דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע הנשים הפכו לעצמאיות יותר בעוד שהגברים איבדו את העצמאות שלהם? 

מאת    [ 09/12/2012 ]

מילים במאמר: 474   [ נצפה 2355 פעמים ]

הנשים יצאו מהארון - הגברים נכנסו לתוכו

 

מאז ומעולם מרבית הנשים היו תלויות בגברים שלהן. משמעות הדבר, היא שנשים נאחזו במערכות היחסים שלהם עם גברים וסירבו לשחרר אותם מהפחד להישאר לבד ולהתמודד עצמאית וחזיתית עם החיים. אלא שכיום המצב הוא הפוך לחלוטין. 

 

נשים הן אלה שסטטיסטית אינן תלויות בגברים שלהן ואינן נאחזות בקשרים שלהן. נשים הן אלה שיוזמות את הפירוק הזוגי ואת שבירת מסגרת הנישואין בעוד שגברים הם אלה הנאחזים בקשר, הם אלה שתלויים רגשית בבנות הזוג שלהם, הם אלה שמסרבים לקבל את השינוי ומפחדים ממנו. 

 

 

 

הדרך היחידה לאיזון היא לבנות עצמאות הדדית

 

בעשורים האחרונים נשים למדו לבנות לעצמן זהות עצמאית, יוזמת וחזקה. באמצעות מודעות עצמית, עבודה פנימית, העצמה נשית, תמיכה חברתית ודחיפה פוליטית וחוקתית - נשים התחזקו מאוד ויצאו מהארון למקום של עצמאות.

 

גברים, לעומת זאת, דווקא נכנסו לארון בעשורים האלה. הם לא השכילו לבנות לעצמם קבוצות תמיכה גבריות, הם לא עבדו מספיק על ההעצמה הגברית שלהם, הם לא נלחמו די הצורך כדי ליצור דעת קהל אוהדת שתתמוך בגברים ובצרכים הייחודיים שלהם והם לא קידמו מספיק את האינטרסים הגבריים במושגים פוליטיים, חוקיים ומשפטיים.     

 

 

 

עצמאות הדדית מחייבת את הגברים לצאת מהארון של עצמם

 

כך יוצא שמצד אחד, הנשים נישאות על גל חזק ותקיף של עצמאות שהמסר המרכזי שלו הוא "אל תהיי חלשה", "אל תהיי פראיירית", "אל תשתקי יותר", "תעשי מה שטוב לך ו"תפסיקי להקריב". ומצד שני, הגברים נישאים על גל פייסני ורך הרבה יותר שהמסר המרכזי שלו הוא "תלמד לוותר", "תהיה חכם", "אסור לך להתנהג איך שאתה רוצה", "תיזהר לא להיות תוקפן", "אין מה לעשות".

 

למרבה האירוניה, התוצאה של שני התהליכים המנוגדים הללו אינה מטיבה בהכרח עם שני המינים: נשים מתוסכלות, מאוכזבות ומרירות על כך שהגבר שלהן אינו יוזמתי מספיק, אינו חזק מספיק, אינו מעורב מספיק ואינו נוכח מספיק - אלא מתפרק להם בין הידיים. גברים לעומת זאת, מבוהלים מעומק ההשפעה של הנשים, ממידת הכוח שהן צוברות, מההתערבות שלהן בחיים שלהם ומהרצון הלא מוסתר שלהן לקחת את המושכות ולשלוט. 

   

 

 

זוגיות בעידן של עצמאות הדדית וגורל מוסד הנישואים

 

המוצא לתהליך הלא מאוזן הזה הוא לבסס לגיטימציה מחודשת לעצמאות שני המינים: לא עוד נשים עצמאיות מול גברים תלותיים ומבולבלים וגם לא עוד נשים תלותיות וחלשות אל מול גברים עצמאיים ודומיננטיים אלא נשים עצמאיות אל מול גברים עצמאיים. לא עוד מין חלש ומקופח אל מול מין חזק ושתלטן אלא שני מינים מפותחים, שווים, חזקים ועצמאיים - כל אחד בדרכו שלו.

 

בעידן כזה של עצמאות הדדית של גברים ושל נשים ניתן יהיה ליצור מערכות יחסים בגובה עיניים, מערכות יחסים המבוססות על הערכה, כבוד הדדי ושיתוף פעולה ולא מבוססות על תלות, ניצול, פחד, שנאה ואינטרסים. 

 

 

וטיפ לסיום: שיתוף הפעולה ההיסטורי בין גברים ונשים עובר שינוי עמוק מתלות לעצמאות. לכן, סביר להניח שמוסד הנישואים לא יהיה עוד הדרך המרכזית של נשים וגברים לחיות יחד בעשורים הקרובים.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב