חוקים אוניברסלים של הצלחה - כישורי פרזנטציה ושיתוף חלק ב'
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

חוקים אוניברסלים של הצלחה - כישורי פרזנטציה ושיתוף חלק ב' 

מאת    [ 26/10/2012 ]
מילים במאמר: 407   [ נצפה 1574 פעמים ]

 
 

החוק השמיני בסדרת "חוקים אוניברסלים של הצלחה" עוסק בכישורי פרזנטציה ושיתוף, ומתחלק לשני חלקים מרכזיים: פרה-פרזנטציה ופרזנטציה ושיתוף.

אם לא נדע להציג את עצמנו ואת מרכולתנו לא נצליח למכור. זו הסיבה שכישורי הפרזנטציה כל כך חשובים, וזו הסיבה שהם נמנים עם החוקים האוניברסלים להצלחה.

הטעות הבסיסית של אנשים בתחילת דרכם היא שהם לא מבינים את חשיבות ההכנה לקראת המצגת, ההרצאה או המפגש העסקי. הם טועים לחשוב שאם ברשותם ידע מקצועי, הם יצליחו להעביר את המסר. כאשר מתבררת טעותם זה כבר בדרך כלל מאוחר מדי. ואז הם שואלים "מה לא עשיתי נכון?" "במה טעיתי?"

פרזנטציה ושיתוף

שלב הפרזנטציה מתחלק כמו כל דבר טוב לשלושה חלקים:


    • פתיחה והיכרות
    • הצגת המסר על סמך ההיכרות
    • סיום וקביעת המשכיות

שלב הפתיחה חשוב מאד להמשך השיחה. הוא יקבע אם האדם / הקהל יסמוך עליכם וייפתח אליכם, או יצפה בכם בריחוק ובחוסר אמון. הדרך הטובה ביותר ליצור אמון היא לשתף. לשתף בתחושות. לא רק בפעולות.

לדוגמא: אני ממש שמחה שאנחנו נפגשים סוף סוף. חשוב לי להכיר אותך כדי לראות מה בדיוק אתה צריך. אני חששתי במשך שנים לעשות את מה שבאמת רציתי ואולי אוכל לעזור לך לעשות את הצעד הראוי עבורך.

או: תודה שהגעת. אני מבינה את ההתלבטות שלך. גם אני בזמנו מאד התלבטתי והייתי די סקפטית, אבל הבנתי שיש פה משהו מעניין ובאתי להקשיב. אני מקווה שגם אתה תחליט שזה יכול לעזור לך.

שימו לב: אני מביעה רגש (שמחה, חשש, התלבטות, תקווה). זהו פן בשיחה שלא יוצר התנגדות, ולכן הוא יוצר קירבה. מובן שאפשר להרחיב ולספר את הסיפור האישי שלנו על פי טווח הזמן שאנו מקדישים לשיחה.

אחרי הסיפור האישי / השיתוף עלינו לבחון האם ההצעה שלנו אכן יכולה לעזור, ולכן עלינו לשאול שאלות מצב. למשל: איך אתה מסתדר היום? מה אתה עושה כדי לפתור את הבעיה? רק כשהאדם מולנו יאמר לנו מה הבעיה שלו נוכל להציע לו את הפתרון שלנו. ולפעמים, אם אין לנו מענה לצורך שלו, עלינו לומר לו שיפנה למוצר / שירות אחר.

בכל מקרה חשוב מאד להשאיר פתח להמשכיות. לא לסגור דלת. לשאול אם מעוניין לקבל מאיתנו מיילים בתחום ולצרף אותו לתפוצה, לקבל אישור ליצור איתו קשר בעוד חצי שנה או לעדכן אותו על חידושים בתחומנו וכו'... כך הוא לא יופתע לשמוע מכם גם אם ירכוש הפעם ממישהו אחר, וכך כשיחפש פתרון למשהו נוסף יפנה גם אליכם.

ליחצו כאן לצפות בוידאו של החוק השמיני בסדרת "חוקים אוניברסלים של הצלחה"

ליחצו כאן לקריאת חלקו הראשון של המאמר העוסק בפרה-פרזנטציה

איריס שביט,מנהלת בתעשיית השיווק הרשתי. בעלת ניסיון של שנים רבות בהדרכה ואימון של משווקים בתעשיית השיווק הרשתי, מתמחה בייעוץ והקמת עסקים מהבית וביצירת הכנסה בנוסף למשכורת. חברה בפורום המנהלים של חברת FOREVER ומאמנת להצלחה.
www.aloe-forever.co.il
 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב