דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תפילה לשנה החדשה 

מאת    [ 10/11/2012 ]

מילים במאמר: 579   [ נצפה 4115 פעמים ]

השנה החדשה כבר התחילה, אך לא מאוחר לבטא את תפילתי ובקשתי לשנה החדשה. בשנה שחלפה חווינו מדיניות אכזרית של תאגידי הביטוח בישראל. פגשנו מבטחים המוכרים פוליסות ביטוח חסרות תוכן, פגשנו חוקרי ביטוח שלא בוחלים באמצעים כדי לפטור את המבטחים מתשלום, פגשנו שופטים אטומי לב ועוד ועוד.

 

אז איך הגענו לידי כך? התשובה שלי היא פשוטה.

כפי שלומדים בקורס יסודות הביטוח, תאגידי הביטוח יודעים כי אנו לקוחות שבויים שלהם וכי אין לנו כל אפשרות אחרת פרט לרכישת ביטוחים אצל אותם תאגידים. בנוסף, ענף הביטוח הוא מאוד ריכוזי וכך אין בו תחרות אמיתית.

מדוע אנו חייבים לרכוש ביטוחים פרטיים? התשובה היא, כי אם ייפול על מישהו מאיתנו אסון, הוא יגלה מהר כי מדינת ישראל צמצמה עד מאוד את המחויבות שלה כלפי אזרחיה. המשטרה הקטינה את תפקידה בהגנת האזרח ויש מקומות בהם האזרחים משלמים עבור "משטרה פרטית". משרד הבריאות קיצץ את סל הבריאות וגם מה שניתן מסופק ברמה נמוכה. הביטוח הלאומי קיצץ בקצבאות הנמוכות בלאו הכי ועוד ידו נטויה בכיוון זה.

אז אין מנוס אלא לרכוש במיטב כספנו ביטוח פרטי. נוסף לכך, המדינה מחייבת אותנו לרכוש ביטוחים פרטיים בתחומים רבים, כגון; ביטוח רכב, ביטוח תאונות דרכים, ביטוח פנסיוני, ביטוח תאונות ספורט, ביטוח משכנתא ועוד. לא זו אף זו, המדינה בצעד תמוה ביותר הפקידה בידי תאגידי הביטוח את כספי הפנסיה וקופות הגמל שלנו! כספים אלה מצאו את דרכם להימורים בצורה של אג"ח קונצרניות של הטייקונים אשר מבקשים מאיתנו עכשיו לבצע "תספורות" משונות על הכספים שלנו!

 

הגישה המקובלת בעולם המערבי היא, כי כדי לרסן את כוחם של תאגידי הביטוח יש לפתח ולקיים מנגנוני רגולציה חזקים ומדיניות משפטית נוקשה. כפי שאנחנו לומדים בהרחבה בקורס ביטוח פנסיוני, בארץ קיימים מנגנוני בקרה, אך הם אינם משתמשים בשיניים שהחוק נתן להם. תאגידי הביטוח למדו לנצל מצב זה לטובתם. כאשר אנו רוכשים ביטוח, הדבר היחידי שבטוח הוא כי אנו נשלם את הפרמיה. חברת הביטוח בתמורה נותנת לנו הבטחה הרשומה על פיסת נייר. האם ההבטחה הזו שווה משהו? את זאת נגלה רק שייפול עלינו אסון. אז יתברר כי פיסת הנייר, הנקראת פוליסת ביטוח, אין מאחוריה כלום!

 

כדי להתגבר על הבעיה ניתן לצפות כי המפקח על הביטוח, הממונה על-פי החוק לדאוג לטובת המבוטחים, ייתן בידי המבוטחים כלים לבחור את חברת הביטוח על-פי האיכות שלה, על פי האמינות שלה ועל פי טיב השירות בתביעות. כך הייתה נוצרת תחרות בריאה. לצערי, המפקח לא נוהג כך ולא עושה דבר בכיוון זה. מה יכול המפקח על הביטוח לעשות? להלן כמה הצעות קלות לביצוע:


    • לפרסם נתונים של תאגידי ביטוח המרבים להתיש את המבטחים שלהם בבתי המשפט.
    • לחייב את תאגידי הביטוח לפרסם, איזה חלק מתוך הפרמיות שלנו מושקע לטובת זכויות המבוטחים.
    • לחייב את תאגידי הביטוח לערוך משוב של מבוטחים שהגישו תביעות ולפרסם את התוצאות באינטרנט. לחילופין, המפקח יכול לערוך משוב כזה בעצמו.
    • המפקח יכול לפרסם על תאגידי הביטוח אשר בתי המשפט נזפו בהם על התנהגות חסרת תום לב מתוך רצון לנשל את המבוטח מזכויותיו.

 

תאמרו כי קיים היום במשרד המפקח על הביטוח מנגנון של תלונות הציבור. לא צריך לימודי ביטוח פנסיוני בשביל לדעת שהעובדה נכונה על-פי החוק היבש, אך בפועל הגישה של המפקח אינה אוהדת את המבוטחים. אי לכך, ממעטים המבוטחים ליזום פניה למחלקת תלונות הציבור במשרד המפקח על הביטוח ומעדיפים להתדיין בבתי המשפט. בבתי המשפט הדרך ארוכה, קשה, מתישה וגם שם המבוטחים אינם "מלקקים דבש".

 

על רקע הנאמר, תפילתי היא: מי ייתן ונזכה בפיקוח יעיל ואגרסיבי שייתן לנו כלים לבחור בתאגיד הביטוח האמין ביותר, ומי ייתן שנזכה לשופטים אמיצים יותר שתאגידי הביטוח יחששו מפניהם וכך הם ייאלצו לספק לנו מוצרי ביטוח עם תוכן ממשי. הלוואי.

ישראל קידרון הוא מרצה מומחה במכללת MIBI, המכללה הישראלית ללימודי ביטוח פנסיוני, פיננסים, בורסה ושוק ההון באונליין, מהמחשב האישי בבית !
ישראל מרצה בקורס יסודות הביטוח ובקורס גמר פנסיוני כהכנה לבחינות של משרד האוצר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב