דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגי מדיות DVD לצריבה 

מאת    [ 24/10/2012 ]

מילים במאמר: 392   [ נצפה 2149 פעמים ]

DVD-R — מדיה לצריבה הזהה במידותיה הפיזיות למדיית CD-R לצריבה. ההבדל הוא נפח הנתונים - מדיית DVD -/+R לצריבה חד פעמית אשר יכולה להכיל עד 4.7GB של מידע. מחירי מדיות אלו זולים מאוד כיום. ישנם שני תת-סוגים: DVD-R ו-DVD+R. למרות שלשני סוגי מדיות אלה קיבולת זהה, כוננים קוראים בדרך כלל את שני הסוגים, אך צורבים יכולים בדרך כלל לצרוב רק את אחד משני הסוגים.

DVD-RW — מדיה לצריבה, בעלת נפח נתונים זהה למדיית DVD-R, אך מדיה זו מאפשרת כתיבה רב-פעמית על גביה, באופן תאורטי עד 1000 פעמים. ניתן לכתוב מידע ולמחוק אותו שוב ושוב - מתאים בעיקר לגיבוי נתונים או לגיבוי של מידע אשר משתנה באופן יומיומי. גם פה קיימים שני תקנים מתחרים - DVD-RW ו-DVD+RW.

DVD-R DL — דיסקים לצריבה 8.5GB, מדיית DVD לצריבה חד-פעמית בעלת שתי שכבות צריבה. שתי השכבות ביחד נותנות נפח נתונים של 8.5GB על גבי צד אחד. מדיות אלו חדשות יחסית ומתאימות דיסקים לצריבה לאקס בוקס. לא כל הצורבים מסוגלים לכתוב על גבי מדיה מסוג זה. היא הייתה קיימת עד לא מזמן רק בפורמט "+" אך לאחרונה נוצרה תחרות בשוק כאשר התחילו לשווק גם גרסה שלה בפורמט "-".

DVD-R Double Sided — זהה למדיית DVD-R, אך כאן מדובר על מדיה דו-צדדית (בשונה ממדיה דו שכבתית). זהו דיסק דו צדדי, אשר צריך לצרוב עליו כל צד בנפרד, ובכדי לקרוא את כל הנתונים יש להפוך פיזית את הדיסק בכונן. הדיסק מאפשר אחסון מידע של כ-4.7GB בכל צד, ובסך הכול כ-9.4 על גבי מדיה בודדת. קשה מאוד להשיג מדיות מסוג זה כיום, בעיקר בעקבות כניסת המדיה הדו שכבתית.

DVD-RAM — מדיה לצריבה אשר אינה מאוד נפוצה, אך משמשת בעיקר לגיבוי, היא אינה ניתנת לקריאה על ידי מכשירי DVD רגילים. לרוב היא נמכרת בתוך מחסנית ייעודית המשפרת את עמידות המדיה ומאפשרת לכתוב עלייה (בתאוריה) עד כ-100,000 פעמים, למרות שישנם כוננים מסוימים אשר דורשים להוציאה מהמחסנית טרם השימוש בה.
יתרונותיה: יכולת יצירת מערכות קבצים רגילות עלייה וכתיבה אליהן כמו מדיה מגנטית רגילה.

מומץ להשתמש ב- דיסקים לצריבה Verbatim - הם הכי אכותיים שיש.

כמות המידע שניתן לשמור ב-DVD מספיקה לסרט באורך מלא בהפרדה של עד 720X576 פיקסלים - טוב יותר מהפרדה של שידור טלוויזיה רגיל. בשנים האחרונות, לאחר עשרות שנים של ויכוחים בנושאי תקינה, החלה הטלוויזיה בהפרדה גבוהה (HDTV) לפרוץ לשוק, ותוכניות וסרטים רבים מצולמים ומשודרים בהפרדה שהיא טובה יותר מ-DVD. ככל שציוד תצוגה ביתי (טלוויזיות ומקרנים) מסוגל להציג הפרדה גבוהה יותר ויותר, מתגבר הצורך בתקן שיאפשר שמירת מידע שתומך בהפרדה גבוהה.

נותני שרות יש המון, אבל נותני שרות איכותים זה דבר שקשה למצוא. זקוקים להפקות דפוס מקצועיות, איכותיות, מהירות ובמחירים ללא תחרות? אצלנו בבית דפוס סיגנאל דיגיטלי יש צוות עובדים מיומן, בעל ניסיון עשיר וכמובן בעלי שרות מעולים. חברתנו מתמחת בהדפסת קטלוגים, הדפסת חוברות, פולדרים וכמובן הזמנות לחתונה. השרותים נתנים באותו היום ובמחירים תחרותים. צרו איתנו קשר ומבטיחים שלא תתאכזבו




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב