דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אם לא תשאלו איך תדעו - כמה עובדות חשובות על המציאות הזוגית של שנת 2012 

מאת    [ 16/11/2012 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 2137 פעמים ]

אם לא תשאלו איך תדעו - כמה עובדות חשובות על המציאות הזוגית של שנת 2012 

 

 

מהפך - נשים שולטות בזוגיות

 

זוגיות מודל 2012 שונה מאוד מזוגיות מודל 1970 או מודל 1950. אז הגברים שלטו בזוגיות. כיום הנשים שולטות. לכן, גבר שמתמסד ומתחתן בשנת 2012 חייב להבין שהוא נכנס למציאות שבה אין לו ברירה אלא "לזרום", "לציית", לאפשר או להיכנע לבת זוגתו, אחרת זה פשוט לא יעבוד.

 

גבר מודרני אינו מורשה ואינו יכול לשלוט, להוביל, לקבוע או להחליט באופן חד-צדדי כי כיום השפה הזו אינה קבילה - לא על הנשים וגם לא על הילדים. התוצאה הסופית היא שגבר שאינו יודע להתחשב, לא יודע להתנהג, לא יודע לכבד, לא יודע לוותר, לא יודע לאפשר לאישה להוביל - ימצא את עצמו במאבקים קשים עם האישה ובסופו של דבר יסולק מהבית ויאבד את משפחתו.

 

 

 

אפליה מתקנת

 

כפי שנשים היו בעבר קורבנות של השיטה הגברית - כיום המצב התהפך ובזכות האפליה המתקנת נשים שולטות בגברים והגברים, במידה מסויימת, מקופחים כי הפיקוח עליהם הוא מדוקדק וכל טעות קטנה נזקפת לחובתם.

 

האפליה המתקנת יצרה מצב שבו גם אם הגבר חזק יותר, חכם יותר, מרוויח יותר, חרוץ יותר ומחוייב יותר - בכל מקרה, האישה שולטת, משפיעה, קובעת ומנתבת את היחסים הזוגיים, את המשפחה ואת ההתנהלות בבית. 

 

 

 

מהגבר מצופה הרבה יותר עבור הרבה פחות

 

פעם, גבר היה אמור לפרנס - לא יותר. כיום, גבר מצופה להיות מפרנס אבל גם הרבה יותר מכך - עליו לחתל, לגדל, לחנך, לנקות, לקנות, לסדר - בעצם לבצע את כל המטלות שנחשבו בעבר "נשיים".

 

למרבה הפרדוקס, העובדה שהגבר עושה הרבה יותר בבית ובמשפחה יותר מאי פעם בעבר אינה מעניקה לו זכויות נוספות, אלא בדיוק להיפך: היא גוזלת ממנו "זכויות" עבר מקובלות כמו כבוד, הערצה, חשש, יראה וכוח. כיום, הגבר אמור לעבוד הרבה יותר למען המשפחה, האישה והילדים ולקבל הרבה פחות בתמורה.

   

 

 

אי אפשר לנצח את השיטה

 

מוסד הנישואים עובר טלטלה עצומה. יש גברים שמאמינים שניתן לנצח את השיטה וליצור מערכות יחסים שבהן הם ימשיכו לשלוט ולקבוע - כמו פעם. אבל למעשה, זה בלתי אפשרי עוד, כי השפה והמציאות השתנתה לבלי היכר.

 

מי שנכנס לתוך הנתיב הזוגי הממוסד יגלה בסופו של דבר שלא ניתן לנצח את השיטה אלא רק לשתף איתה פעולה וללמוד להפנים אותה. הדרך אחורה אינה קיימת וגם אין אפשרות לחזור בזמן. רק הגברים שהולכים קדימה שורדים את מערכות היחסים המודרניות.

 

 

וטיפ לסיום: גברים של פעם, גברים פרימיטיביים או שתלטניים, גברים שחושבים ששום דבר לא השתנה ושמגיע להם הכבוד של פעם - יגלו לצערם שהם במיעוט, שהם הולכים כנגד הזרם, שאין להם תקווה לגבור על המציאות ולשנות אותה, שהם נזרקים ממערכות יחסים ללא שום היסוס או פקפוק.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב