דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעט מידע על דלקות אוזניים 

מאת    [ 29/11/2012 ]

מילים במאמר: 488   [ נצפה 1862 פעמים ]

האוזן הפנימית, האוזן התיכונה והאוזן החיצונה, וקיימת צינורית ניקוז הנקראת "חצוצרה", שייעודה ניקוז נוזלים והשוואת לחצים בין האוזן התיכונה לחלל הלוע. אל הדלקת באוזן החיצונה לא מתלווה חום,ותחושת הרגישות מתקיימת לרוב אחרי שהייה ממושכת בבריכה, והטיפול בדלקת במיקום זה הוא בדרך כלל דרך טיפות אנטיביוטיות. הדלקת שבאוזן התיכונה הינה חיידקית או ויראלית ומתפרצת בדרך כלל אחרי הצטננות, כשנגיף ההצטננות גורם לבלוטות הלימפה בצוואר לגדול ונוצר לחץ על החצוצרה עד להיצרות החלל, דבר המונע את יכולת הניקוז של הנוזלים שהצטברו מהאוזן התיכונה אל הלוע, והללו מהווים קרקע פורחת להתרבות חיידקים ונגיפים היוצרים את הדלקת באוזן התיכונה.

 דרכי הטיפול בדלקות אוזניים

דלקת אוזניים חריפה היא תוצר של מוגלה בחלל של האוזן התיכונה, מגורם חיידקי או וירלי. לפעמים ישנה הצטברות נוזל סרוטי שאין בו חיידקיים או וירוסים, וחשוב אבחון מדויק בכדי שלא יוענק טיפול יתר או לחלופין טיפול חסר. הכאב באוזן לא בהכרח מרמז על דלקות אוזניים. וטיפול באמצעות אנטיביוטיקה לא יצמצם את העוצמה של הכאב וגם ולא יעניק פיתרון לדלקת וירלית. כשניתן טיפול אנטיביוטי מיותר, עולה ההסתברות שהחיידקים יפתחו עמידות לאנטיביוטיקה בנוסף לתופעות הלוואי הנלוות לשימוש בה. גם כשישנו חשד להימצאות גורם חיידקי, הגישה כיום היא לתת לגוף את אפשרות להבראה עצמית גם במקרים של דלקות אוזניים, בהתאם לגישה הטיפולית בהולנד, לפרק זמן של מספר ימים, ורק אם קיימת החרפה בסימפטומים, יינתן טיפול אנטיביוטי. עבור התסמינים הנלווים לדלקת, כמו חום וכאב יינתנו תרופות להפגתם. קיימים רופאים הנוהגים לתת טיפול בדלקות אוזניים לפרק זמן של שבעה ימים, ואילו אחרים נוהגים להעניק טיפול תרופתי לפרק זמן של חמישה ימים בלבד, כשלכול גישה קיימים היתרונות והחסרונות שלה, והכול על פי מצבו של המטופל. כשמדובר בטיפול אנטיביוטי חובה להקפיד על נטילת התרופה באופן מדוקדק לאורך כל פרק הזמן שנקבע על ידי הרופא, אין להפסיק ליטול את התרופה האנטיביוטית אף אם חלף הכאב.

  דלקות אוזניים אצל ילדים

 

לא פעם, בדלקות אוזניים אצל ילדים שגילם גבוה מחצי שנה, הרופא יעדיף שלא לטפל כלל באמצעות תרופות תוך כדי במעקב בכדי לבחון את השינוי בתסמינים. לא פעם קורה שבדלקות אוזניים מתנקזת המוגלה באופן עצמאי מהאוזן, הכאב במרבית המקרים מצטמצם באופן משמעות לאחר הניקוז של המוגלה אשר גרמה ללחץ, החוצה. במצבים האלו יש צורך לבצע שטיפות במי חמצן עד שההפרשה פוסקת ספונטנית. לפעמים קיימת סיטואציה שבה ישנן הפרשות נוזליות דרך האוזן. לרוב, הדרך היעילה ביותר היא מעקב תוך כדי ההמתנה של שבועות ספורים. אם מתעורר החשד ללקות בשמיעה בשל אותם הנוזלים, בנסיבות הללו ייבדק הצורך בהתערבות רפואית. כשישנן דלקות אוזניים חוזרות ונשנות עד להפיכתן לכרוניות, או בנסיבות בהן קיימים נוזלים באוזן באופן קבוע, יהיה שיקול של התערבות כירורגית דרך החדרת צינורית קטנה בעור התוף כדי לאפשר ניקוז נוזלים האוזן התיכונה החוצה באופן תמידי. לאחרונה יצא לשוק מכשיר המתקדם מאוד מסוגו, העניק יכולת אבחון מדויק, מהיר, ואמין של מקור הכשל של דלקות אוזניים בה לוקה המטופל, והמלצה על הטיפול היעיל ביותר לטווח המיידי והממושך. המכשיר מכיל מאגר מידע מעודכן, בעזרתו אפשר לאתר את המקור לרגישות ולהמליץ על הטיפול היעיל ביותר. הליך הבדיקה הינו פשוט ולא פולשני. המכשיר קיבל את אישור משרד הבריאות הישראלי. 

BioControl ביו קונטרול - טכנולוגיה חדשה לירידה במשקל, בדיקת אלרגיה ואבחון מחלות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב