דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סעיף Tag Along זכות ההצטרפות הדרך לשמר את יחסי הכוחות שבינך לבין שותפיך 

מאת    [ 06/11/2012 ]

מילים במאמר: 375   [ נצפה 4065 פעמים ]

סעיף Tag Along או זכות הצטרפות , אשר מופיע פעמים רבות בהסכמי מייסדים , מטרתו לאפשר לכל בעל מניות בחברה להצטרף לכל עסקה של בעל מניות אחר למכירת מניותיו לצד שלישי . לפי הסעיף , כאשר אחד מבעלי המניות ( להלן : " המוכר " ) יבקש למכור את מניותיו בחברה לצד שלישי , יהיה עליו להודיע על כך ליתר בעלי המניות , ואלו יהיו זכאים להצטרף למכירת המניות באותם התנאים של המוכר , ובהתאם לחלקם היחסי במניות החברה , כך שיחסי הכוחות בין בעלי המניות ( מלבד הצד השלישי ) יישמרו .

 

השימוש בסעיף זה נועד בעיקר לשותפים בעסק או לבעלי מניות בחברה , המהווים מיעוט , ואשר אינם יודעים בשלב זה אם יהיו מעוניינים לרכוש את מניותיו של בעל המניות העיקרי בחברה , במועד בו יבקש למכרם ו / או חוששים מכניסת בעל מניות חדש שירכוש את מניות אחד השותפים . כמו כן , השימוש בסעיף נועד גם לאלו אשר משמשים משקיעים בעסק , והצד המקצועי בעסק הוא זה שמעוניין למכור את מניותיו לצד שלישי . מומלץ שזכות זו תהיה כלולה בהסכם המייסדים , והיא תאפשר ליתר בעלי העסק למכור אף הם מחלקם , מבלי להיות מחויבים להישאר בעסק עם צד שלישי כלשהו , בהיעדר בעלי המניות או השותפים אשר מנהלים את החברה ו / או מעניקים לה את הערך המוסף האחראי להצלחתה .

 

כמו כן , במקרים בהם אין בידי יתר בעלי המניות האפשרות לעמוד על הזכות לסירוב ראשון , המחייבת כל בעל מניות המעוניין למכור את מניותיו , להציעם תחילה לבעלי המניות האחרים , הכללת סעיף Tag Along בהסכם המייסדים תבטיח כי לא יהיה בידי המוכר להעביר את מלוא החזקותיו לצד שלישי בדרך שאיננה מכירת כל מניות החברה , ולא יוכל לנתק עצמו מהחברה מבלי לכלול בהסכם המכר גם את יתר בעלי המניות .

 

בדרך כלל קובע סעיף Tag Along שכאשר בעל מניות מבקש למכור את מניותיו לצד שלישי , ובעלי מניות נוספים בוחרים לעשות שימוש בזכות ההצטרפות , הרי שכל חלק אשר ירכוש משקיע חיצוני בחברה ינוכה מכל בעל מניות אשר הצטרף למכירה בהתאם לחלקו בחברה , ויחסי הכוחות בין בעלי מניות אלו ( מלבד המשקיע ) יישמרו . 

 

כך מבטיחה למעשה זכות ההצטרפות את יכולתם של בעליה לממש את ההשקעה שלהם ואת האפשרות ליהנות מעסקאות שבעלי מניות אחרים משיגים למכירת מניותיהם .

 

?

*נכתב בסיוע עו"ד עידן חוברס ממשרדנו

עוסק במיסוי בינלאומי, מיסוי נאמנויות, מיסוי מקרקעין, מע"מ, ירושת וצוואות- לרבות הלבנת הון, מיסוי יהלומנים, מיסוי ענף ההי-טק, רילוקיישן( relocation) ועוד. מחבר הספרים: "אמנות מס- 111 טבלאות השוואה"; אנציקלופדיית אמנות מס כרך ב'; "נאמנויות ומיסוי נאמנויות"; '"חוק מס הבולים"; סדרת ספרי מס ערך מוסף (כרכים א'-ד'); בעל מדור קבוע: לתכנוני מס בירחון "ידע למידע". ובעיתון "ליצואן" של מכון היצוא הישראלי, מחברם של עשרות פרסומים בירחונים מקצועיים; מרצה בלשכות עורכי הדין, רואי החשבון ומכון היצוא הישראלי. מ"מ יו"ר ועדת המיסים וסגן יו"ר ועדת הנאמנויות בלשכת עוה"ד בת"א. ליצירת קשר- טל: 077-7051717; Email: office@atax.co.il , מקור המאמר באתר המשרד- www.atax.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב