דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העתיד כבר כאן: המדינות יקרסו אך ערי המדינה יעלו ויפרחו - מה משמעות הדבר? 

מאת    [ 16/12/2012 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 3558 פעמים ]

ההיסטוריה - שלושת השלבים

 

העולם התנהל מבחינה היסטורית בשלושה שלבים: בשלב הראשון, העולם נשלט על ידי אימפריות שהשתרעו על מרחבים עצומים והקיפו עמים שלמים ולעיתים גם מספר יבשות.

 

בשלב השני, העולם נשלט על ידי מדינות ריבוניות קטנות כך ששטחי האימפריות העצומים (למשל, האימפריה הבריטית) התחלקו ל"חתיכות" קטנות יותר שהפכו כל אחת למדינה בזכות עצמה. בשלב השלישי והאחרון - שאליו אנחנו נכנסים - העולם נשלט על ידי ערי מדינה ששטחן מצוצמם עוד יותר והן נמצאות בתוך המדינות. אלה הן ערים ענקיות, למעשה מגה-ערים (כמו ניו-יורק, הונג-קונג, שנחאי וכדומה), שאליהן זורמת מרבית האוכלוסיה ושהתמ"ג של אותן ערים הוא לעיתים גדול מזה של המדינות אליהן הן שייכות. 

 

 

 

צמצום היא מילת המפתח

 

ערי מדינה או מגה ערים הם ערים חדשניות ומודרניות שמהוות את הבסיס החברתי, הכלכלי והטכנולוגי של המאה ה-21. במקביל לתהליך בנייתן של ערי הענק, ישנה מגמה ברורה מאוד של היחלשות שיטתית ומהירה של המדינות הגדולות.

 

מסתבר, שמבחינה מעשית ומבחינה כלכלית - נכון ויעיל יותר לחיות בערי ענק מאשר במדינה רחבה וגדולה, משום שעיר ענק היא עיר המשתרעת על שטח מצוצמם יחסית ולכן יותר קל לשלוט בו והוא אינו מצריך השקעות אדירות. לעומת זאת, מדינה גדולה חייבת לשלוט על מרחבים עצומים ולתחזק אותם בצורה שוטפת, דבר הדורש תשתיות יקרות והוצאות אדירות ומיותרות.     

 

 

 

ערי המדינה הן הכוח הכלכלי והדמוגרפי העולה - מדינות קורסות בזו אחר זו

 

אנחנו נמצאים בדיוק בשיאו של התהליך שבו מתרחש מעבר בין שלב שלטון המדינות לשלב שלטון המגה-ערים. שימו לב, שמרבית המדינות בעולם שוקעות לבעיות תקציביות חמורות ביותר. כמעט כל מדינות העולם נמצאות בגירעון (חמור יותר או חמור פחות). במקביל, ישנה הגירה מאסיבית ממדינות שונות לערי ענק והנאמנות של האזרחים ללאום שלהם הולכת ומאבדת מתוקפה בחיפוש אחר חיים נוחים ובטוחים יותר.

 

אין ספק שערי הענק משגשגות במהירות. הן צומחות בקצב מטורף וזורמים אליהן מליוני אנשים כל חודש מתוך הבנה ששם נמצא העתיד. המצב מגיע לכדי כך, שערי ענק הללו הופכות לחזקות מבחינה כלכלית יותר מאשר המדינות אליהן הן שייכות.

   

 

 

החיים בערי מדינה

 

החיים במגה-ערים יחליפו את החיים במדינה תוך זמן קצר יחסית. הסיבה לכך היא פשוטה: החיים בערי המדינה הם חיים יעילים יותר, נוחים יותר מבחינת הנגישות, מפותחים יותר מבחינת התשתיות והאפשרויות וכלכליים יותר מבחינת ריכוז של אוכלוסיה וקיומה של פעילות כלכלית אינטנסיבית.

 

ערי הענק הן גם המקומות המתקדמים והטכנולוגיים ביותר בעולם כיום. לערים אלה יש את כוח האדם, האוכלוסיה והכסף כדי להשקיע במיזמים גדולים, בתשתיות מתקדמות ובטכנולוגיה שלעולם לא ישקיעו בפריפריה של המדינה או בערים שוליות וזנוחות.

 

 

וטיפ לסיום: לא סתם קוראים לתל-אביב "מדינת תל-אביב". כיום, תל-אביב היא כבר מדינה בתוך מדינה ובעתיד הלא רחוק תל-אביב רבתי תהיה "עיר מדינה" בפני עצמה.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב