דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יצירת סביבה מלאכותית של אנגלית 

מאת    [ 26/11/2012 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 2202 פעמים ]

אם אדם רוצה להתקדם באנגלית במהירות, הוא צריך ליצור לעצמו סביבה מלאכותית של אנגלית. מטרת הסביבה המלאכותית הזאת היא לאפשר לאדם לקבל כמות מספקת של אנגלית "פנימה", שתאפשר לו במהרה להתחיל לדבר.

העיקרון החשוב ביותר בעיניי בלימוד אנגלית הוא שתחילה אתה חייב להיחשף לכמות גדולה מאוד של השפה וזה יגרום לכך שבשלב מסוים תהיה "רווי" ותתחיל לדבר. זהו תהליך טבעי שקורה כשאדם מתחיל להקשיב לאנגלית – שבשלב מסוים הדיבור פשוט מתחיל לזרום החוצה, ככל שהחשיפה אינטנסיבית יותר, ככה הדיבור יגיע יותר מהר.

תחשוב על הדרך שבה לומדים הילדים שנולדים למשפחות דוברות אנגלית. איך זה שבגיל 5-6, לפני שהם למדו לקרוא, הם מדברים כל כך טוב ושוטף?! מה שהם עשו במשך מספר שנים - הם חיו בסביבה המוקפת באנגלית, והפעולה העיקרית שהם עשו במהלך השנים הללו הייתה האזנה.

הם האזינו להורים שמדברים בינהם, לשכנים, לטלוויזיה, לאותו סיפור שאמא קראה להם לפני שינה, ולהמון דברים אחרים. אז, בשלב מסוים,  "השערים נפתחו" והם פשוט התחילו לדבר. תחילה אלה היו מילים בודדות, לאחר מכן - צירופי המילים, ואז - משפטים שלמים!

אך מה הם עשו לפני כן - הם האזינו!

לאחר מכן הם לומדים לקרוא וכך הם מתחילים לצבור אוצר מילים חדש - הקריאה מצטרפת להאזנה, כי הם עדיין מקבלים הרבה יותר אנגלית דרך האוזניים מאשר דרך העיניים. זהו תהליך טבעי שעובד על כל אדם - אם מיישמים אותו נכון.

לכן...

כדי ליצור סביבה מלאכותית של אנגלית, אדם צריך להגביל את עצמו בכמות הגירויים שכוללים את השפה העברית (עתונים, מגזינים וכו') ולהחליף אותם בדברים דומים באנגלית. יש לעבוד על זה באופן מתמיד.

לדוגמה, אם אדם רגיל להקשיב לשירים בעברית ברקע, הוא צריך להחליף אותן לשירים באנגלית. אם אדם רגיל לרשום לעצמו פתקים-תזכורות מה הוא צריך לעשות, הוא צריך להתחיל לרשום אותן באנגלית, אם יש לו ערמת מגזינים בשירותים, הוא צריך להחליף אותה למגזינים באנגלית וכו'.

צריך להפעיל את היצירתיות שלך בעניין הזה, אבל צריך לעשות זאת. הרעיון הוא – למרות שאתה חי בסביבה שאינה דוברת אנגלית, אתה צריך לספק לעצמך כמות של אנגלית כמה שיותר קרובה לזו שמקבל אדם שחי בארץ דוברת אנגלית. אם היית חי עכשיו באמריקה, היית נחשף להמון אנגלית במהלך היום שלך, נכון? אז כעת, השתדל לספק לעצמך כמות דומה של חשיפה, גם אם את חי בסביבה שאינה דוברת אנגלית.  

חלק ניכר מאוד מיצירת הסביבה המלאכותית והחשיפה המוגברת לאנגלית הינו בכך שאדם מאזין לאנגלית זמן רב כל יום. צריך להשיג מכשיר MP3 ולעלות עליו קבצים עם חומר מעניין באנגלית ולהקשיב לקבצים הללו באופן יומיומי – כמה שיותר זמן. זאת פעולת המפתח ביצירת הסביבה המלאכותית של אנגלית.

אז אם אתה רוצה לשפר את האנגלית שלך במהירות – תפעל באופן מתמיד בכיוון של הכנסת יותר ויותר אלמנטים של אנגלית לחיים שלך.

שיהיה לך בהצלחה בלימודי אנגלית!

 

אריק רוזני מאמן אישי להצלחה באנגלית www.english-upgrade.com


050-8258755




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב