דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי דליפת שתן במאמץ? 

מאת    [ 25/10/2012 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 2540 פעמים ]

דליפת שתן במאמץ אינה תופעה המאפיינת נשים בגיל השלישי בלבד. דליפת שתן במאמץ יכולה להתרחש בכל גיל והיא תמיד מלווה במבוכה וחשש לגבי מצבנו הגופני והבריאותי. נשים הסובלות מדליפת שתן במאמץ שואלות עצמן לא פעם מדוע זה קורה לי? האם בכלל ניתן לשלוט בתופעה שכזו? האם ניתן לטפל בדליפות שתן במאמץ?

מהי דליפת שתן במאמץ?

דליפת שתן במאמץ הינה תופעה בה מתרחש איבוד שתן לא רצוני בעת ביצוע פעילות גופנית הגורמת לעלייה בלחץ התוך בטני כמו בזמן שיעול, עיטוש, ריצה, קפיצה ויחסי מין. התופעה מאפיינת נשים בלבד אשר סובלות מחולשה של רצפת האגן. רצפת האגן הינה אזור בגוף האישה המורכב מטבעת גרמית (עצם האגן) אליה מחוברים שרירים ורצועות אשר תפקידם לתמוך בשלפוחית השתן וברחם. במקרים שבהם קיימת חולשה של שרירי רצפת האגן מתרחשת דליפת השתן.

אייך שולטים בתופעה ומהו הטיפל?

אישה הסובלת מדליפת שתן במאמץ, לא יכולה לשלוט בתופעה אולם היא יכולה למנוע אותה על ידי תרגול של שרירי רצפת האגן במטרה לחזקם. אופן חיזוק שרירי רצפת האגן נלמד במסגרת טיפולי פיזיותרפיה לשרירי רצפת האגן והוא נעשה על ידי פיזיותרפיסטים מומחים בתחום שיקום רצפת האגן. בשלב ראשון יש צורך לזהות את השרירים הנכונים וללמוד להפעילם בצורה נכונה וטובה. משהאישה למדה לעבוד נכון עם שרירי רצפת באגן עליה להמשיך בתרגול על מנת שלא יחלשו בשנית וכך היא תוכל להבטיח לעצמה פתרון לתופעת דליפת השתן במאמץ. עבודה נכונה עם שרירי רצפת האגן משמעותה שליטה בפעילות השריר, כח מספק היכול לעמוד מנגד העליה בלחץ התוך בטני וסיבולת המתאפיינת ביכולת עבודה ממשוכת עם אותו שריר עצמו. במקרים בה השרירים כל כך חלשים ותרגול במסגרת טיפולי פיזיותרפיה אינו יכול להועיל, יש לשקול התערבות ניתוחית לקיבוע השלפוחית. הניתוחים מהסוג הנ"ל מבוצעים על ידי רופאים אורוגניקולוגים שהתמחותם הינה בליקויים בתפקוד רצפת האגן. שרות זה ניתן במסגרת כל קופות החולים בארץ.

בכל מקרה יש לזכור כי קיים פתרון לתופעת דליפת השתן במאמץ והוא מתבסס על חיזוק שרירי רצפת האגן. ככל שנקדים לטפל ברצפת האגן ולחזק את שרירי רצפת האגן, נקבל תוצאה סופית שתהיה טובה יותר ומהירה יותר. קיימת חשיבות לחיזוק שרירי רצפת האגן לאחר כל לידה וכמובן בהמשך החיים עם הפסקת המחזור החודשי. אישה שהחליטה לפנות לטיפול תופתע לגלות עד כמה הדרך לפתרון קצרה ויעילה.

בריאות שלמה ובהצלחה! 

נטע אברהם בר-ניב BPT, M. Occ.H
פיזיותרפיסטית מוסמכת בוגרת אוניברסיטת תל-אביב ובעלת תואר שני בבריאות בתעסוקה מאוניברסיטת תל-אביב.השתלמה והתמחתה בתחום שיקום רצפת האגן אצל פרופ' פינייה והגב' ג'ואל סופיר בפריז, צרפת.עובדת ביחידה לשיקום רצפת האגן במכון הגסטרואנטרולוגי בבית החולים "שיבא" תל-השומר.מטפלת בנשים וגברים הסובלים מליקויים בתפקוד רצפת האגן.בנוסף לטיפול היחידני, מעבירה סדנאות קבוצתיות להעלאת המודעות לרצפת האגן הכוללות הרצאה ותרגול מעשי. עוסקת גם בטיפולים אורתופדים ומעבירה הדרכות בתחום הארגונומיה.מרכזת את תחום הטיפולים האורו-גניטלים  והאנו-רקטלים במרכז לטיפול משולב ברצפת האגן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב