דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להעביר פרזנטציה עסקית מנצחת ? 

מאת    [ 23/10/2012 ]

מילים במאמר: 537   [ נצפה 1965 פעמים ]

 

יש הרבה דברים שניתן ללמוד על פרזנטציות ועל הדרך להעביר אותן באפקטיביות,אך כשמדובר במצגת עסקית ,אחד הדברים החשובים ביותר ,בעצם הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לגרום לקולגות שלך או ללקוחות שלך להקשיב לך.

 העברת פרזנטציה עסקית יעילה יכולה להיות אחת החוויות המלחיצות ביותר עבור כל מקצוען וסמוך עלי- הייתי שם. אבל אחת הטעויות שאנשים רבים  עושים היא להתמקד ולדאוג לגבי עצמם כאשר  הם מעבירים את הפרזנטציה.

 בין אם מדובר  בקולגות או בלקוחות, האנשים הללו באו על מנת להקשיב לך. הם לא מתעניינים  בתחושות הפנימיות  שלך, לא מעניין אותם האם אתה עצבני,לחוץ או מפחד.

 מה שהם מתעניינים בו ותוהים לגביו הוא דבר מאוד פשוט.שאלה אחת פשוטה שהם שואלים את עצמם והיא:למה אני צריך להקשיב לזה? אם אתה מתכוון להעביר פרזנטציה עסקית ,זו השאלה הראשונה שעליך לתת עליה מענה והיא זו שתקבע את מידת ההקשבה של האנשים שמולך.

 עליך לספק תשובה טובה לשאלה מדוע חשוב להם להקשיב לך ולמה הם צריכים להקשיב לך. תוכל לעשות זאת במספר דרכים האחת היא למשל להראות להם את הכאב שהם חווים בעסק שלהם. אם תוכל לזהות זאת אתה בדרך הנכונה.

 לא משנה מהי הסיבה ,יש למצוא משהו שיגרום לקולגות שלך לעבוד או  ללקוחות שלך לחשוב "אהא! אני צריך להקשיב לזה". ברגע שיש לך את הסיבה, אתה יכול להמשיך לשלב הבא והוא לבחור איזה תוכן תשלב בפרזנטציה או במילים אחרות, על מה אתה הולך לדבר.

 על מנת להמשיך ולשמור על הקשב של הקהל,במיוחד אחרי שכבר עוררנו את הרצון שלהם להקשיב,חשוב לשים לב לפרטים ולתוכן של המצגת.

 בוא נהיה כנים, כולנו היינו שם. כולנו ישבנו שם בקהל והוצפנו במידע, סטטיסטיקות וטבלאות, כאילו שהמציג עומד שם ואומר "תראו כמה הרבה אני יודע. תראו כמה אינפורמציה יש לי.לא זה מה שיגרום לאנשים להקשיב לך, להפך סביר יותר להניח שאנשים יתעייפו ויפסיקו להקשיב לך די מהר.

 

לכן, כאשר אתה מעביר פרזנטציה עסקית,כל מה שעליך לעשות הוא לבחור שלוש עד חמש נקודות שאתה רוצה לדבר עליהן ולדבר עליהן בהרחבה במהלך הפרזנטציה.

עכשיו שהבנו שלהעמיס את הקהל במידע זו פעולה לא כל כך אפקטיבית נוכל לעבור לשלב הבא  שהוא ארגון תוכן ההרצאה. בחרת את הנושאים שתרצה לדבר עליהם  ומה עושים עכשיו?

 על מנת שהמסר שלך והתוכן יהיו מובנים עליך לוודא שיש זרימה.כלומר שנושא אחד מוביל ומקושר לאחר בצורה הרמונית שמקלה על המאזינים שלך להבין מה אתה רוצה לומר.הסוד הוא להבין מה קודם למה,העניין הוא שזה יכול הרבה פעמים להיות מאוד מבלבל. אז הנה שיטה קצרה שיכולה לעזור במהרה.

 כך זה עובד: מצא לך מקום שקט ובו שולחן ,חלל גדול ופתוח וערימה של דפי A4.קח את ערימת הדפים וכתוב את הרעיונות העיקריים, את הנקודות שאתה רוצה להציג בפרזנטציה שלך.תוכל גם להדפיס את השקופיות  ואז הנח אותן בחלל שלפניך .עכשיו, קח צעד לאחור ותביט על הדפים ,ממבט מלמעלה אנו יכולים לראות שיש איזו זרימה בין הנקודות, שיש קשר בינהן ויש סדר הגיוני בין שקופית אחת לזו שאחריה.אם תעשה זאת,תוכל לוודא שיש זרימה טבעית ותוודא שהקהל יכול לעקוב ולהבין את המסרים שלך.

אז הנוסחא היא פשוטה:השלב הראשון והכי חשוב הוא שלב ההכנה, הלקוח העסקי תמיד עסוק בשאלה של מה יוצא לו מההקשבה לך.שנית יש להקפיד על תוכן מספק ,ללא עובדות ופרטים מיותרים ולאחר שבחרנו את הנקודות החשובות שעליהן נרצה לדבר יש לסדר אותן בצורה זורמת ובסדר הגיוני.

 

ועכשיו קדימה,להעביר מצגת עסקית מנצחת!

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב