דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוקים אוניברסלים של הצלחה - כישורי פרזנטציה ושיתוף חלק א' 

מאת    [ 26/10/2012 ]

מילים במאמר: 567   [ נצפה 1772 פעמים ]

החוק השמיני בסדרת "חוקים אוניברסלים של הצלחה" עוסק בכישורי פרזנטציה ושיתוף, ומתחלק לשני חלקים מרכזיים: פרה-פרזנטציה ופרזנטציה.

אם לא נדע להציג את עצמנו ואת מרכולתנו לא נצליח למכור. זו הסיבה שכישורי הפרזנטציה כל כך חשובים, וזו הסיבה שהם נמנים עם החוקים האוניברסלים להצלחה.

הטעות הבסיסית של אנשים בתחילת דרכם היא שהם לא מבינים את חשיבות ההכנה לקראת המצגת, ההרצאה או המפגש העסקי. הם טועים לחשוב שאם ברשותם ידע מקצועי, הם יצליחו להעביר את המסר. כאשר מתבררת טעותם זה כבר בדרך כלל מאוחר מדי. ואז הם שואלים "מה לא עשיתי נכון?" "במה טעיתי?"

פרה-פרזנטציה

"אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני". אני בטוחה שרובכם מכירים את המשפט הזה, ויודעים עד כמה הוא נכון. השאלה היא אם אתם יודעים ממה הוא מורכב ויותר חשוב – מה לעשות איתו?

הרושם הראשוני מורכב משלושה רבדים: התרשמות חיצונית, התרשמות מהמילים הראשונות שאנו אומרים וממה שנהוג לכנות "החוש השישי", כלומר – כל מה שאנו קולטים מעבר למילים.

התרשמות חיצונית

פה באים לידי ביטוי חוש הראיה וחוש הריח. מה אתם לובשים? מה אתם משדרים בלבוש שלכם? אם אתם באים להרצות במפעל אל תלבשו חליפה אלא משהו יותר עממי. ספורט אלגנט. אם אתם באים לישיבת הנהלה – צחצחו והבריקו את הנעליים. השתדלו להתלבש תמיד בצורה קצת יותר משודרגת מהאנשים אותם עומדים לפגוש. כך לא תיווצר תחושה של ריחוק והתנשאות, אלא של קירבה והבנת הקהל.

חשוב מאד שתלבשו משהו נוח. אם המכנס לוחץ קשה להתרכז. אם הנעל מכאיבה קשה להתעלם. אם חם לכם מדי אתם מזיעים. התאימו את הלבוש גם למקום וגם לעצמכם.

שימו לב לשיער, לזיפים, לציפורניים, לשפתון, לעלה פטרוזיליה שנתקע בין השיניים...

איך אתם מריחים? האם אתם מגיעים רעננים אחרי מקלחת של בוקר, או אחרי יום שלם של התרוצצויות בשמש? האם שמתם מספיק אפטרשייב? האם שמתם יותר מדי אפטרשייב או בושם?

המילים הראשונות

אחת הטענות בשיווק גורסת שמה שאתה אומר חשוב, אבל איך שאתה אומר את זה חשוב הרבה יותר. ואני יכולה להוסיף שהכי הכי חשוב איך שאתה גורם לאדם מולך להרגיש.

בסופו של דבר אנו זוכרים מעט מאד פרטים והרבה מאד תחושות. תחשבו על סמינר, כנס, פגישת עבודה, הרצאה... כששואלים אתכם איך היה אתם אומרים "מעניין" "מרתק" "כיף" "משעמם" וכו'...

אז איך אתם מציגים את עצמכם? מה טון הדיבור שלכם? ברגע שאנו פותחים את הפה נכנס לפעולה חוש השמיעה, והוא מתווסף לחוש הראיה וחוש הריח. האם אתם אסרטיבים? נעימים? קשובים? תכליתיים? מקצועיים? ידידותיים? מה אתם בוחרים לשדר? איך אתם רוצים שהאדם מולכם ירגיש? משוחרר? מרוכז? לחוץ? נינוח?

תקשורת לא מילולית

כאן נוסף הרבה פעמים לרשימת החושים גם חוש המישוש. לחיצת היד, החיבוק, הנשיקה או כל דרך מקובלת אחרת לפגישה ולפרידה של אנשים. זה כבר החוש הרביעי שבא לידי ביטוי עוד לפני שהתחלנו לדבר.

בתקשורת לא מילולית אנו מגיבים פעמים רבות מחוץ לחמשת החושים שלנו. אנו משתמשים ב"חוש השישי". כאן אנו מפענחים בהרף עין את שפת הגוף של האדם שמולנו. האם הוא קם אלינו? איך לחיצת היד שלו? האם הוא מחייך? האם הוא לחוץ? האם הוא מסתכל לנו בעיניים ומשדר שהוא באמת שמח לפגוש אותנו? האם קשה לו להישיר מבט?

אל תזלזלו באינטואיציה שלכם. זהו המוח הקדום, המוח של הרגשות שתפקידם להתריע, להזהיר, לשמח, לעניין אותנו במה שקורה סביבנו. שימו לב למחשבה הראשונה שעולה לכם כאשר אתם פוגשים את האדם הזה. זו האמת. כל השאר שכנוע פנימי וחיצוני.

ליחצו כאן לצפות בוידאו השמיני בסדרת "חוקים אוניברסלים של הצלחה"

ליחצו כאן לקריאת החלק השני של המאמר העוסק במבנה הפרזנטציה הנכונה

איריס שביט,מנהלת בתעשיית השיווק הרשתי. בעלת ניסיון של שנים רבות בהדרכה ואימון של משווקים בתעשיית השיווק הרשתי, מתמחה בייעוץ והקמת עסקים מהבית וביצירת הכנסה בנוסף למשכורת. חברה בפורום המנהלים של חברת FOREVER ומאמנת להצלחה.
www.aloe-forever.co.il
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב