דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קדימה, להדיח את אולמרט 

מאת    [ 28/01/2008 ]

מילים במאמר: 475   [ נצפה 2355 פעמים ]

ביום רביעי הקרוב תפרסם ועדת וינוגרד, את הדו"ח המלא, באשר לחקירת ניהולה של מלחמת לבנון השניה. למעשה, תפרסם הועדה, את חלקו השני של הדו"ח. הראשון פורסם כבר בשנה שעברה ונקבע בו במפורש כי ראש הממשלה, אהוד אולמרט כשל באופי ניהול ההתנהלות ובדרך קבלת ההחלטות שלו ערב המלחמה ובמהלכה.

הועדה בדקה את הדרג המדיני ובראשו ראש הממשלה ואת הדרג הפיקודי, הצבאי באשר לתפקודם במלחמה.

ועדת וינוגרד לא תפרסם המלצות אישיות, הואיל ואין זה מתפקידה. ועדת וינוגרד פרסמה ותפרסם את העובדות שמצאה בחקירתה ואת המסקנות אליהן הגיעה.

בין בעלי התפקידים במלחמה, יש כאלה שאינם משמשים עוד בתפקידיהם ובהם, שר הביטחון פרץ, הרמטכ"ל חלוץ, אלוף פיקוד צפון אדם ומפקד האוגדה, גל הירש. ראש הממשלה אולמרט, לא מוצא כל טעם מדוע עליו לשאת באחריות ולהתפטר.

בין היתר כתבה הועדה בחלקו הראשון של הדו"ח כי ראש הממשלה " נושא באחריות אישית ישירה להחלטה לצאת למערכה ולאופן ניהולה" כן, כתבה הועדה כי " ראש הממשלה הציב את עצמו בראש אלה שהחליטו לצאת למערכה צבאית, שהובילו את מהלכי המלחמה ושקבעו כיצד תתנהל בפועל והוא זה שניהל את הליכי קבלת ההחלטות" וכן כי " מנהיג המוציא את צבאו לפעולה צבאית רחבה חב חובות למדינה, ללוחמי צה"ל המסכנים את נפשם ולאזרחים.... ראינו כי ההחלטות המהירות על היציאה למלחמה שקיבלה הממשלה בראשותו של אולמרט לא עמדו בתנאים אלה. בכך כשל ראש הממשלה כמנהיג הצריך להוביל את ארצו לפעולה צבאית יזומה מתוך שיקול דעת ואחריות."

היה ובחלקו השני של הדו"ח לא תחזור בה הועדה, ממסקנותיה בחלקו הראשון ולא תטהר את ראש הממשלה אולמרט מאחריותו, הרי שדין הציבור יחייב להעביר את ראש הממשלה מתפקידו.

ראש ממשלה, האמור לקבל החלטות גורליות הוא אדם וככזה, הוא יכול לטעות ואפילו טעויות הרות אסון. ראש הממשלה אולמרט, להבנת ועדת וינוגרד, לא טעה, הוא התרשל. וכדברי הועדה "כל אלה מצטרפים יחד לכשל חמור הנוגע להפעלת שיקול דעת, אחריות וזהירות." לכן, ראש הממשלה אולמרט, אינו יכול להמשיך ולכהן בתפקידו.

הציבור, הוא שדורש מראש הממשלה להתפטר והוא שדורש מהכנסת להדיחו, אם לא יעשה כן. כפי שכתבתי במאמר מיום 6.1.08, בפני הכנסת, מספר דרכים לעשות כן ובחירות כלליות מיד, אינה היחידה שבהן. הכנסת יכולה ברוב של 61 מחבריה, להחליף את ראש הממשלה בח"כ אחר.
מסקרים שפורסמו לאחרונה ומניתוחי הפרשנים, נראה כי בכך יינתן מענה הולם לרצון מרבית הציבור. המפתח להצלחת מהלך זה, נמצא בידי חברי סיעת קדימה. האם הללו ישתפו פעולה עם מהלך כזה - האם יחששו - האם יעדיפו נאמנות עיוורת לאולמרט על פני נאמנות לציבור -

אתמול צוטטה חברה בכירה מקדימה, שרת החוץ לבני כמי שאמרה כי קיימת בעיה עם "אמון הציבור". גברת לבני, אמון הציבור אינו עניין של מה בכך, הציבור הוא מי שנבחרת לשרת. ההחלטה שאת נדרשת לקבל, אינה בבחינת מעשה פופוליסטי הקורץ לציבור כזה או אחר. ההחלטה שאת וחבריך נדרשים לקבל, היא החלטה אחראית מהמעלה הראשונה ויורדת לשורשו של אמון מרבית הציבור בישראל, אותו ציבור שמצביע בקלפי. יתכן שמי שלא ישלח היום את אולמרט הביתה כמי שחייב לשאת באחריות למעשיו, ימצא עצמו נשלח הביתה על ידי הציבור בבחירות הבאות.


שי ברק
משפטן ושליח ציבור,* חבר מפלגת העבודה
בית דגן 50200 טל' 054-2499908
דוא"ל: shai@barak4u.co.il אתר: www.barak4u.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב