דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פעילויות עם הילדים לסופש ולחג 

מאת    [ 14/11/2012 ]

מילים במאמר: 752   [ נצפה 3325 פעמים ]

בישראל, השנה נחלקת לשתי עונות: חורף וקיץ. השאלה המרכזית שתמיד עולה אצלי בחורף זה מה עושים עם הילדים כשבחוץ גשם, רוח וקר. בקיץ, הבעיה בוערת עוד יותר ונחלקת לשתי שאלות משנה: האם יש לדרך להתחמק מהשמש הקופחת בעת בילוי עם בילדים בשבת? וגם ? איך קרה (ומתי כבר יגיע הראשון לספטמבר) שכל יום הוא בילוי סופשבוע עם הילדים? מילא יוני, עוד לפעמים יש לי כוחות להתמודד עם פרץ היצירתיות הנדרש להעסקת הקטנטנים יום יום, כל היום, אבל ככל שהקיץ מזדחל והחום ממשיך להמיס את טיפות היצירתיות האחרונות שלי, אני מוצאת את עצמי, כל שנה מחדש, ניצבת מותשת בסוף אוגוסט עם תקווה בלב והערכה מחודשת למורים ולגננות. ילדים הם אוצר, אבל התכשיטים הקטנים דורשים הרבה תכנון. והנה לא הספקתי להגיד ג'ק רובינזון וכבר מגיעה לה בקרוב חופשת חנוכה- גם בה הילדים בבית ומצפים מההורים שיהיו צוות הווי ובידור עבורם. אז מה כדאי לעשות בחגים עם הילדים ובכלל  בסופי השבוע. במאמר זה אביא רעיונות למגוון פעילויות לילדים בשבת ואף בימי החג:

פעילויות מסחריות                                         

היום בכל קניון שאנחנו מגיעים אליו מיד מציעים לנו משחקייה משוכללת, עם מתקני טיפוס ומבוכים, מתנפחים ובריכות כדורים. הילדים רואים ודורשים, אותנו כהורים זה פותר מכאב הראש וחיפוש רעיונות.

מקומות שכל יעודם הוא ריכוז פעילויות עם הילדים קיימים לא רק בקניונים. בילוי של שבת בלונה פארק, פארק מים, אולמות שעשועים, פינות חי וגני חיות או ספארי, פארקים מוטוריים וכדומה ? יספקו בילוי ליום כולו (כולל נסיעה אל ומ- מקום הבילוי) ויזכרו על ידי הילדים בחיבה מיוחדת.

פעילויות בחיק הטבע

כל הארץ טיולים-טיולים. מיטיבי לכת, טיולי מים, פארקים לאומיים וסתם חוף הים מאפשרים לי ולילדים לבלות וליהנות ממה שיש לטבע להציע. מתקנים מתנפחים הם מתקנים מתנפחים, אבל למצוא מקל ולספר לילדים איך ב-ד-י-ו-ק המקל הזה הוא השריד האחרון של שבט אינדיאנים רחוק ואיך הצ'יף של השבט רכב על סוסו וחצה יבשות עם המקל הזה בדיוק ואיך הוא רקד כדי לזמן את רוחו של הנשר הגדול ולבקש מעט תירס ?זה אפילו יותר ממתקן מתנפח, ובטוח עולה פחות (ובסוף אפילו אפשר להמיר את הארטיק ? בתירס חם).

הארץ מלאה פינות מחמד שרק מחכות לנו, וטיולים תמיד אפשר להפוך מפעילויות לילדים בלבד, למשהו אחר ומיוחד, כל מה שדרוש היא התארגנות של 2 אמהות או יותר, והפעילויות בחיק הטבע הופכת לחוויה שונה לחלוטין כזו שבאה גם עם שיחה עם חברות, חוויה אמיתית.

פעילויות במוזיאונים?

למוזיאונים יצא שם אקדמי אבל מה שאני זוכרת מילדותי זה טיול שעשיתי, כשהייתי בת שמונה או תשע בערך, עם סבתא שלי לטורונטו קנדה וביקור שסבתא שלי תיכננה לשעתיים, ואני דרשתי להישאר שם יום שלם ? מוזיאון המדע. מה שהיה כל כך מיוחד במוזיאון הזה היה שאפשר היה לגעת בכל דבר, ולמרות שהרוב שם היה "משחקים" ? זה היה מעניין, חדש, ומקורי. היום לא צריך לנסוע עד לקנדה, מוזיאונים רבים בארץ מציעים לילדים חוויה אינטראקטיבית מעניינת ושונה, ובינינו ? גם לי כאמא כיף יותר לבלות בסופ"ש במקום ממוזג, להרגיש שגם תרמתי להתפתחות הילדים ושעבורם יהיה מדובר במשחקייה משוכללת במיוחד.

מוזיאון הילדים בחולון, מוזיאון ארץ ישראל והפלנטריום, מוזיאון ירושלים למדע, מוזיאון למדע בחיפה, ברחובות במכון ויצמן יש איזור המיועד לילדים ? ועוד בכל רחבי הארץ. גם מוזיאונים לאמנות וספריות פותחות את שעריהן לפעילויות שונות המיועדות לילדים, פעילויות שיאפשרו לנו, לבלות באווירה נעימה וממוזגת.

פעילויות של יום יום

המון פעמים כאשר התלבטתי מה לעשות עם הילדים בסופ"ש או בחג הרעיונות הראשונים שצצו לי בראש הגיעו ישירות מהפירסומים הגדולים: פארק שעשועים חדש נפתח ב.... אולם משחקים ענק המוקדש כולו ל....חוויה לכל המשפחה! כשהגענו לחוויה משפחתית גילינו מקומות מושקעים בהם מעודדים את הילדים להתרוצץ בין אטרקציות לטיפוס, פירוק ויצירה, ואותנו ההורים מעודדים... להשגיח עליהם ואולי גם לקנות להם ארטיק, שתיה, או נקניקיה בלחמניה ? כל זאת כמובן לאחר תשלום מכובד של דמי כניסה.

כניסה חד פעמית לפארק מים, לדוגמה, עולה למשפחה בת 4-5 נפשות 250-500 ש"ח, לא כולל שתיה וארטיק. בחישוב מהיר גיליתי כי בהשקעה חד פעמית של אותם דמי הכניסה לטובת חומרי יצירה, אני יכולה לארגן בבית משחקיית יצירה לתפארת שתשמש אותי כל ימות השנה (גם כשגשם בחוץ ואי אפשר לצאת) וגם כאשר סתם בא להישאר ולהתפנק בבית. קניתי בריסטולים, טושים, צבעי פנדה ומים, צבעי ידיים, דבק פלסטי במיכל גדול (תמיד אפשר למצוא איזה שאריות קופסה לשפוך מעט מתוכו לפעילות הנוכחית), מקלוני ארטיק, נצנצים, חוטים וחרוזים. עשיתי עוד שני דברים: ארגנתי מגירה גדולה ושמתי את כל הדברים האלו בפנים, וגם התחלתי לשים לב למה שאני זורקת ודאגתי שתמיד יהיו במגירה גם כמה בקבוקים ריקים, קרטונים של ביצים, קופסאות נעליים. בסוף מאי, שנייה לפני, עוד ארגנתי רשימת רעיונות ? שתספיק עד לשנה הבאה, וזהו. חברות באות? יש איך להעסיק את הילדים. רוצה לארגן ארוחת ערב רומנטית והילדים חסרי מנוחה? יש פתרון. והכי טוב? תמיד אפשר להצטרף לילדים, לצבוע ולהדביק ולהרגיש לכמה דקות או שעות שוב כמו ילדה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב