דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על הבחירות המתקרבות על ביטוח בריאות ועל מה שביניהם 

מאת    [ 31/10/2012 ]

מילים במאמר: 454   [ נצפה 3846 פעמים ]

בימים אלה עומדות להתקיים שתי מערכות בחירות אשר ישפיעו השפעה רבה על כולנו. מערכת הבחירות הראשונה תתקיים בארה"ב והשנייה אצלנו בישראל. שירותי הבריאות הם אחד הנושאים המרכזיים בבחירות בארה"ב, כיוון שהנשיא המכהן אובמה מנסה להעביר רפורמה מקיפה בשירותי הבריאות. חברי המפלגה הרפובליקנית אשר מתנגדת לכל התערבות של המדינה בחיי האזרחים ובמיוחד בכלכלה, דוחים את הרפורמה של הנשיא. בכל העיתונים, ערוצי החדשות והמדיה החברתית מדברים בארה"ב על שירותי הבריאות. ואילו מה המצב אצלנו בישראל? לא קורה כלום!

 

בישראל רוב הפוליטיקאים התחילו לחזר באופן נמרץ אחר הבוחרים והם מתבטאים בנושאים רבים, אך אף מילה על מערכת הבריאות. מדברים על הביטחון, על מיסים ישירים ועקיפים, על רווחים כלואים ותספורות. יש כאלה שמעלים נושאים כמו קצבאות, רווחה, אפליה לטובה של המגזר החרדי, חינוך, הישגי התלמידים בבחינות הבגרות, אבל לא דבר כלשהו על מערכת הבריאות הקורסת. אולי אנחנו לא שמים לב, אבל מערכת הבריאות בישראל קורסת.

 

כותב שירות אלה, העלה באחד המאמרים האחרונים את הנטייה של הציבור לרכוש ביטוחי בריאות פרטיים בחברות הביטוח. חברות הביטוח ניהנות מהמצב ומשווקות את המוצר באגרסיביות (לצד שיווק ביטוח פנסיוני). לא צריך ללמוד ביטוח כדי לדעת שהן עושות זאת כיוון שהוא יוצר עבורן רווחים גדולים. הסיבה העיקרית לגידול הניכר ברכישת ביטוחי הבריאות הפרטיים, היא ההבנה של הציבור כי אכן מערכת הבריאות שלנו עומדת לפני קריסה. אמנם אנו לא חשים בזה כעת כי היא אינה דרמטית. הרמה של הרופאים ושל הצוות הרפואי עדיין גבוהה, אנו רואים מסירות רבה לחולים והרפואה הציבורית שלנו עדיין מהטובות בעולם. אם הזכרתי את ארה"ב, אז היא גם טובה מזו של ארה"ב. אבל כמו איזו מחלה המקננת בגוף החולה לאט לאט ולכן היא לא מורגשת, כך מערכת הבריאות שלנו הולכת ומתדרדרת. עובדה אשר באה לידי ביטוי בשחיקה נמשכת בתקציבים המופנים למערכת הבריאות הציבורית בישראל.

 

במשך 12 השנים האחרונות, למעשה מאז שנת 2000, יש ירידה מתמדת בתקציב הבריאות וזאת ביחס לגידול הדרמטי באוכלוסייה בישראל בתקופה זאת. קיימת ירידה גם במספר מיטות האשפוז, במספר הרופאים ובמספר האחיות. הבניה של בית חולים חדש באשדוד ופתיחת בית ספר לרפואה בצפת הם טיפה בים ולא ישנו את המצב. שנת 2012 טרם הסתיימה ואנו קוראים על גירעון של מעל מיליארד ש"ח בארבע קופות החולים. גם בתי החולים יסיימו, כמעט כולם, את שנת 2012 בגירעון. התורים לבדיקות מתארכים, ההמתנה לניתוחים אלקטיביים מתארכת עד כדי סיכון חייהם של החולים. מנגד אנו רואים כי שיעור הרפואה הפרטית עולה וזאת בעיקר כתוצאה מרכישה מסיבית של ביטוחי בריאות פרטיים. הפער באיכות השירות והזמינות בין הרפואה הפרטית לבין הרפואה הציבורית הולך ומתרחב. ומה עושים עם זה הממשלה והשרים? לא עושים כלום!

 

אני מפנה בזה את תשומת לב הציבור ומבקש מהבוחרים להצביע עבור פוליטיקאים שיעלו על סדר היום את מערכת הבריאות ויגידו לבוחרים מה הם מתכוננים לעשות כדי להבריא את מערכת הבריאות. ואיך היינו אומרים פעם -  "ויפה שעה אחת קודם".

ישראל קידרון הוא מרצה מומחה במכללת MIBI, המכללה הישראלית ללימודי ביטוח פנסיוני, פיננסים ושוק ההון באונליין, מהמחשב האישי בבית !
ישראל מרצה בקורס יסודות הביטוח ובקורס גמר פנסיוני כהכנה לבחינות של משרד האוצר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב