דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נעקצתם באינטרנט? כך תימנעו מליפול שוב! 

מאת    [ 11/11/2012 ]

מילים במאמר: 800   [ נצפה 2117 פעמים ]

אינטרנט מהו?

כיום בעידן הטכנולוגי אנו לא עוצרים לרגע לחשוב מה מקור הטכנולוגיה המופלאה הזו? ולא  מייחסים חשיבות להיסטוריה מעניינת בנושא רשת האינטרנט. בייחוד הדור שנולד לתוך זה ונראה לו מובן מאליו שדברים אלו קיימים והם חלק מחיינו בשיגרה, אולם חשוב שנדע ונקבל מעט מושג אודות מאגר המידע העצום בו אנו מבלים לא מעט שעות ביום כחלק מקבלת ידע, מידע, לצרכי עבודה ולימודים כאחד. 

אחד מאבות האינטרנט נקרא פול ברן שערך מחקר לבדיקת טכניקות לשרידות של רשתות תקשורת במקרה של מלחמה גרעינית. התקשורת הראשונה נעשתה ב 29.10.1969 בין לאונרד קליינרוק לבין צ'ארלי קליין כאשר שודרה המילה באנגלית LOGIN. מאז התפתחה הטכנולוגיה ועברה שינויים רבים ובתאריך 6.8.1991 נפתח שירות ה WWW הפנימי של CERN לכלל רשת האינטרנט. בשנת 1995 היו קיימים כ 100 אלף אתרי WWW וכבר בשנת 1997 היו כמיליון אתרי WWW.

 

אבולוציית האינטרנט


    • התחילה לראשונה כתקשורת של "אחד לרבים" הכוונה להפצת תוכן, מידע מגורם אחד לכלל ולכן בשלב זה הדבר דמה לספר או חוברת כתובה כאשר הגולשים באתר לא היו יכולים להגיב, לערוך, לשנות את התוכן הכתוב אלא לצפות בו בלבד ולכל היותר לתקשר עם בעל האתר וכחלק מזה הוא שליחת המייל ליחיד או כתפוצה.
    • "תקשורת של רבים אל רבים"  שלב בו נוספה למעשה האפשרות הידועה לכול, ה"צ'אט" ונוספו לאתרים גם פורומים שאיפשרו ליצור רב שיח בין המשתתפים.
    • רשתות חברתיות ואתרי העלאת תוכן חינמי שאיפשרו להעלות תוכן לרשת ונגישות קלה לתכנים אלו לכל גולשי האינטרנט. 

 

רשת האינטרנט כפלטפורמה עסקית

במרוצת השנים כאשר רשת האינטרנט תפסה יותר ויותר מקום בחיינו היומיומיים והדבר התבטא בחשיפה בלתי רגילה של קהל גדול לאינטרנט ולתכניה הרבים מהר מאוד יזמים גילו את הפוטנציאל האדיר ובחרו להשתמש ברשת כפלטפורמה עיסקית . אחת הפעילויות המסחריות ותיקות והמרכזיות ברשת הוא פרסום מקוון באינטרנט. אך לא רק, כיום כמעט לכל בית עסק ישנו אתר אינטרנט המציג את תוכנו, פועלו ועיסוקו בתחום.

 

בכלל זה בנוסף קיימים עסקים רבים ברשת האינטרנט המציעים שירותים שונים, עסקים אלו ברשת נקראים "עסק ווירטואלי" מתוך כוונה שזהו עסק שכל עיסוקו נמצא ברשת ב"שליטה מרחוק" להבדיל מעסק כדוגמת מפעל, חנות וכו' שהלקוח נמצא פיזית ומבצע רכישה פרונטאלי.

דוגמא לעסקים ווירטואלים העוסקים במכירה דרך רשת האינטרנט: אתרי משלוחי פרחים, אתרי זרים מתוקים, מתנות, משלוחי פירות, מוצרי תינוקות, מוצרי חשמל, יודאיקה ועוד.
כיום עם גילוי יכולות החשיפה ברשת מצטרפים יותר ויותר בתי עסק למאגר העסקים שיש להם בנוסף אתר אינטרנט המציג את עיסוקם, שירותם וכל אמצעי שיגרום להם לחשיפה לקהל גדול.

 

רשת האינטרנט איך לא ליפול ב"רשת"?

למרות ויחד עם זאת ישנם ברשת סכנות רבות האורבות לפתחינו הצרכנים כדוגמת: רמאים ומתחזים שיעשו הכול ביניהם מצג שווא של מוצר, רעיון או שירות כלשהו הכרוך בהכנסת פרטי אמצעי תשלום ולאחר שזה קורה אנו מגלים כי למעשה "נעקצנו". או לחילופין קבלת הודעות כוזבות אם זה בדמות פרסום קופץ או בהודעה למייל האישי שלנו "ספאם"  ורבות השיטות שנוכלים ינסו בכדי להשים את ידם על כספנו שלנו ולכן אנו מתבקשים לנקוט בכל אמצעי הזהירות כדי למנוע מלהיכנס למלכודת זו. בין היתר קיימים אתרים רבים המפרטים נהלי זהירות למעננו הלקוחות, הצרכנים וכשירות ללקוחותינו גם כן פרשנו למענכם מספר נקודות הארה שיוכלו להגן על פרטיותכם וכספכם היקר, הנקודות הן:


    • שימת לב מיוחדת לאתר בו אתם נמצאים ולחשוף את פרטיכם רק באתר מאובטח באמצעות פרוטוקול האבטחה הבינלאומי SSL לפי התקן כיום. פרוטוקול זה יוצר ערוץ תקשורת מוצפן בין הדפדפן של הגולש לבין השרת של בית העסק שבו מתבצעת הרכישה. הסימן לאתר כזה הוא כאשר מופיע סמל מנעול בתחתית דפדפן האינטרנט, סמל המנעול חייב להופיע לאורך כל תהליך הרכישה.
    • לשים לב לאתר בו אתם נמצאים, ולוודא שמקור הרכישה אמין קל ביותר לבנות אתר שייראה קסום מושך ומשכנע אולם חשוב לזכור: לא כל אתר משכנע מייצג ספק אוטנטי ובטוח לרכישה. ומאחורי כל הצעה קוסמת יכול לעמוד נוכל שכל מבוקשו לשים ידו על כספכם.
    • לחפש סימנים שיאפשרו לכם לבטוח בספק למשל אם זה אתר מותג, או אתר שהמליצו לכם עליו, או אתר עם וותק וידוע, אם האתר כבר סיפק סחורה למישהו שאתם מכירים וסימנים המעידים על אמינות רצינות ובטיחות.
    • לבדוק שכתובת האתר הוקלדה נכונה שלא כן רבים המקרים שנוכלים משתמשים בשם הקרוב לשם מותג ידוע כדי לייצר בילבול ומצג שווא כאילו מדובר באתר האורגינאל.
    • במקרה של אתר לא מוכר ניתן לבדוק במנועי החיפוש אם האתר נמצא באתרי השוואת מחירים ואם יש ביקורות והמלצות עליו מגולשים אחרים.
    • לא להקליד בשום פנים ואופן נתונים שלכם ברשתות חברתיות פתוחות כמו בתי קפה, או מקומות ציבוריים במקומות אלה קיימת אפשרות שהאקרים יאזינו לתקשורת שלכם ולגנוב נתונים.

כל אלו ועוד צעדי משנה זהירות על ידכם ישמרו עליכם מפני ניסיונות לגנוב מכם את כספכם וגרוע מזה פרטים אישיים שלכם. כמו בכל דבר בחיים גם בעידן הטכנולוגי ויש כאלה שיאמרו בייחוד בעידן זה יש להיות זהירים ולא להתמסר לכל אתר המבטיח לכם "הרים וגבעות".

 

***  אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב