דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טכניקות פיסול קרמי 

מאת    [ 31/10/2012 ]

מילים במאמר: 402   [ נצפה 3748 פעמים ]

פיסול קרמי הוא אחד מסגנונות הפיסול העתיקים ביותר. הפיסול הקרמי לובש צורות שונות ורבות מאוד והוא בא לידי ביטוי כמעט בכל מקום, במיוחד בהיותו אלמנט עיצובי פופולארי מאד בשנים האחרונות. קיימות טכניקות שונות לפיסול קרמי, המשלבות שיטות עבודה מסוגים שונים וחומרים נוספים, כדי לשוות לפסל מראה אחר ומיוחד יותר. מה מאפיין טכניקות אלו והיכן ניתן ללמוד אותן?

מאפייניו של הפיסול הקרמי

בכל קורס פיסול קרמי נחשפים התלמידים אל טכניקות הפיסול השונות, המאפיינות את הפיסול הקרמי. פיסול זה, שנחשב לאמנות בפני עצמה, עושה שימוש בקרמיקה על מנת לקבל מרקמים שונים וצורות שונות. פיסול זה, שהינו במסגרת טכניקת הוספת החומר, משלב את חומר הקרמיקה במסגרתו, הנשרף בטמפרטורה גבוהה במיוחד כדי לקבל את צורתו הסופית. שלא כמו סגנונות פיסול אחרים, מדובר בפיסול ללא חומרים אורגניים שונים או חומרי מתכת. בעוד שבעבר, ובעיקר בתקופות עתיקות במיוחד, שימש פיסול זה לצורכי יצירת כלים שונים שנועדו לאגירת מים, הרי שכיום הפיסול הקרמי מאפשר ליצור עבודות אמנות מרהיבות, הלוקחות חלק במרחב ומשמשות אלמנט עיצובי מרכזי. כמובן שלצד זה, אפשר ליצור בעזרתו כלים ייחודיים וכן גם כלים שימושיים שונים, ובדיוק כמו בעבר, ובהתאם לשיטות העתיקות, שהיו מקובלות גם כן.

הטכניקות השונות של הפיסול הקרמי נקבעות בהתאם למטרתו הראשונית של הפיסול. פיסול בחומר יכול להיות כחלק מיצירה אמנותית או לצורך הכנתו של מוצר כלשהו, שבו ניתן יהיה להשתמש. כשמדובר ביצירת אמנות או אלמנט עיצובי, ניתן לשלב חומרים נוספים לצד הקרמיקה, ואף ליצור סגנונות ייחודיים. כשמדובר ביצירת כלים שימושיים, חשוב לוודא שלצד המראה המיוחד שלהם, הם יהיו עמידים ופרקטיים. גם אותם ניתן לצבוע בצבעים נהדרים כדי לשוות להם מראה ססגוני ומעוצב יותר וכל זאת בעזרת צבעי קרמיקה מיוחדים, המיועדים במיוחד לשם כך.

היכן ניתן ללמוד פיסול קרמי?

את הפיסול הקרמי ניתן ליצור באופן עצמאי, אולם חשוב לזכור שיש להצטייד בציוד המתאים כדי לבצע זאת. כמו, למשל, תנור מיוחד, המגיע לטמפרטורות גבוהות ועוד. ישנם לא מעט קורסים ומסלולי לימוד החושפים את המשתתפים בהם אל טכניקות הפיסול השונות, לרבות הפיסול הקרמי. ניתן לקחת בהם חלק בין אם הם במסגרת של לימודי עיצוב או אמנות הנמשכים מספר שנים ובין אם במסגרת לימודי חוץ או קורס של מספר חודשים. במהלך לימודים אלה אפשר לרכוש את כל הכלים החשובים כדי לבצע זאת באופן עצמאי וכן להיחשף אל טכניקות הפיסול השונות. למרות הטכנולוגיה המתקדמת, המקיפה אותנו מכל עבר, עדיין נשתמרו עד היום שיטות פיסול, שהיו נהוגות גם לפני מאות שנים, שיטות שאליהן נחשפים במהלך הלימודים ומיישמים אותן בפועל. כל זאת, כמובן, לצד טכניקות מתקדמות ומשוכללות יותר. 

עדי ארזי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב