דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול באלרגיה - מידע כללי 

מאת    [ 25/10/2012 ]

מילים במאמר: 366   [ נצפה 2024 פעמים ]

מהי בעצם אלרגיה?

מחקרים הוכיחו כי יותר מעשרים אחוז מהאוכלוסייה סובלים מרגישות כזו או אחרת לגורמים חיצוניים, רגישות אשר מפריעה לרבים מהם לתפקד באופן תקין ביום יום. בדיקת אלרגיה יכולה להצביע על רגישות לחומרים מסוגים שונים כמו למשל מרכך כביסה, אבק, פריחה של צמח כלשהו, בעלי חיים, מאכלים מסוימים ועוד. כאשר אצל אדם קיימת רגישות לאותם חומרים שונים וקיימת חשיפה, מערכת החיסון של הגוף מתחילה לפעול ומפרישה היסטמינים כתגובה למה שהיא מזהה כחומר המסוכן לגוף ואז נוצרת תגובה אלרגית כמו פריחה על הגוף המלווה לרוב בתחושת גרד, נזלת כרונית ועוד. במקרים קשים בהם קיימת רגישות מאוד גבוהה לחומרים מסוימים, הדבר עלול אף לגרום לחנק ומצוקת נשימה. לכן חשוב מאוד להיות ערניים ובמידה והתסמינים השונים מתחילים להופיע ללא סיבה נראית לעין, לפנות לגורם הרפואי המתאים שיידע להתאים טיפול באלרגיה ממנה אתם סובלים.

 טיפול באלרגיה – תהליך אבחון אלרגיה

במידה ואתם חווים תסמינים של פריחה בלתי מוסברת, נזלת אלרגית או כל תופעה אחרת, מומלץ לפנות אל הגורם הרפואי המתאים על מנת שיהיה ניתן לאבחן את הרגישות ולהתאים טיפול באלרגיה למה שיתגלה בבדיקות. כיום נהוג לערוך בדיקת אלרגיה פשוטה בה המטופל נחשף לכמות קטנה של מספר חומרים סטנדרטים שהם אלה שלרוב מעוררים תגובה אלרגית ובדיקה של מצב העור לאחר החשיפה. במידה ולא מצליחים לגלות באמצעות הבדיקה הבסיסית את הסיבה והגורם לתסמינים השונים, ממשיכים הלאה ומנסים לעשות בדיקות דם שונות על מנת לגלות לאיזה חומר המטופל רגיש ומה גורם למערכת החיסונית שלו להיכנס לפעולה ולזהות חומר כלשהו כגורם מאיים למרות שבפועל הדבר לא כך. לאחר שמגלים את הסיבה לתגובה האלרגית, אפשר לנסות ולהימנע מחשיפה לאותו אלרגן ואף לקחת כדורים במידת הצורך או לחילופין לנסות "ולעבוד" על הגוף על מנת למנוע ממנו לזהות את אותו אלרגן כחומר מאיים.

 טיפול באלרגיה – רפואה משלימה

על מנת לנסות ולהימנע מלקיחת תרופות או לא להיחשף לאותו אלרגן שגורם למערכת החיסונית להגיב בעת החשיפה, אנשים רבים פונים אל התחום של רפואה אלטרנטיבית וזאת בשביל לחזק את הגוף ועל ידי כך למזער את הרגישות שעד כה גרמה להופעה של התסמינים השונים. טיפול באלרגיה לפי הרפואה האלטרנטיבית יכול להתבצע באמצעות מגוון טיפולים כמו דיקור סיני או דיקור יפני אותו נהוג לשלב עם תזונה בריאה אותה בונים יחד עם נטורופתית מומחית, הוספה של צמחי מרפא ותוספי תזונה, חיזוק המערכת החיסונית ועוד

masterplus




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב