דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כשלסארטר, אלתרמן ושלונסקי היו אייפונים ואי פדים... 

מאת    [ 08/11/2012 ]

מילים במאמר: 355   [ נצפה 2777 פעמים ]

עולם מוזר: פעם, לא מזמן כל כך, איש שם במחצית המאה ה-20 תנצב"ה, היה לנו מדרש תמונה של אינטלקטואל, סופר או הוגה דעות, עם מקטרת מלוכסנת בזווית פיו, מכונת כתיבה "הרמס בייבי" חורקנית, וכוסית וויסקי קרח בצד, מקליד על גבי נייר מהוה עם קופי פרימיטיבי מתחתיו, יצירת מופת בנות אלמוות שבני דור שלם קראו בשקיקה. מי לא זוכר את ז'אן פול סארטר וזוגתו הנצחית סימון דה בובואר, יושבים קוממיות קדימה בביסטרו פריזאי, שולחנון צמוד לשולחנון, ומשקיפים בעיניים מלאות חוכמה ובינה לעבר אבניו קלבר ברובע הלטיני שבגדה השמאלית. ומי אינו זוכר, כן היו ימים, את קפה כסית המיתולוגי בו היו מסתופפות בשנות החמישים והשישים של המאה שעברה חבורת נתן אלתרמן מול חבורת אברהם שלונסקי על כוסית קוניאק ודג מלוח כבוש, וטווים יחד, וכל אחד לחוד, את מיטב היצירה העברית של העם היושב בציון.

אבוי, לא לסארטר, לא לאלתרמן לא היו לא לפ טופים, לא אייפונים ולא איי פדים, לא דור רביעי, לא שלישי, ואפילו לא ראשון. שלושתם בקושי רב ידעו אפילו להקליד על גבי מכונת כתיבה את המסות והגיגים הסבוכים שהיום כל כתבן חצר מהשורה החמישית יכול בהינף אי מייל לחרטט. לקח, עד כמה שהיה מוזר לשמוע, שנים ארוכות עד שבדירתו הישנה של אלתרמן בשדרות נורדאו הותקן טלפון חוגה מוגבה, מה שהיום נחשב לענתיקה מהמעלה הראשונה. עיניו של סארטר, בכלל, היו כהות, ובקושי ראו במהלך העשורים האחרונים לחייו את מה שהוא כותב. אבל הראש, רבותי, הראש עבד, והמוח, בקדמת הראש, ידע לייצר טכנולוגיה אנושית שגם אייפון דור שישי, אם וכאשר, לא ידע לייצר לעולם וגם איי פד אוטומטי נטול מהלכים(סתאאם, סתאאם..) לא יוכל להשיג במהירות שלו בסיבוב את סיבובי האיי קיו של דמויות נשכחות ונעלמות אלה של אותה מאה 20 שהיתה ואיננה עוד..

את כל זאת אנא זיכרו, גבירותי ורבותי, בעוד אי אילו שנים, כשחנויות הספרים שעוד נותרו על כנן איכשהו ייעלמו לחלוטין, כשהמילה הכתובה המודפסת תתפוגג אל האוב אל מול פלאי הטכנולוגיה, וכששגרת יומנו תתחיל ותסתיים בציוצי "לייק" בטויטרים ופייסבוקים למיניהם. או אז, רישמו לפניכם, נחפש כולנו, מתחת לפנס, סארטרים, אלתרמנים ושלונסקים, אבל נמצא אותם רק מופיעים וירטואלית מעבר למסך, ברזולוציה מושלמת. לא, חלילה, אמיתיים, אנושיים, שתויים ודלוחים, כפי שהיו במאה הקודמת, באותם תקופה פרימיטיבית וקדם טכנולוגית שלא תשוב לעולם...

 

עמית דובקין, "עמית יחסי ציבור"                                                                     יחסי ציבור, מיתוג ואסטרטגיה שיווקית                                                            מובילה בתחום יחסי הציבור בישראל "עמית יחסי ציבור" הוקמה בשנת 1996 ע"י עמית דובקין שבין תפקידיו הרבים שימש כדובר משרד השיכון במשך 5 שנים, כתב בעיתון מעריב ומוסף הארץ, עורך בכיר בעיתונים ומגזינים יוקרתיים ומובילי דעה. החברה מתמחה במיתוג ויחסי ציבור הכוללים קשרי עיתונות ענפים, ניהול משברים, מתן ייעוץ וליווי מערך השיווק והפרסום, סיוע בהפקת אירועים והשתתפות בכנסים, ייזום פאנלים מקצועיים וכתיבת תכנים לחומרים שיווקים שונים, אתרי אינטרנט וניו מדיה.     




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב