דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד להקל על הגב בשעות היום 

מאת    [ 29/01/2008 ]

מילים במאמר: 575   [ נצפה 2047 פעמים ]

כיסא מפלט
"הנוסעים מתבקשים לחגור את חגורות הבטיחות" - כמעט תמיד טוב לשמוע את המשפט הזה, אבל בעיקר בקיץ, כשבקצהו טמונה הבטחה לחופי ים צלולים יותר ולקניות במחירים נמוכים יותר. אלא ששעות הטיסה טומנות בחובן כמה סכנות לבריאות, ובראשן תופעות הלוואי של הישיבה הממושכת.

הראשונה והנדירה שבהן היא היווצרות קריש דם ברגל, כתוצאה מחוסר תנועה ממושך. קריש זה עלול להשתחרר ולחסום כלי דם חיוני בלב או בריאות, מה שעלול להיות קטלני. הדרך הטובה ביותר להקטין את הסיכון לכך היא להקפיד להתנועע במהלך הטיסה כמה שיותר, אם בהליכה במטוס ואם באמצעות תרגילים בישיבה, ובהם מתיחה וכיווץ של כפות הרגליים וביצוע תנועות סיבוביות של הקרסוליים לשני הכיוונים. מעבר לכך מומלץ להימנע משתיית משקאות אלכוהוליים ובמקרה של בעיות קודמות בכלי הדם או סיכון לבעיות כאלה, מומלץ להתייעץ עם רופא קודם לטיסה לגבי נטילה של אספירין לדילול הדם.

תופעת הלוואי השנייה הקשורה בישיבה ממושכת הם כאבי גב. מי שסובל מהם קודם לטיבה עלול למצוא את עצמו בהתקף קשה במיוחד, ואחרים עלולים לגלות פתאום שגם הם הצטרפו למשפחה הענפה והלא מאושרת של כואבי הגב. גם כאן הפתרון הוא להתנועע במהלך הטיסה, אולם תחזוקה שוטפת של הגוף ופעילות גופנית שגרתית תסייע גם היא במניעת כאבי הגב. מעבר לכך תוכלו להביא אתכם לטיסה כרית תומכת - מדובר בדרך כלל בכרית קטנת מידות, שיכולה להתאים הן לשקע הגב והן לתמיכה בצוואר, בעיקר אם אתם מתכננים לישון בטיסה והכרית הסטנדרטית לא ממש נוחה לכם.

התופעה השלישית שאופיינית לישיבה בטיסות היא... זלילה. לא מוכרחים לקרוא לדיילת כל רבע שעה בשביל עוד שקית בוטנים ועוד כוס משקה קל. מים ירוו אתכם יותר, יקלו על מערכת העיכול שלכם במהלך הטיסה ואחריה, ויחסכו מכם עלייה מיותרת במשקל - על כל המשתמע מכך. ואם תקומו מהמושב ותיגשו בעצמכם לפינת ההגשה - תרוויחו גם מתיחת אברים באותה הזדמנות.

יש משהו לראות?
הישיבה מול הטלוויזיה אופיינית אמנם לכל השנה, אבל בקיץ, כשהטמפרטורות מבריחות אתכם מחוץ והמזגן מפתה אתכם מבית - הכורסה הופכת להיות אטרקטיבית יותר ויותר. תגידו "אבל בחורף שמיכת הפוך קורצת לנו", נכון. אלא שבחורף אם אתם כבר קמים וזזים - אתם מתחממים ומרגישים הרבה יותר טוב, בעוד שהזיעה בקיץ גורמת לנו לאבד את החשק לעשות תנועה מיותרת. כל תנועה מיותרת.

מה עושים? קודם כל קמים. אפשר להתמקם על ההליכון שמוצב מול הטלוויזיה, על האופניים שהכידון שלהן משמש משענת לעיתון הבוקר, בבריכה הצוננת או בחדר הכושר הממוזג. מה שנקרא "אם כבר לבד, אז שיהיה בתנועה". אלה יקטינו את הלחץ על החוליות, ומעבר לכך ישפרו את זרימת הדם ויגבירו הפרשה של סרוטונין, הורמון שיש לו, בין השאר, השפעה מיטיבה על מצב הרוח ויכולת לשכך כאבים.

בוא ניסע לטבריה
או לחיפה או לאילת. האור הבוהק בחוץ והשמיים נטולי העננים הופכים אותנו לטיילים מושבעים. אלא שאנחנו מטיילים בעיקר בנסיעה, משקיפים על הנוף ממרומי המכונית ומריחים את הטבע מבעד למזגן. הישיבה הממושכת ברכב קשה לגוף עוד יותר מהישיבה בכורסה, שכן המושבים במכונית בדרך כלל פחות אורתופדיים, תנוחת הגוף מוגבלת יותר ואנחנו מרוכזים (או אמורים להיות) בתנועה מסביב, על כל הלחץ הכרוך בכך. כל אלה גורמים לנו לשבת מכווצים - ולקום אחר כך עם כאבי גב נוראיים.

אם אתם נוסעים בתוך העיר - נצלו את הרמזורים והפקקים כדי להטות את הגוף לימין ולשמאל ולהתמתח מעט. אם אתם בנסיעה בין עירונית ממושכת, עצרו מפעם לפעם להתרעננות, צאו מהמכונית וחלצו את עצמותיכם. ובכל מקרה דאגו למושב נוח כמו מושב העיסוי לרכב שמשווקת חברת ד"ר גב, ומיועד להרכבה על מושב הנהג או על כל כיסא אחר במכונית או בבית ובעיקר לכרית תומכת לגב התחתון. אל תשכחו אגב לחגור את עצמכם בכל פעם שאתם מתיישבים שמכונית, שכן הסכנה הגדולה ביותר לגב טמונה בעצירות פתאום ובפניות חדות, כמאמר הקריינים.
גבי
שירות לקוחות
ד"ר גב



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב