דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיברומיאלגיה- לא חתונה קתולית 

מאת    [ 08/12/2012 ]

מילים במאמר: 942   [ נצפה 5048 פעמים ]

פיברומיאלגיה- לא חתונה קתולית!
לפעמים זה קורה "ללא סיבה", לפעמים בעקבות חבלה או תאונה אבל כשזה קורה, זה משנה את החיים ולא לטובה.

דאבת השרירים או פיברומיאלגיה היא תסמונת אשר הופכת אנשים צעירים למבוגרים בהרגשתם, אנשים פעילים ונמרצים לחסרי אנרגיה וכואבים, בלי פתרון ממשי של הרפואה הקונבנציונלית.

התסמונת מתחילה בכאבים ונוקשות בשרירים ורקמות חיבור. סימפטומים אלה יכולים להתבטא באיזורים ממוקדים בגוף או

להיות מפושטים. רוב מטופלי הפיברומיאלגיה שאני רואה סובלים מהכאבים המפושטים אך צריך לציין שסטטיסטית, נשים הלוקות בפיברומיאלגיה סובלות יותר מכאבים מפושטים לעומת גברים הסובלים מכאבים ממוקדים אך אין הדבר מהווה כלל גורף.

אצל חולים רבים, נלווית לכאבים והנוקשות גם עייפות כרונית ולעיתים תשישות של ממש אשר לא מוקלת במיוחד על ידי שינה. אצל אחוז גבוה מהחולים יהיו גם הפרעות בשינה (אשר יחמירו את התשישות) ונטייה לדכאון קל (קשה לחוות חדווה במצב כזה).

אחת מהרכים לאבחן את המחלה היא לבדוק את מידת הכאב ב- 18 נקודות המפוזרות בגוף. אם לפחות 11 מהן כואבות, ביחד עם יתר הסימפטומים, אפשר לתת אבחנה של פיברומיאלגיה.
מכיוון שברפואה הקונבנציונלית לא ידועה סיבת המחלה, הטיפול הוא בעיקר סימפטומטי: תרופות אנטי דכאוניות לטיפול בבעיות השינה ומצב הרוח המדוכדך, תרופות אנטי דלקתיות שלהן השפעה מועטה ביותר מכיוון שאין כאן תהליך דלקתי, תרופות שונות נגד כאבים ולעיתים זריקות לידוקאין לנקודות הכאב.

הרפואה הסינית המשולבת רואה את הפיברומיאלגיה בצורה ברורה הרבה יותר ואפילו מציעה אבחנה מבדלת בין מקרים שונים של פיברומיאלגיה, כלומר, חולים עם תלונות דומות אך סיבות שונות ולכן טיפול מותאם אישית לכל חולה.

ראשית יש ברפואה הסינית המשולבת כלל: במקום שיש כאב, יש סטגנציה, כלומר חסימה בזרימת צ'י (אנרגיה הזורמת בגוף ומפעילה את הפיזיולוגיה של האיברים הפנימיים) או דם.

ההבדל בין מקרה למקרה הוא הסיבה לאותה סטגנציה ולהלן בקצרה הסיבות העיקריות:
1. חוסר איזון בין אנרגיית הכבד לאנרגיית הטחול: הכבד הוא האיבר האחראי על הזרימה התקינה של כל הצ'י והדם בגוף. כשהצ'י של הכבד נתקע, הוא עלול ליצור תקיעות באזור אחד או יותר בגוף ולפיכך כאב. בגלל מערכת יחסים מיוחדת בין הכבד לטחול, פעמים רבות אנרגיית הכבד החסומה "תפלוש" לטחול ותחליש אותו. מאחר והטחול הוא האיבר העיקרי לייצור צ'י ודם, החלשתו תגרום לירידה בייצור צ'י ודם ולפיכך לחוסרים אשר יתבטאו בעייפות, תשישות והחמרה של הסטגנציה והכאב. בנוסף, צ'י הטחול אחראי על השרירים ובייחוד הגפיים וחולשה בו תגרום לתחושת כבדות ועייפות בגפיים ובעיות עיכול.

אסכם את הסימפטומים בסינדרום זה: כאבים בגפיים, כאבים מפושטים מוקלים בתנועה, חוסר שקט, לחץ וכאב בבטן, כאב מתחת קשת הצלעות, שלשולים ועצירויות לסירוגין, גזים, עייפות.
העקרון הטיפולי במצב זה ברפואה משלימה אינטגרטיבית הוא חיזוק צ'י הטחול, חיזוק ייצור הדם והנעת צ'י הכבד להפסקת הכאבים והחזרת החיוניות למטופל.
כתמיכה מסוימת תוכלו לאכול: דייסת שיבולת שועל, כוסמת, דלעת, גזר, בטטה מבושלים, שעועית וחומוס, מעט תמרים.

2. לחות חמה בשרירים: כשצ'י הטחול נחלש, עיבוד נוזלי הגוף לייצור אנרגיה ודם והנעתם נחלשים, חלקם נתקעים במקומות מסוימים בגוף, הופכים לכבדים ועכורים וחסימתיים ונקראים לחות מחוללת מחלה. חלק מהלחות הזו נתקעת בשרירים וככל שעובר הזמן מתחממת ויוצרת את הסימפטומים הבאים- כבדות בגפיים, כאבי שרירים, גפיים כואבות, אדומות, נפוחות, פצעים אדומים ומפרישים על העור, יציאות רכות או שלשולים עם ריח חריף ותחושת שריפה, דם בצואה או בשתן, גרד באברי המין.
העקרון הטיפולי במצב זה הוא סילוק לחות חמה וחיזוק צ'י הטחול לפתירת הכאב, החום והכבדות.
לתמיכה מסוימת מומלץ: כוסמת, שיבולת שועל, שיפון, תירס, קימל, חסה סלרי, לפת, שעועית אזוקי, מלפפון, חציל, עגבניה, ברוקולי, כרובית.

3. סטגנציה (תקיעות) של דם: כאן מדובר במצב בו, הסטגנציה של צ'י הכבד דומיננטית יותר מאשר סינדרומים אחרים וסטגנציה זו מאטה גם את זרימת הדם. במקומות מסוימים בגוף, נוצרים ממש קרישי דם ונתקעים במפרקים ושרירים. הכאב כאן יהיה חד וממוקד ודוקר, בהשוואה לסינדרום הראשון בו הכאב יהיה יותר עמום. הכאב בסטגנציה של דם יהיה גם חזק יותר ומשמעותי יותר אשר מנוחה או לחילופין תנועה וחימום לא מקלים עליו.
העקרון הטיפולי כאן הוא הנעת דם תקוע והנעת צ'י הכבד לפתירת הכאב מהשורש.
לתמיכה מסוימת מומלץ: בצל, שום, עלי חרדל, כורכום, בזיליקום, חזרת, הל, כמון, שמיר, קפה אחד ביום.

4. חוסר אנרגיה בכליות: כאן מדובר על איכות אנרגיה הנקראת יין- yin היא אנרגיה קרה ונוזלית. בגלל הקשר החזק בין נוזלי גוף לדם (ששניהם איכויות יין), מצב רקע של חוסר דם יחליש את כמות נוזלי הגוף ויפגע באנרגיית היין שמקורה בכליות. בנוסף לכאבים המאפיינים חוסר דם שתיארנו קודם, יתווספו סימפטומים של חוסר יין כמו גלי חום, צמא ללא צורך לשתות, עצבנות, הפרעות בשינה, עצירות.
העיקרון הטיפולי הוא הזנת וחיזוק יין הכליות וחיזוק ייצור דם לפתירת הכאבים וסימני החום והפרעות השינה.
לתמיכה מסוימת מומלץ: חיטה, שיבולת שועל, אוז, דוחן, טופו, זרעים ואגוזים, קישוא, מלון, פטריות, שעועית שחורה.   סיפור מקרה:
מטופלת בת 35 שאובחנה לפני כמה שנים כסובלת מפיברומיאלגיה. הסימפטומים שלה התבטאו בעיקר בכאבים מפושטים בגוף, חלקם עמומים אך חלקם דוקרים, חדים וחזקים במקומות מסוימים, סחרחורות, עייפות תמידית שלא מוקלת במנוחה והפרעות בשינה. מבחינה נפשית, סבלה מדיכאון קל.
לאחר אבחון מקיף, איבחנתי חוסר באנרגיית הטחול, חוסר דם, ותקיעות של אנרגיית הכבד המשפיעה על הטחול ומגבירה את החוסר.
נדקרו נקודות להנעת אנרגי

ית הכבד, לחיזוק אנרגיית הטחול וייצור דם.
בנוסף, רפלקסולוגיה של כף הרגל עם דגש על מערכת השלד והשרירים, מערכת העיכול, הכבד והכליות.
הותאמה לה תזונה מחזקת צ'י ודם ופרחי באך לתמיכה במצב הריגשי.
לאחר שישה טיפולים, הכאבים חלפו כמעט לגמרי, האנרגיה התחזקה והחיוניות חזרה, הסחרחורות נעלמו לגמרי.

הסיפוק מעזרה בהחזרתה של איכות חיים היא בלתי ניתנת לתיאור ואני מקווה ומאמין שהמטופלת הזו תמשיך את חייה בהנאה ומאחל לה שלא תצטרך אותי יותר :)

הפיברומיאלגיה היא לא חתונה קתולית וניתן לטפל בה ולעיתים אף להגיע למצב של פתרון מלא.
היו בריאים

יוסף הרשקוביץ- רפואה משלימה אינטגרטיבית
מומחה לטיפול בכאב ומחלות מערכת הנשימה והעיכול
050-7369236
http://josh4322.wix.com/yosefhershkovitz#!fibro/c2im




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב