דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


OpenOffice או OOXML - מי עדיף עבורך? 

מאת    [ 27/01/2008 ]

מילים במאמר: 335   [ נצפה 4407 פעמים ]

תגיות: pCon, אופן אופיס, OpenOffice ,OOXML, מסמכים, OpenDocument

ללכת על בטוח?

על פי מחקר Burton Group, Office Open XML- פורמט מסמכים של מיקרוסופט שמיושם במסגרת תוכנות Office עדיף על OpenDocument. החברה ממליצה לארגונים גדולים להעדיף אותו, בעיקר בגלל תאימותו לפורמטים הנפוצים של מיקרוסופט. ארגונים גדולים דווקא, בגלל ההיקף הגדול במיוחד של מסמכים אלקטרוניים שמצטברים אצלם, בפורמטים וותיקים של מיקרוסופט. Burton Group טוענת ש-OOXML תטפל בהם טוב יותר מאשר OpenDocument, מבחינת המטה-דטה והמראה המקורי של הקובץ.

תמונת מצב

שני הפורמטים מבוססים על Extensible Markup Language (או XML). פורמט OOXML התקבל כסטנדרט על ידי ארגון Ecma International בסוף 2006, אך עדיין לא על ידי ארגון ISO, שנתן את אישורו הרשמי לפורמט OpenDocument, כבר ב-2006.

נקודת מבט שונה

ארגון OpenOffice.org, שאחראי לפורמט OpenDocument, חולק על דעה זו. נציגיו הגיבו באיזכור המלצת סוכנות החינוך, התקשורת והטכנולוגיה הבריטית, לבתי הספר בממלכה, שלא לשדרג ל-Windows Vista ול-Office 2007 (שעושה שימוש ב-OOXML). המלצות אלו הן תוצאה של מחקר עצמאי שלהם ושל שיקולים עניניים, בהם העדיפו פתרונות פתוחים (לעומת מותגיים) ופחות יקרים.

המותגיות שבפורמט הפתוח. או לא.

לטענת Burton Group, חברת Sun, בעלת StarOffice (שעליו מבוסס OpenOffice.org) עדיין שומרת על השפעה גדולה בפרוייקט זה. נזכיר, שמדובר בחבילת יישומים משרדיים שמתחרה ב-Microsoft Office והיא הפרוייקט הגדול ביותר שמבוסס על פורמט OpenDocument. מומחי Burton Group טוענים שעקב השפעה מרכזית זו, תעוכב התפתחות הפורמט הפתוח בעתיד. תמצית תגובת ארגון OpenOffice.org: הפיתוח מבוסס קהילת מתנדבים, ואיש לא מכתיב להם מה לעשות. כך היה וכך ימשיך להיות.

למה הידיעה חשובה?

נושא זה נוגע בשתי דילמות משמעותיות מאוד לארגונים ומחבר אותן - מידת ההתמקדות במוצרים מותגיים מול רב-גוניות ופתיחות ונושא פורמטי המסמכים איתם עובדים. אלו נקודות אסטרטגיות חשובות, לעתיד כל ארגון.

רקע על Open Office

גילית מידע חדש? מעניין?... רוצה עוד? ראה 100+ תחקירי מפתח. עוד הרחבות על Open Office, הכוללות בין היתר התייחסות לחידושים ולמגמות העיקריות בתחום זה, יישומים ופתרונות, היבטים כלכלים, דגשים חשובים והאתגרים בתחום, ניתן למצוא בתקציר: מה מציעה Open Office ?.


למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב