דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קופריטיינג ממוקד - ההבדל הקטן בין הצלחה לכשלון 

מאת    [ 05/11/2012 ]

מילים במאמר: 663   [ נצפה 3298 פעמים ]

זה ממש מרתיח אותי לפעמים שקופירייטרים שכותבים SEO מקבלים שם רע תודות לחוסר תשומת לב. איך זה קורה - מכיוון שיותר מדי אנשים טוענים שהם יודעים מה הם עושים אבל במציאות הם פשוט דוחפים מילות מפתח בלי התייחסות לזרימה של הטקסט. עותק שנשמע מכני ונוקשה הוא סימן לכתיבה חובבנית.

כאשר אתה כותב עותק של SEO, אתה צריך לקחת את הזמן למצוא ולהבין מה אפקטיבי ומה לא. ישנם 2 טעויות נפוצות שכמעט כול קופירייטר חובבן שמתעסק בכתיבה למנועי חיפוש עושה.

הנה 2 טעויות נפוצות:

1.הרשימה

בוא נגיד שאתה מבקר באתר הבית באתר שמתעסק במכירת מוצרי יופי. כשאתה קורא את העותק אתה נתקל במגוון מוצרים: מוצרים למספרה, ציוד למספרה ושולחנות מניקור. העותק נשמע כך. "המבחר הטוב ביותר של מוצרים למספרה, ציוד למספרה ושולחנות מניקור באינטרנט"

"כשאתה הולך לקנות מוצרים למספרה, ציוד למספרה ושולחנות מניקור מקצועיים אתה צריך ספק שמציע מבחר מצוין וגדול ובו זמנית גם שרות מצוין מכיוון שקניית מוצרים למספרה, ציוד למספרה ושולחנות מניקור מקצועיים יכול להיות הרפתקה יקרה ולכן אתה גם מחפש בנוסף לכול הדברים גם ספק שייתן מחירים טובים. סמוך על חברת זיקרי מוצרי יופי שיביאו לך את המבחר הרחב ביותר של מוצרים למספרה שלך, ציוד למספרה ושולחנות מניקור מקצועיים כול יום. ההזמנות נשלחות תוך 24 שעות – ואם קנית ממגוון מוצרי המספרה, ציוד למספרה ושולחנות מניקור מקצועיים בסכום של מעל 400 ש"ח המשלוח הוא לגמרי בחינם!”

זה בדיוק חוסר הזרימה שדיברתי עליה בתחילת הדברים. כשאתה משתמש במילות המפתח בשורה כול פעם מחדש זה לא בסדר. זה הגיוני ונכון להשתמש במילות המפתח פעם אחת אפילו פעמים בהתאם לאורך העותק, אבל זה דבר אחר לשים את כול מילות המפתח כול פעם ברשימה ולהשתמש בהם כול פעם שיש לך הזדמנות קטנה. השיטה הזו פשוט לא מעניינת ולא אפקטיבית וחוזרת על עצמה. אז מה נותר לכם לעשות במקום ?

מצא איזו מילת מפתח מתאימה לכול סיטואציה. דבר על מספר סוגים שונים של ציוד למספרות. בחן מה הסיבות שציוד המספרות שלך טוב יותר ממה שאחרים מוכרים או אפילו עשה רשימה של תכונות והטבות על קו שולחנות המניקור שאתה מוכר.

2. החלפת מילות מפתח בביטויים גנריים

הטכניקה הזאת בדומה לקודמתה מושלמת אם אתה משתמש בה בצורה מתונה. לעומת זאת, אם תחליף כמעט כול מילה גנרית עם מילת מפתח העותק שלך ישמע פשוט טיפשי. בוא נראה דוגמה נוספת מאתר לעיצוב אתרים.

עיצוב אתרים היהלום הכחול

"חברת היהלום הכחול עיצוב אתרים מציעה רמה גבוהה מאוד של יצירתיות לעסקים. עיצוב אתרים היהלום הכחול מייצרת עיצובים מקורים. כול עיצוב של היהלום הכחול עיצוב אתרים הוא מקורי ובנוי בהתאמה אישית במיוחד בשביל האתר שלך".

אם היית אורח לרגע בחברה בה העובדים היו מדברים בדיוק כמו העותק שנכתב מעלה קרוב לוודאי שהיית חושב שהם הזויים בלשון המעטה אז איזה סיבה יש לך לכתוב את העותק של האתר שלך בצורה הזו - הסיבה היא שרוב הקופירייטרים החובבנים חושבים שהם לא יכולים לכתוב באותה צורה או נוסח גם למנועי החיפוש וגם לגולשי האתר. אני חייב להגיד שהם טועים! אתה בהחלט יכול לכתוב גם למנועי החיפוש וגם לגולשי האתר בהצלחה גדולה.

לחלופין העותק הקודם היה צריך להראות כך:

"מתקדם, יצירתי ומעודכן. אלו הם ביטויים שמתארים בצורה הטובה ביותר הרבה מאוד עסקים אינטרנטיים שנמנים על קהל לקוחותינו. עיצוב האתר בשביל הארגון שלך אמור להתאים לסגנון שאתה רוצה לייצר. עיצוב האתר שתקבל ישקף בצורה מצוינת את האישיות של החברה שלך והכול בהתאמה אישית. מכיוון שאנחנו עובדים בצורה אקסקלוסיבית עם חברות מובילות במשק תוכל להיות סמוך ובטוח שתקבל את התמורה המלאה לכספך".

ראיתם את זה - הביטוי התחלק באמצע באמצעות הגייה שונה. זה לא יפגע בדירוג שלך בכלל אבל זה יגרום לעותק שלך להישמע הרבה יותר טוב.

אלו לא כול הטעיות השגורות בפי קופירייטרים חובבנים. אבל רוב הטעיות האלו ניתנות לתיקון על ידי מבחן פשוט. קרא את העותק בקול רם. אם העותק נשמע מגוחך כאשר אתה קורא אותו בקול זה ישמע מגוחך גם לגולשי האתר. כך את הזמן, למד את התכונות של קופירייטינג SEO לפני שאתה יוצר את הטקסטים לדפים שלך (או ללקוח שלך). רק אחרי כול הדברים הללו תוכל להיות בטוח שהעותק שלך יהיה הרבה יותר אפקטיבי  ויתרום לדירוג הגבוה של האתר.

.

 

 

איציק עומרי קידום אתרים ותוכן שיווקי חברת Creative Brilliance  מילים פשוטות - רעיונות גדולים טל: 054-5205985 www.creativebrilliance.co.il    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב