דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נדלן בברלין 

מאת    [ 14/11/2012 ]

מילים במאמר: 392   [ נצפה 2401 פעמים ]

האטרקטיביות של נדל"ן בברלין צפויה להימשך בתקופה זו של אי הוודאות ומשבר כלכלי בגוש האירו. מאפיין ייחודי של משקיעים בנדל"ן בימינו הינו חיפוש בטחון ויציבות וחשיבות מופחתת לתשואות גבוהות שהיו משאת נפשם עד פרוץ המשבר.

פורסם שברלין נבחרה, מבין 27 ערים אירופאיות מרכזיות, לעיר המומלצת ביותר להשקעה באירופה. כל שנה עולה מספר התיירים המבקרים בבירה הגרמנית ובו בזמן עולה מספר אנשים המעוניינים להתגורר בה. הביקוש לדירות בברלין, ובייחוד לדירות הקטנות, נמצא במגמת עלייה. גם מחירי הדירות עולים בצורה מתמדת- בשנה האחרונה נרשמה עליית מחירים של כ-10% בחלק מהשכונות בברלין. לאחרונה התפרסם בעיתונות הגרמנית שקיימת עליית מחירים מתמשכת בערים הגדולות בגרמניה. בכתבה מצויין ששוויים הממוצע של נכסי הנדל"ן בברלין עדיין כמחצית ממחירי הנדל"ן במינכן. משמע, יש עוד לאן לגדול ועדיין יש מקום להמשך ההשבחה בערך הנכסים.

לאחרונה התפרסם דו"ח של בנק השקעות גדול בברלין, שסקר 250 מומחי נדל"ן בכירים, וממנו עולה כי צפוי שבשנים הקרובות ברלין תסבול ממחסור חמור בנכסים להשכרה, בייחוד בטווח המחירים הנמוך והבינוני. לפי הדו"ח, היצע הדירות בברלין, פחת באופן משמעותי לעומת השנה שעברה. הביקושים, הן לדירות יוקרה והן לדירות רגילות, יעלו אף יותר וזאת אודות להגירה החיובית החזקה שפוקדת את העיר. צפוי שגם בזירת דירות להשכרה צפוי "להתחמם". בנוסף לכך, מצויין בדו"ח שגם בשוק של דירות למכירה הביקוש יעלה בהרבה על ההיצע הקיים.

גורמים כמו יציבות שוק הנדל"ן הברלינאי וצמיחתו המתמשכת מושכים חברות בין-לאומיות, המקימות פרוייקטים של דירות יוקרה בסדר גודל של מאות מיליונים. פרוייקטים מסוג זה מושכים בעיקר משקיעים זרים שאינם מתכוונים להשתקע בברלין אלא להשתמש בנכסיהם בזמן ביקוריהם בעיר.

פיתוח פרוייקטים יוקרתיית בסדר גודל שכזה מושכים אש דווקא מכיוון התושבים הוותיקים של השכונות בהן הם מיועדים להיבנות. התנגדות התושבים, בעיקר בשכונות הפחות מרכזיות, דוגמת קרויצברג, נובעת מהחשש מהשקעות של הזרים שמשתלטות על חלק ניכר מדירות הקיימות בשוק. אמנם לדבריהם של מומחי נדל"ן, השקעות של זרים לא עולות על 3% מכלל המשקיעים, אך יש לתת את הדעת לתהליכים המתרחשים מתחת לפני השטח.

גם משקיעים ישראלים לא מדירים רגליהם מהלהיט הנדל"ני הפופולרי. רבים הבינו שהאופציה הבטוחה- השארת הכסף בישראל והשקעה מקומית, הן בשוק ההון והן בנדל"ן- לא משתווה להזדמנות בהשקעה בנדל"ן בברלין. הירידות החדות בשוק המניות בישראל וכן התספורות באג"חים של החברות הגדולות, גרמו לירידות חדות בתשואות. גם הבטחון שקרנות פנסיה וגמל היו אמורים לספק למשקיעים התברר כמצג שווא. כל זה ועוד הגביר את האטרקטיביות של שווקים יציבים ומפותחים והביא משקיעים נלהבים מכל העולם, כולל ישראל.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב