דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המוסד לבטיחות ולגיהות חנך ניידות חדשות להדרכת בטיחות בחקלאות 

מאת    [ 30/12/2012 ]

מילים במאמר: 464   [ נצפה 3049 פעמים ]

הניידות יגיעו לרחבי הארץ וידריכו עובדים במספר שפות

 דניאל חדד, מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות: "החזון שלנו הוא ? אפס נפגעים"

  

המוסד לבטיחות ולגיהות, יחד עם קרן "מנוף" של המוסד לביטוח לאומי ומשרד התמ"ת, חנכו ניידות הדרכה חדשות לבטיחות בתחום החקלאות. הפרויקט נחנך בטקס חגיגי בהשתתפות שר התמ"ת שלום שמחון, שרת החקלאות אורית נוקד, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי הפרופ' שלמה מור יוסף, ומנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות דניאל חדד.

 "כל שנה מדווחות בין 300 ל- 400 תאונות עבודה בענף החקלאות," אמר בטקס דניאל חדד, מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות. "החמורות שבהן מתרחשות כתוצאה מנפילה מגובה, פגיעה מטרקטורים וממכונות חקלאיות, עבודה עם בעלי חיים ושימוש בחומרי הדברה שונים, שחלקם רעילים ומסוכנים לשימוש. אני בטוח כי יש עוד הרבה תאונות שאינן מדווחות".

 במוסד לבטיחות ולגיהות מדגישים כי חקלאות היא אחד מתחומי התעשייה המובילים בישראל.

 כדי להתמודד עם בעיות הבטיחות ותאונות העבודה הנפוצות בתחום, בו עובדים פועלים מארצות רבות, החליטו במוסד לבטיחות ולגיהות ליצור ניידות הדרכה מיוחדות ייעודיות לתחום החקלאות העוסקות בנושאים כמו רפתות, לולים, מטעים, גידולי שדה וחממות.  פרויקט ניידות ההדרכה הנו  הראשון מסוגו בעולם, וצפוי לשמש מודל להדרכת בטיחות בחקלאות גם במדינות אחרות.

 הניידות מורכבות משני חלקים:  כיתת לימוד ? בה עוברים העובדים הדרכות על הכלים השונים שהם משתמשים בהם (נעלים, לבוש מגן, אוזניות ומשקפי מגן ועוד),

וסרטון הדרכה אינטראקטיבי ? אשר נוצר במיוחד עבור הניידת בהשתתפות שחקנים כמו אורי גוטליב, גיא ברכה, איתן לונדנר, גל פרציגר ועוד. הסרטון מציג תרחישים מסביבת העבודה, בעוד המודרכים צריכים לבחור את דרכי הפעולה המתאימות וכך לומדים על איך ניתן לעבוד בבטחה. ההדרכה תועבר בשפות עברית, ערבית ותאית.

 על פי חוק, עובדים בתחומי תעשיה שונים, כולל חקלאות, חייבים לעבור הדרכת בטיחות אחת לשנה, וכיתות ההדרכה הניידות מאפשרות זאת.

"השאיפה שלנו היא להגיע לכ-1000 משקים חקלאיים בשנה, ולהעביר הדרכות לכ-10,000 עובדים, במטרה לממש חזון של אפס נפגעים", אמר דני חדד, מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות.

 ח"כ שלום שמחון, שר התמ"ת, הפתיע את משתתפי הטקס כאשר סיפר כי קיבל אישור מיוחד ממשרד האוצר למענק בסך מיליון שקלים עבור המוסד לבטיחות ולגיהות. "השקעה בהדרכת בטיחות בחקלאות משמעה שפחות נפגעים, בעיקר עובדים זרים, יקבלו מענקים מביטוח לאומי. כל השקעה של שקל בבטיחות היא רווח נקי למוסד לביטוח לאומי", ציין השר שמחון והוסיף כי יש להפוך את השירות הציבורי בישראל  לאחד מהמתקדמים בעולם.

 שרת החקלאות, ח"כ אורית נוקד אמרה כי פעילות ההדרכה ההיקפית לבטיחות שעורך המוסד לבטיחות ולגיהות, הכולל הדרכות ניידות בטיחות בשטח כמו גם קורסי בטיחות במפעלים, יכול להשפיע ולהעלות את דירוג ישראל ב-OECD.

 המוסד לביטוח לאומי, באמצעות קרן "מנוף", אחראי למימון פרויקט הניידות. מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, הפרופ' שלמה מור-יוסף, שהשתתף גם הוא בטקס ההשקה, אמר כי "אילו בדיוק סוג הפעילויות שהמוסד לביטוח לאומי מעורב בהן ואף אחד לא יודע על זה". פרופ' מור-יוסף הוסיף כי כמי שמגיע מעולם הרפואה, הוא יודע כי רפואה מונעת היא יותר אפקטיבית מאשר רפואה דחופה.

המוסד לבטיחות ולגיהות הינו תאגיד ציבורי המוביל את נושא הבטיחות והבריאות בעבודה בישראל, ומשמש כתובת מרכזית למידע, הדרכה וייעוץ בנושאים הקשורים לתחומים אלה. תפקידיו של המוסד לבטיחות ולגהות הן לנהל פעולות הסברה והדרכה במקומות עבודה  באמצעות מחוזותיו הפרושים בכל רחבי  הארץ; לערוך ולפרסם מחקרים וסקרי סיכונים במקומות עבודה; לסייע לבחירת נאמני בטיחות ולהקמתן של ועדות בטיחות במקומות עבודה, להדריכם ולעודדם בפעולתם; לייעץ ולקדם פעולות לסילוק מפגעי בטיחות ומפגעים בריאותיים


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב