דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגי הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים 

מאת    [ 18/12/2012 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 2001 פעמים ]

רובם של העסקים בישראל נזקקים בשלב כלשהו לגייס הלוואות לעסקים, בין אם לצורך הקמת העסק, לצורך פיתוח והרחבת העסק או עקב קשיים ובעיות בתזרים המזומנים של עסק. הצורך בהלוואות לעסקים אינו ייחודי רק לעסקים קטנים אלא גם לעסקים גדולים. עם זאת, לרוב, בעלי עסקים קטנים ובינוניים לעיתים נעדרים את הזמן, הניסיון, והמומחיות לנושא.
בפני בעל עסק הזקוק להון עומדת הבחירה בין סוגים שונים של הלוואות לעסקים:


    • הלוואות לעסקים מבנקים - בנקים אשר מציעים הלוואות לעסקים קטנים כמו גם לעסקים גדולים ידרשו ערבויות ו/או תוכנית עסקית מקצועית כתנאי לאישור הלוואה. על בעל העסק לבחון את תנאי ההחזר והריבית שהבנק מציע. רצוי אף לעשות בדיקה ולהשוות בין מספר הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים אשר מציעים הבנקים השונים, בכדי להגיע להחלטה הנכונה ביותר. ללא ספק, היערכות נכונה לקראת פגישות אלו בבנקים והצטיידות במסמכים הנכונים תגדיל את הסיכויים כי הבנק יאות להעניק לכם הלוואה לעסקים וכן תבטיח קבלתה בתנאים טובים יותר.


    • הלוואות לעסקים חוץ בנקאיות – כיום ניתן על פי חוק לקבל הלוואות עסקים חוץ בנקאיות, כלומר הלוואות לעסקים מגורמים פרטיים. חברות המציעות הלוואות חוץ בנקאיות עובדות בפיקוח בנק ישראל והן כפופות לחוקי המדינה. חלקן דורשות פחות ערבויות  מאשר הבנקים, ולכן בעלי עסקים רבים מעדיפים לפנות לאפיק זה. עם זאת, גם במקרה זה יש לוודא היטב מהם תנאי ההלוואה, ואם הם אכן עדיפים על התנאים שמציעים הבנקים.


    • הלוואות מסובסדות לעסקים בתמיכה ממשלתית – בעלי עסקים המתאימים לתנאי הקרן יכולים לפנות ולבקש הלוואות לעסקים קטנים בערוץ זה. הלוואות לעסקים בתמיכה ממשלתית ניתנות על ידי הבנק תמורת ערבות של עד רבע מסכום ההלוואה, בעוד שהמדינה מעניקה ערבות של כשבעים אחוז. למרות האטרקטיביות שבתנאים אלו, היות ותהליך קבלת הלוואות לעסקים בתמיכה ממשלתית הוא לרוב ארוך, בעלי עסקים הנמצאים בקשיים יעדיפו לפנות לאחד האפיקים שציינו מעלה. סיבה נוספת לכך היא שבעלי עסקים רבים אינם יודעים כיצד להתמודד עם התהליך הבירוקראטי המורכב לבדם.

בעלי עסקים הנזקקים להלוואות לעסקים קטנים יכולים להיעזר בחברות המספקות שירותי ייעוץ וליווי לשם השגת הלוואות. חברות בעלות ידע פיננסי וניסיון בתחום מכירות היטב את שוק האשראי, המערכת הבנקאית וקרנות המימון. הודות לכך, יוכלו חברות אלה לעזור לבעל העסק להשיג את ההלוואה המתאימה והכדאית ביותר עבורו. לרוב, הרווח שבהשגת הלוואה בתנאים החזר נכונים וריבית נמוכה יותר יעלה על ההוצאה הכספית עבור שירות זה. 

א. חפץ ושות' בע"מ בייסודו וניהולו של אבי חפץ הינה מהחברות המובילות בישראל מזה כ-25 שנה בתחום של ייעוץ כלכלי עסקי, פיננסי ואסטרטגי. החברה מציעה שירותים כלכליים ועסקיים שונים: ייעוץ כלכלי ועסקי, השקעות וגיוס הון, הערכות שווי, בדיקת כדאיות, בניית תוכניות עסקיות ואסטרטגיות, ליווי והשגת הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים, מחקרים כלכליים ועוד. החברה פועלת בענפי פעילות מגוונים, ביניהם: תחומי התשתיות והבנייה, התעשייה, המסחר, התקשורת והאנרגיה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב