דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוד משכורות הענק של המנהלים בחברות ביטוח 

מאת    [ 06/11/2012 ]

מילים במאמר: 872   [ נצפה 22167 פעמים ]

השבוע, בדרכי לבדוק נזקי רכוש באזור המרכז שמעתי ברדיו כי מנכל חברת ביטוח מסוימת ירוויח השנה 3 מיליון שקל, ושכר זה אינו כולל משכורות 13-14 ובונוסים מהכנסותיה של חברת הביטוח.  באותו רגע חשבתי לעצמי, איך יתכן שמנהלים בחברות הביטוח מרווחים כל כך הרבה כסף.. 3 מיליון שקל , איפה הבונוסים והפינוקים האחרים שאותם מנהלים של חברות הביטוח מקבלים?  מדובר כאן בהרבה מאוד כסף שנלקח מאיתנו, אנחנו האזרחים הקטנים שעובדים קשה ובעמל רב בשביל להתקיים, וזה יושב לו בכיסאו ומסביבו כמה מזכירות, יועצים וסגנים שמשרתים את אותו מנכל . - הבא נחשוב יחד איך אותם מנהלים מקבלים שכר כל כך גבוה, ונתחיל בפוליסת ביטוח שאנו חייבים לרכוש בשביל להבטיח את עצמנו ברכב שאנו נוסעים ו/או בבית שאנו גרים בו.  אם תקראו פוליסת ביטוח רגילה, תבינו היטב כי אותה חברת ביטוח מגינה על עצמה באמצעות שורות קטנות אשר מבטלות סעיפים מהותיים בפוליסת הביטוח, שלא נדבר על השתתפות עצמית שאנו חייבים לשלם בכל מקרה של הפעלת הפוליסה.

דוגמא ראשונה לחיסכון בעלויות או דחיית תביעה על ידי חברת ביטוח היא בעת קרות מקרה ביטוח, אותה חברה ביטוח עושה ככל שביכולתה להתנער מאחריות באמצעות חוקרי ביטוח אשר שכרם מותנה בהצלחות בלבד, הווה אומר, שאותו חוקר משתכר ע"פ הצלחתו להביא לכך שהתביעה תידחה, איך זה קורה.. אותו חוקר ביטוח מגיע אליכם הביתה או לכל מקום שתקבעו ומשוחח עימכם בנעימות תוך שהוא מקליט את השיחה, במהלך ההתקשרות אותו חוקר עושה ככל שביכולתו להתחבר אליכם ומשחק אותה תמים שעושה עבודתו ושאין לו אינטרס להכשיל אתכם, אלא לשמוע את הדברים הנכונים שהוא רוצה לשמוע, אם ובמידה נפתחתם אליו הוא שואל שאלות מכשילות שאותם הוא מתעד במכשיר הקלטה סמוי.

הדבר השני, במקרה שלנו במידה ויש לכם רכב וחוויתם תאונה, חברת הביטוח ושליחיה עושים ככל שביכולתם למזער את הנזקים. איך הם נוהגים לעשות -  ציטוט נציג שירות של חברת הביטוח:

..." אין בעיה אנחנו נעזור לך, אין לך מה לדאוג.. הבא את רכבך למוסך ההסדר של חברת הביטוח, אנחנו נעשה את כל הסידורים, נשלח שמאי שיאמוד את הנזק, תקבל רכב חליפי , והמוסך יתקשר אליך בתום התיקון, תחזיר את הרכב החליפי, כך את רכבך וסע לשלום".  -  מסר מאוד מפתה !! אבל כאן אתם חייבים לעצור ולחשוב על השאלה האם יש מתנות בחינם? מה מסתתר אחרי האדיבות הזו - מי הוא זה מוסך ההסדר, מיהו השמאי שיבדוק את הרכב - כאן טמון העוקץ, אותו שמאי שנשלח ע"י חברת הביטוח הינו שליח שלהם ושומר בקפידה רבה על האינטרס הכלכלי של חברת הביטוח, ולכן הוא ינסה למזער את הנזקים שנגרמו לרכב, תוך הנחייתו למוסך ההסדר לפעול בהתאם.

מכאן נציין כי מוסך הסדר הינו מוסך שעובד ופועל בשיתוף פעולה עם חברות הביטוח, ברוב המקרים החלפים מסופקים על ידי חברות הביטוח ו/או רכישת חלפים זולים וברמה נחותה על ידי מוסך ההסדר על פי הנחיותיה של חברת הביטוח. – הווה אומר כי יש כאן לראות 2 שליחים של חברות הביטוח אשר תפקידם לשמור בקפידה רבה על האינטרס הכלכלי של חברת הביטוח, מדוע - כי פרנסתם של אלו תלויה בחסדיהם של חברות הביטוח, כי אם לא כך חברת הביטוח לא תעבוד עימם ושניהם, גם השמאי וגם מוסך ההסדר יהיו מובטלים וירעבו ללחם.  -  בתום התיקון, אותו שמאי מטעם חברת הביטוח (כלומר מרשימת השמאים של חברת הביטוח) אמור לבדוק את הרכב ולקבוע את אחוז ירידת הערך המסחרית שנגרמה לרכב או לרכוש לאחר תיקון.

מניסיוני הרב כשמאי אובייקטיבי שאינו עובד ופועל עם חברות הביטוח, בדקתי מאות דוחות של שמאים של חברת הביטוח, וערכתי חוות דעת נגדיות, והינה הפלא ופלא – ראשית ישנם טעויות בחישוב ערך רכב, תוך השמטת תוספות לרכב, כאשר בסופו של יום ירידת הערך נגזרת מערכו של הרכב נכון ליום קרות מקרה תאונה. -  דוגמא: רכב שעולה 100,000 , במחירון לוי יצחק ישנם תוספות לחודשי שימוש, מספר ידיים, קילומטרים שרכב גמא, ותוספות אחרות כמו GLX וכיוצ"ב.    כשאנו לוקחים את כל התוספות ומחשבים את ערכו של הרכב, מחירו יעלה 120,000 – 135,000 ש"ח ירידת ערך המחושבת על ידי השמאי נניח 10% ממחיר בסיס של 100,000 ש"ח הינה 10,000 ש"ח , ואם ערך הרכב יעלה 120,000 ש"ח  10% מזה הינה 12,000 ש"ח (איפה נעלמו 2,000 ש"ח ) ?   דבר נוסף בהקשר לחישוב ירידת ערך של אותו שמאי מטעם חברת הביטוח, נציין את העובדה כי בכל הפעמים שבדקתי את החוות דעת הללו, נדהמתי לגלות כי אותו שמאי לא התייחס לירידת ערך מסחרית שנגרמה לרכבו – לדוגמא: רכב חדש שנפגע בקורת שלדה אחורית, ירידת ערך שנקבעה בפועל על ידי השמאי מטעם חברת הביטוח היא לכל היותר 4% כשבפועל נראה אותכם מוכרים את הרכב לאחר פגיעה בקורת שלדה מחירון פחות 4% - הגיוני ?   כמו כן, נראה בחוות דעת השמאי כי הוא שכח (בכוונה) לרשום ולחשב ירידת ערך שנגרמה לרכב בדרך לפגיעה בקורת שלדה, הווה אומר,.. כי בדרך לפגיעה בקורת שלדה אחורית ישנם חלפים נוספים שנפגעו, לדוגמא כנף אחורית, פח אחורי, ריצפת תא מטען ולרבות התאמת צבע וצביעה לא מקורית של חלקי תאונה, עוד נוסיף כי כל השמאים מטעם חברת הביטוח מתעלמים מהעובדה של חישוב ירידת ערך בגין החלפת חלפי תאונה באמצעות ברגים. עד כאן תמצית תעלולי השמאים מתוך רשימת השמאים של חברת הביטוח.

עד כאן אם קראתם על אופן פעולתם של אותם שליחים (החוקר, המוסך והשמאי) תבינו היטב את הנחיותיהם של אותם מנהלים של חברת ביטוח לשליחים שישמרו היטב על כספם, ועכשיו אתם גם מבינים כמה כספים נחסכו לחברת הביטוח, ובשל כך אותם מנהלים מקבלים שכר של 3,000,000 שקל , משכורות 13 משכורת 14 , בונוסים, פינוקים והטבות אין סוף  שאותם מנהלים זוכים לה והכל על חשבונו של אותו אזרח קטן שבסך הכל עשה ביטוח.

שמאות רכב ורכוש חיים שריקי מייצג קבוצת שמאים מומחים בחישוב ירידת ערך לאחר תאונה ו/או מקרה ביטוח, משרדינו מעניק טיפול מקצועי והערכת נזקים לרכוש וציוד על כל סוגיו. חיים שריקי שמאי רכב ומוסמך מטעם משרד התחבורה, יועץ טכני ובעל מקצוע של 32 שנה בענף הרכב והרכוש.     נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת ! חיים שריקי שמאות רכב ורכוש 054-6800905




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב