דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיננסית א - בחינת המועצה שחוסכת לך את שנת ההשלמה 

מאת    [ 07/11/2012 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 2846 פעמים ]

בפני סטודנט המסיים תואר בחשבונאות, עומדת הזכות לבחור כיצד להמשיך את מסלול לימודיו: האפשרות הראשונה,והנפוצה יותר, היא להמשיך במסגרת לימודי שנת השלמה. אפשרות נוספת, היא לגשת עצמאית לבחינות מועצת רואי החשבון. במסגרת מסלול זה – המסלול העצמאי – על הסטודנט לגשת לחמישה בחינות מועצה.

בחינות מועצת רואי החשבון: פיננסית א', מיסים א', מיסים ב', ביקורת מתקדמת ופיננסית מתקדמת

כאמור, סטודנט אשר החליט לוותר על שנת השלמה יידרש להשלים שנה זו באמצעות מעבר מוצלח של בחינות אלה. יש לציין כי גם סטודנט הלומד בשנת השלמה יהיה חייב בשתי הבחינות האחרונות. מכאן, הבחינות העודפות הנדרש עבור מי שוויתר על שנת השלמה מסתכמות בשלושה בחינות בלבד: פיננסית א' ומיסים א'+ב'.

מהי הבחינה בפיננסית א'?

הבחינה בפיננסית א' היא כאמור אחת מבחינות ההשלמה הנדרשות עבור מי שוויתר על שנת השלמה. מדובר בבחינה קשה, שכן החומר הנדרש לה הוא למעשה כל החומר אשר נלמד במסגרת התואר הראשון בחשבונאות. רוצה לאמר: הבחינה בחשבונאות פיננסית א' היא למעשה בחינה מסכמת על התואר בחשבונאות.

מלבד היקף החומר, האם הבחינה בפיננסית א' הינה קשה? 

נדמה כי רמת הקושי של השאלות עצמן הינה בינונית. יחד עם זאת, יש לציין את מבנה הבחינה – שאלות אמריקאיות – כמקור קושי נוסף לסטודנטים. ללא מתן אפשרות להוכיח את הידע שלך באמצעות הצגת הדרך והסתכלות על התשובה הסופית בלבד, הבחינה בפיננסית א' מציגה לעיתים אתגר שאינו פשוט עבור סטודנטים המעוניינים שלא לגשת לשנת השלמה.

על פי רוב סטודנטים במהלך התואר מצליחים להשיג נקודות גם על הדרך שבה פתרו את התרגיל ומספיק שהציגו הבנה כללית של השאלה אך פתרון שגוי - עדיין יוכלו לקבל כמחצית מהניקוד בעבור שאלה. 

בעיה נוספת בבחינה היא שהמועצה אינה מפרסמת פתרונות מלאים לבחינת המועצה של פיננסית א. ישנם אתרים המציגים סרטוני וידאו עם פתרונות של הבחינות אך השימוש כרוך בתשלום.

מהי הפרוצדורה אותה עליי לעבור על מנת לגשת לבחינה בפיננסית א'?

מועצת רואי החשבון קבעה כי תנאי הסף לגשת לבחינה בפיננסית א' הינה סיום מוצלח של תואר בחשבונאות. על מנת להוכיח סיום מוצלח זה, יש להציג "אישור סיום תואר", חתום על ידי החוג שבו למדת. בלי להציג אישור זה, לא ניתן לקבל אישור זכאות לגשת לבחינה.

 לסיכום, לסטודנט לחשבונאות שבוחר לא לעשות שנת השלמה במוסד הלימוד שלו יש אפשרות לחסוך כ 20,000 עד 30,000 ש"ח של שכר הלימוד של שנה ד' - אך חשוב לציין שזו לא אופציה שמתאימה לכל אחד. המסלול מתאים לסטודנטים שחזקים בחומר הלימוד ויודעים ללמוד בצורה עצמאית. 

אתר www.EZ100.co.il - הכנה מלאה לבחינות מועצת רואי חשבון בסרטוני וידאו הסבר מלא של חומר הלימוד ופתרונות מלאים של הבחינות מועצה האחרונות הכנה לבחינות: מבוא לחשבונאות, פיננסית א', פיננסית מתקדמת, תמחיר וחשבונאות ניהולית, ניהולית מתקדמת ועוד..




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב