דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חופש הבחירה מצמצם את המוטיבציה להתחתן ולהביא ילדים לפי הנוסחה הקלאסית 

מאת    [ 24/11/2012 ]

מילים במאמר: 449   [ נצפה 1854 פעמים ]

חופש הבחירה מצמצם את המוטיבציה להתחתן ולהביא ילדים לפי הנוסחה הקלאסית

 

 

מספר המשפחות והילדים - קטן

 

הסטטיסטיקה בעולם אינה משקרת. המגמה העולמית היא ברורה כשמש: פחות ילדים, פחות משפחות, פחות נישואים ויותר גירושין. המגמה העולמית מובילה למסקנה אחת - העולם משתנה.

 

האוכלוסיה העולמית משנה את ההתנהגות המסורתית-דתית שהייתה נהוגה מזה כמה מאות בשנים והיא נפתחת לתפיסות חדשות ועדכניות יותר, שבהם אין צורך להתחתן, אין חובה להקים משפחה גדולה ואין עול או ציפייה להתחייב למסגרת של שבטיות או ילדים. 

 

 

 

אנשים אינם מעוניינים עוד במחוייבות טוטאלית

 

המגמה הזאת היא תולדה של הרצון בחופש אישי רחב יותר. היא קשורה בכלכלה, בפוליטיקה, בתרבות, במסחר, בערכים ובסגנון חיים - הכל קשור בהכל והכל מוביל לאותה התוצאה.

 

החיים של פעם דרשו מסגרתיות ומגבלות. החיים של היום מציעים יותר ויותר אפשרויות, מגוון, חופש בחירה וגמישות. העולם הבין שגמישות עדיפה על תקיעות, שמגוון עדיף על צמצום, שבחירה אישית עדיפה מצו קולקטיבי. 

 

 

 

המודל העתידי - פחות ילדים, יותר חופש אישי, יותר גמישות ונוחיות

 

אנשים רוצים ילדים, הם רוצים זוגיות והם רוצים יחסים - אבל לא במתכונת של פעם. הם רוצים משהו עדכני, אחר, נוח וגמיש יותר. הם מתקשים לעמוד במחוייבות של פעם שדרשה מהם הקרבה עצמית אדירה, צמצום חופש הבחירה למינימום, סבל, כובד, קושי וויתור עצמי.

 

למעט החברות והתרבויות המסורתיות (החרדים, המוסלמים והנוצרים השמרנים) אשר ממשיכות להתנהל בצורה של פעם, מביאות מספר רב מאוד של ילדים, חיות בקבוצות גדולות ומתוך משטר משפחתי קפדני - מרבית האוכלוסיה החילונית מתחילה "לשחרר" ו"לזרום", לוותר ולהקל, להסיר את המחוייבות הטוטאלית ולבחור בצורת חיים גמישה ומתקדמת יותר שבהם המשפחה והזוגיות, הילדים והמסגרת אינם הרמטיים, אינם שחור ולבן, אינם מחייבים הקרבה טוטאלית.

   

 

 

רומני מול אובמה - כרוניקה של חופש אפשרויות מול חוסר ברירות

 

רומני ואובמה מייצגים לצורך הדיון הפוסט-משפחתי סוג של עימות בין התפיסה המסורתית המיושנת לבין התפיסה העדכנית והמתקדמת. רומני הוא בעל חמישה ילדים. לאובמה רק שתיים. אובמה ומישל חולקים קריירות ומפרנסים יחדיו. רומני ואן מתחלקים בתפקידים - היא אשת הבית והוא המפרנס. משפחת אובמה היא משפחה שיוויונית ועדכנית יותר. משפחת רומני היא משפחה מסורתית, שמרנית ומקובעת יותר.

 

לא פלא שרומני הפסיד בבחירות באמריקה - הוא הפסיד משום שהוא מייצג עולם שהולך ונעלם, תרבות שמרנית שאין לה אחיזה ורייטינג, שיטת חיים ערכאית, מיושנת וקפואה שכאילו השתמרה כפי שהיא ולא עברה שום רענון או שינוי שיתאים אותה לעידן הנוכחי.

 

 

וטיפ לסיום: העידן הפוסט-משפחתי מאפשר יותר הגשמה עצמית, חופש בחירה ונוחיות בחיים. כיום, לאנשים יש את האפשרות לחיות בזוגיות ובמשפחה אבל בצורה שהיא הרבה יותר יצירתית, חופשית ומשוחררת ולא בצורה מאובנת, קלאסית ושמרנית.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב