dianabenzvi.com/ten-tips-about-self-fulfillment


לקבלת סדרה של 10 טיפים - "כיצד לפרוץ דרך ולהגשים את עצמנו" בחינם, במתנה ממני, תיכנס לקישור שלמעלה, תרשום שם ואימייל והם מיד שיילחו אליך, טיפ אחד כל 4 ימים. הניסוח הוא בלשון זכר אך פונה לשני המינים כאחד!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב