דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עושים גבינות בבית 

מאת    [ 27/11/2012 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 2625 פעמים ]

היום בעידן המודרני אנו רגילים ללכת לסופר ולקנות גבינות. מקובל לחשוב כי הכנת גבינות בבית הינה תהליך מורכב ומסובך. נכון, התהליך מורכב וצריך להקפיד על הכללים השונים, אבל משום מה שכחנו שכך הכול התחיל. בשחר ההיסטוריה, כמרים ועקרות בית התחילו לעשות גבינות בבית ורק לאחר מכן מלאכת הכנת הגבינות החלה להתבצע במפעלים.

 

לאחרונה אנחנו רואים תופעה של התגברות המודעות הציבורית לטיב המזון, אנשים רוצים לאכול מוצרים טבעיים. כמו כן הולכת וגדלה התופעה של הכנת מוצרים בבית. לכן גם ההתעניינות באופן שבו עושים גבינות בבית. כאשר אתם מכינים בעצמכם את הגבינות השונות אתם קובעים מה הטעם והמרקם של הגבינה.

אנחנו שומעים מהתלמידים שלנו איך הם יושבים בסוף שבוע ועושים גבינות בבית וכל המשפחה נהנית מפרי מלאכתם.

תהליך הכנת גבינות בבית תמיד מרתק אנשים. בתהליך מורכב זה  צריך לדעת על החלב ועל הטיפול בו, הבדלים תזונתיים ובריאותיים בין סוגי החלב השונים והמרכיבים השונים שדרושים בעת הכנת הגבינות. כמובן שכאשר אנו עושים גבינות בבית יש לשמור על ניקיון המטבח והכלים.

החלב הוא המרכיב הבסיסי בהכנת הגבינות השונות.  כאשר אנחנו עושים גבינות בבית מחלב כבשים, פרה, עזים ובופאלו תביא אותנו לתוצאות שונות בהתאם לסוג החלב שנבחר. החלב מורכב ממינרלים וויטמינים. אבל לפני שמתחילים לדבר על הדברים שטובים לבריאותינו ולהכנת הגבינות, חייבים לדבר על מה שעלול לסכן את בריאותינו. בחלב עשויות להיות בקטריות שעלולות לסכן את בריאותינו ולכן חובה לפסטר את החלב לפני שאנחנו מתחילים בתהליך של הכנת גבינות בבית.

החלב מורכב ברובו ממים ושומן החלב מכיל הרבה חומצות שומן חיוניות). השומן משפיע על טעם ומרקם הגבינות השונות). חלבון החלב נקרא קזאין והוא מכיל חומצות אמינו חיוניות. בנוסף לכך החלב מכיל מינרלים כמו זרחן, מגנזיום, נתרן וסידן שהוא מינרל מאוד חשוב לבניית העצמות בגופינו. מרכיבים נוספים בחלב הם ויטמינים כמו B12, A, C, .D. בחלב יש גם סוכר הנקרא לקטוז שמשמש כמקור אנרגיה לגוף.

כאשר אנו עושים גבינות בבית ישנה חשיבות לשימוש במחמצות המתאימות. בנוסף לחיידקי החלב, מוסיפים בעת הכנת הגבינות השונות מחמצות המורכבות מחיידקים אשר מסייעים בתהליך ההגבנה. המחמצות משפיעות על טעם ומרקם הגבינות, ולכן קיימים אין ספור סוגי מחמצות, כאשר כל מחמצת מסייעת בקבלה של טעמים ומרקמים שונים.

כאשר אנו עושים גבינות בבית, עלינו להשתמש במרכיב חשוב נוסף שהוא האנזים. האנזים מסייע בתהליך הגיבוש שבמהלכו נהפך החלב לג'ל מוצק. תהליך זה של הוספת מחמצות ואנזים נקרא הגבנה.

כאשר אנחנו עושים גבינות בבית עלינו להקפיד על תהליכים אלו. אפילו סטייה קטנה תגרום לשינוי במרקם וטעם הגבינות השונות. לכן תוכלו למצוא אין ספור גבינות במרקמים וטעמים שונים.

כאשר אתם עושים גבינות בבית, במיוחד גבינות קשות עגולות וצבעוניות שמגרות את החיך, אתם יכולים להתגאות בכך שהכנתן אותן במו ידיכם.

לסיכום ניתן לומר כי כאשר אנו עושים גבינות בבית ניתן ליהנות מתהליך מרתק, ומצד שני אם אנחנו לא יודעים מה אנחנו עושים זוהי עשויה להיות חוויה מתסכלת.

 

"גבינות מהלב" - לימוד הכנת גבינות בבית. לקבלת פרטים נוספים הנכם מוזמנים ליצור קשר לנייד 0547522906.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב