דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ריהוט ונגרות 

מאת    [ 30/12/2012 ]

מילים במאמר: 374   [ נצפה 2097 פעמים ]

כשחדלו בני האדם לנוד ממקום למקום והקימו להם משכנות?קבע, החלו לייצר גם מבנים מעץ ורהיטים לשימושם. בכל ארץ ובכל תקופה פותחו לבתים ולרהיטים סגנונות עיצוב ועיטור שונים. הבדלים בצורתם ובטיבם של המבנים ורהיטים היו גם בין מיטלטליהם של אנשים משכבות חברתיות שונות וגם בין תושבי העיר ותושבי הכפר באותה תקופה ובאותה ארץ. בדרך כלל היו המבנים והריהוט בכפרים שמרני יותר, גם משום שחידושי האופנה כמעט לא הגיעו לכפר לפני ששוכללו אמצעי התחבורה והתקשורת, וגם משום דלותם של מרבית תושביו.

סגנונות העיצוב בריהוט השתנו במרוצת הדורות גם בשל התמורות הפנימיות שחלו בארצות השונות, וגם בעקבות קשריהן עם עמים ותרבויות אחרים. בתרבויות קרובות זו לזו, כגון אלו של ארצות אירופה, עברה הסמכות בקביעת סגנון המבנים והריהוט מפעם לפעם מארץ לארץ. כך, למשל, הייתה השפעתה של איטליה רבה בתחום זה בתקופת הרנסאנס, ואילו במאה ה?18 גברה השפעתה של צרפת (סגנונות לואי ה-15 וה-16). פריחת אמנות הריהוט החלה באירופה עם פריחת האמנויות כולן בימי הרנסאנס, ויחד עם שמותיהם של אמנים בתחומים שונים זכורים גם שמותיהם של יוצרי רהיטים מפורסמים, כגון תומאס צ'יפנדייל האנגלי מהמאה ה?18.

מאז ימי קדם ועד ימינו היה העץ החומר המקובל ביותר לעשיית רהיטים. הוא מצוי כמעט בכל מקום, וקל לעבד אותו ולנסר אותו, לחטבו ולחבר את חלקיו אלה לאלה. אפשר גם לכפוף אותו לאחר השרייתו במים, וקל לשבץ בתוכו חומרים שונים, כגון אבנים יקרות. יש מינים רבים של עץ שלהם תכונות שונות מבחינת צבעם, קשיותם, נוחות?עיבודם וכדומה. לפנים היו תושבי כל איזור משתמשים בעצים הגדלים בסביבתם, אך לאחר שהשתכללו אמצעי התחבורה והתעבורה, החלו מביאים ממרחקים עצים מתאימים יותר לייצור רהיטים. בימינו מכינים את המבנים פרגולות עץ דקים ורהיטים הפשוטים מעצי אורן, המצויים בשפע, ואילו ממיני העץ הנדירים והיקרים יותר מכינים רהיטים מיוחדים. שיטה הנהוגה זה דורות רבים לשוות מראה אצילי ומהודר לעץ פשוט היא לצפותו בשכבה דקה של עץ משובח הנקרא פורניר.

עם התפתחות התעשייה הממוכנת בעת החדשה הוחל בייצורם של לוחות עץ לבוד, העשויים כמה שכבות בעובי שונה, לפי הצורך: לוחות אלה משמשים תחליף חזק וזול ללוחות העץ בתעשיית הרהיטים. לפני היו מעצבים את הרהיט מבול?עץ יחיד, או קולעים אותו מענפים ומזמורות, או קושרים את חלקיו זה לזה בסיבים ובזלזלים ומחזקים את הקשר בשרפים טבעיים.

עם השימוש במתכות השתכללו אמצעי החיבור של הרהיטים וכן כלי הנגר המפסלות, המסורים, המקצועות, הפטישים, וכיוצא באלה. 

דורון בן דוד עבודות עץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב