דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי אהבה קשה ומדוע היא מבלבלת ובלתי אפשרית? 

מאת    [ 08/11/2012 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 2825 פעמים ]

מהי אהבה קשה ומדוע היא מבלבלת ובלתי אפשרית? 

 

 

אהבה היא אהבה

 

כשיש אהבה ויש חיבור בין בני זוג - הרגשות הם עזים והתחושה היא שנמצא הקשר הנכון. אבל זוהי רק חלק מהתמונה ולא כולה. אמנם אהבה מלמדת על חיבור חזק ועל קשר אמיץ, אבל היא עדיין אינה אינדיקציה לעתיד הקשר.

 

הבלבול הגדול של אנשים רבים מתחיל כאשר יש קשר שמבוסס על אהבה, אבל ישנן בעיות המקשות על המימוש שלה. התוצאה עבור אנשים רבים היא מאבק, בלבול, קושי, תסכול ותחושה שהכל הולך נגדם. מצד אחד, הם מרגישים שישנה אהבה ולכן הם בטוחים שהם נמצאים במקום הנכון. מצד שני, הם נתקלים במגוון אדיר של קשיים ובעיות והם סובלים ומותשים מהקשר. האהבה מאותת להם "תישארו". הקשיים מסמנים להם "תברחו". 

 

 

 

לא כל אהבה היא אפשרית

 

חייבים להבין שלא כל אהבה היא אהבה אפשרית. לא כל אהבה נועדה להגשמה. לא כל מה שנראה נכון הוא אכן נכון. באופן כללי, ישנן שני סוגים של אהבה: אהבה קלה ואהבה קשה.

 

בשתיהן - ישנה אהבה. אבל ההבדל בין אהבה קלה לאהבה קשה הוא שכל אחת מובילה לדרך אחרת לגמרי - האחת מובילה לדרך מלאה מהמורות וקשיים ואילו השנייה מובילה לדרך נפלאה וקסומה.    

 

 

 

אהבה קשה ואהבה קלה

 

אהבה קשה היא אהבה אבל התנאים שלה קשים. למשל, המרחק בין בני הזוג הוא גדול, ישנם פערים עצומים, כשלים בתקשורת, אי הבנות, מאבקים, מנטליות הפוכה, מצב כלכלי קשה, חוסר בשלות, ילדותיות, חוסר הבנה של הצרכים האמיתיים וחוסר יכולת למלא אותם.

 

לעומת זאת, באהבה קלה התנאים הם נוחים בהרבה. גרים קרוב, ישנה תקשורת מצויינת, הבשלות מאפשרת מילוי של צרכים, ישנן יכולות ותשתיות נכונות. הכל בנוי כפי שצריך.

   

 

 

קל הוא הנכון

 

אהבה קלה דומה למלון חמישה כוכבים המתוחזק ברמה בינלאומית ואילו אהבה קשה דומה למלון ישן ורעוע העומד ליפול בכל רגע ויש צורך לכבות בו שריפות ללא סוף.

 

בענייני אהבה - קל הוא נכון הרבה יותר מקשה. גם האהבה הגדולה ביותר ניגפת מפני קשיים רצופים. באהבה קשה יש תחושה של התשה, של קושי מתמשך, של חוסר תקווה ושל עתיד מאוד קודר ולא ברור. באהבה קלה, התנאים נוחים ונכונים, הכל למעשה בשל ומוכן, הכל נוח ואפשרי, התקווה היא גדולה והאפשרויות הן רבות וזמינות.

 

 

וטיפ לסיום: באהבה קשה ישנה אהבה אבל כל יתר התנאים פועלים כנגד בני הזוג. יש קשיים כלכליים, יש פערים תפיסתיים, נקודת ההתחלה היא מאוד נמוכה ומאוד לא בשלה ובסופו של דבר מדובר בקשר מתיש. באהבה קלה ישנה אהבה אבל בנוסף לה התנאים החיצוניים תומכים באהבה. יש שפע כלכלי, התפיסה דומה, נקודת ההתחלה היא גבוהה ובריאה והקשר זורם במהירות ובקלות קדימה.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב