דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אש ומים 

מאת    [ 17/11/2012 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 1592 פעמים ]

ברפואה הסינית יש חמישה אלמנטים, אבל יש שניים מהם באמת רוקדים טנגו, אלו הם יסוד המים ויסוד האש.

יסוד המים הוא היסוד המכיל את הכליות ושלפוחית השתן, אלו הם שני האיברים אשר עוסקים במשק המים בגופנו. הכליות הם תחילת הכל, מבטאות את היין והיאנג באיבר אחד (בשונה מן האיברים האחרים אשר לרוב מייצגים או יותר יין או יותר יאנג, ויש להם נטיה בסיסית לאנרגטיקה מסוימת, הכליות הן המקור להכל) הכליות הן הבסיס האנרגטי לתהליכים המתרחשים הגופנו, הם השולחות את החומרים הדרושים לגוף על מנת לפעול בו בכל השדות, תפקוד מערכת הדם, העצמות, השרירים, הגידים ושאר רקמות הגוף תלויים בחוזק הכליות.

חשוב לציין כי חוזק הכליות ב רפואה סינית , נקבע משני פרמטרים עיקריים, הג'ינג' הפרה נטאלי- התמצית המולדת אשר איכותה נקבעה עוד טרם צאתו של התינוק לאויר העולם,ותלויה כולה במצבה הנפשי והפיזי של האם במהלך ההריון, האם היתה עצובה, עצבנית, שמחה או מסבירת פנים לסביבתה, האם חוותה אירוע קשה או חויות טובות במהלך ההריון. חשוב לציין כי גם רגע ההתעברות קשור לתמצית הפרה נטאלית, במידה וישנה אהבה ששוררת בין בני הזוג, והיצירה היא רגע נעלה כאשר ברקע יש אהבה ויחסים תקינים בין בני הזוג- חוזק התמצית יהא בהתאם לכך.

אספקט נוסף של תמצית הכליות הוא הג'ינג הפוסט נטאלי- זהו הגי'נג הנרכש לאחר צאתו של הילד לאויר העולם. איכותה של תמצית זו תיקבע בהתאם לאיכות חייו של האדם, האוכל שיאכל, הרגשות, והסביבה אשר לכולם תפקיד מהותי בשמירה על איכות זו.

מאידך, הלב הוא הקיסר, הוא זה ששולט ברחבי הממלכה, אחראי על הדם וכליו, שולט על זרימתו בכל הכלים ומכתיב את הקצב כמשאבה רבת עוצמה לרחבי הגוף כולו.

הכליות והלב קשורים זה לזה מכמה סיבות- ראשית מדובר בשני איברים המופרדים במעגל חמשת האלמנטים על ידי אלמנט העץ. במעגל חמשת היסודות קיימים שני מנגנונים- מעגל היצירה- כל מעגל יוצר את הבא אחריו (מים יוצרים עץ, עץ יוצר אש וכו') ומעגל הבקרה- כל אלמנט מבקר לא את הבא אחריו, אלא את השני בסדר הזרימה קרי מים מבקרים אש, עץ מבקר אדמה וכו'. לפי הקשר הזה מדובר על מים אשר איכותם תשליך על איכות האש, דהיינו איכות הכליות ומצבן האנרגטי והחומרי יקבע את מצבו של הלב, איכות היין והיאנג של הכליות תקבע את איכות צ'י ודם הלב.

קשר נוסף אשר ניתן לראות הוא קשר אשר מתנהל ברמה הרגשית. הלב והכליות מתקשרים אחד עם השני כשני מרכזים משמעותיים, אחד בפלג הגוף התחתון והשני בעליון, במצב כזה אנו מזהים ציר אשר מחבר בין שני חלקי הגוף, בין שמים וארץ, בין חומר (כליות) לאנרגיה (לב) . וכל נתק בין שני שדות אלו יתבטא גם ברמה הרגשית, ולא רק הפיסית.

אורן רחמני הינו מטפל ברפואה סינית, בוגר המסלול הארבע שנתי לרפואה סינית מסורתית (Dipl Ac) במכללת סמינר הקיבוצים, ומטפל בכיר ברפלקסולוגיה. משלב בטיפול דיקור סיני, צמחי מרפא, תזונה סינית ורפלקסולוגיה. מתמחה בטיפול בנשים, תינוקות וילדים ובעיות אורטופדיה.
לפרטים נוספים אתם מוזמנים להכנס לאתר דיקור סיני
להזמנת טיפול ניתן ליצור קשר בטלפון  052-3620172




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב