דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הייחודיות של העסק שלך כמקור צמיחה פיננסי 

מאת    [ 04/12/2012 ]

מילים במאמר: 677   [ נצפה 3901 פעמים ]

 

לא משנה אם אתה מודע לכך או לא יש משהו שמייחד את העסק שלך מכול השאר, הדבר החכם הוא לגלות ולפענח אותו ופה בעצם טמונה הבעיה. הרבה מאוד בעלי עסקים ומנכ"לים אינם מבינים כיצד לבנות את הצעת המכירה הייחודית (USP). ישנם קריטריונים מיוחדים לשקול על מנת שהתוכן שלך או המסר יעבור ללקוחות הפוטנציאלים שלך בצורה ברורה ומוצלחת. הנה מספר כלים פשוטים שיעזרו לך:


    • הגדר את הייחודיות שלך– ממש כמו שהשם מרמז, הצעת מכירה "ייחודית" חייבת להסביר איך החברה או ההצעה שלך מיוחדת מהאחרות. זה הרבה יותר קל אם יש לך מוצר שמביא חדשנות לשוק קונפורמי ברובו אבל מה לגבי כול החברות שנמצאות בשוק כמה שנים טובות - או מוצרים שיש להם תחרות גדולה מאוד בשוק - במצב כזה ייחודיות תהיה קצת יותר מסובכת להגדרה ולבידול.

 בוא ניקח לדוגמה דבר טריוויאלי כמו גלישה באינטרנט, האפיונים המיוחדים הם כמובן מהירות ומחיר אבל המובילה של האינטרנט בעולם AOL בנתה את המוניטין שלה על המאפיין של קלות השימוש כבר מימיה הראשונים. חברת AOL צירפה מיליוני לקוחות ושמרה אותם בצורה מצוינת לאורך השנים על ידי מתן כול הפתרונות במקום אחד.הם לא היו צריכים ספק אינטרנט (ISP) נפרד ואימייל נפרד ודפדפן נפרד ותכנית מסרים מיידים נפרדת הכול בעצם היה כלול בחבילה שלהם כך שזה יצר חבילה מושלמת ללקוחות. תשכחו רק מהעובדה שהמחירים שלה היו כפולים מכול שאר המתחרים, שהאינטרנט שלה סבל מבעיות התנתקות וששרות הלקוחות שלה היה מחפיר, לרוב הלקוחות זה לא שינה הם קיבלו בדיוק מה שהם רצו, זה היה קל וזה היה בדיוק מה שאנשים חסרי ידע טכני וגולשים מתחילים רצו.

     2 . תהיה ספציפי – פעם הגעתי לאתר שהציג את הייחודיות שלו בחלק העליון של כול דף באתר האינטרנט שלו. בוא נראה אם תנחשו איזה סוג של עסק זה. הצעת המכירה נראית כך, “עוזרים לאנשים לחיות טוב בצורה טובה יותר, בריאה יותר והרבה יותר יעילה" יש לכם רעיונות על איזה סוג חברה מדובר - החברה שאחראית על הסלוגן היא חברה שמייצרת אביזרים למטבחים. המכנה המשותף היה שהציוד מיועד בעיקר לאנשים שרוצים אוכל בריא יותר וטבעי יותר. האם אתם רואים עכשיו איך הצעת המכירה הייחודית מגדירה את הייחודיות של העסק/המוצר בצורה ספציפית - הם באמת עוזרים לאנשים לחיות חיים טובים ובריאים יותר אבל השורה התחתונה היא שהם עוזרים ללקוחות שלהם לעשות זאת בצורה הרבה יותר יעילה. לייצר לעצמך את הקמח מגרעינים, לאפות בעצמך את הלחם כול אלה דברים שדורשים זמן פנוי רב. רוב הטבעונים ישמחו למוצרים שיקלו עליהם את החיים ויחסכו להם זמן פנוי.

     3.קצר וקולע זה מדויק – הצעות מכירה ייחודיות אינם פסקאות שבאות להכיר לך את המוצר, הם אמורות להיות משפט קצר אחד או מקסימום שניים, אל תתברבר, ככול שתהיה מדויק יותר התוצאות שלך יהיו טובות יותר. הנה מספר רעיונות טובים שיתנו שיעזרו לכם להפנים את השיטה.   

כולם מכירים את הצעת המכירה הייחודית של M&M שהיא בעצם גם סלוגן המכירות שלהם: “נמס בפה שלך לא בידיים שלך" ומה לגבי פיצה דומינו - במקור הם נכנסו בסערה לשוק הפיצה עם הייחודיות של הבטחת זמן מדיוק בו תגיע הפיצה.  המניפסט שלהם היה "אני מביאים פיצה לוהטת, טרייה ב-30 דקות או פחות ואם חרגנו הפיצה בחינם" גם במקרה הזה הסלוגן שלהם היה מאוד דומה להצעת המכירה הייחודית שלהם. ומי  יכול לשכוח את בורגר קינג שהייתה הראשונה לתת ללקוח לעשות המבורגר בעשייה אישית עם כול מה שהם רוצים עליו. הקמפיין הפרסומי הציג את הסלוגן והג'ינגל "בורגר קינג בדרך שלך" , כול זה מאוד תיאורי, ספציפי וקצר וכמו כן זה משפט שקל מאוד לזכור אותו.

אם ייצרת מוצר או שרות חדש שאל את עצמך מדוע - האם זה ממלא אחר הצרכים של הלקוחות שלך - האם זה בשביל למלא נישה שאף אחד לא השקיע או לא שם לב אליה - כול אלה יכולים להיות הבסיס להצעת מכירה ייחודית חזקה.

עשה לך רשימה של יתרונות ומאפיינים שמייחדים את העסק שלך. שאל את הלקוחות שלך מה הם הכי אוהבים בחברה שלך במוצר שלך או בשרות שלך. השווה את ההצעה שלך למה שהמתחרים שלך מציעים. כול אלה יכולים להיות כלים מצוינים לטכניקת סיעור מוחות שתתניע את החשיבה שלך. תוך זמר יחסית קצר, הרבה מאוד אספקטים ייחודים יתגלו פתאום ויתנו לך בסיס של כתיבה חזקה, תיאורית וספציפית.

 

 

 

איציק עומרי קידום אתרים ותוכן שיווקי חברת Creative Brilliance  מילים פשוטות - רעיונות גדולים טל: 054-5205985 www.creativebrilliance.co.il    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב