דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המוסד לבטיחות בכנס השנתי של האיגוד הישראלי לאיכות: קידום האיכות באמצעות יצירת תרבות בטיחות ובריאות בעבודה 

מאת    [ 21/10/2012 ]

מילים במאמר: 515   [ נצפה 2976 פעמים ]

המוסד לבטיחות ולגיהות יקיים מושב מיוחד במסגרת הכנס הבינלאומי השנתי של האיגוד הישראלי לאיכות, שייערך במלון רמדה בירושלים, ביום רביעי, 24 באוקטובר 2012. הפאנל, אשר כותרתו "קידום האיכות באמצעות יצירת תרבות בטיחות ובריאות בעבודה" יעסוק בדרכים לשיפור המאזן העסקי של חברות באמצעות שיפור במדדי האיכות, הן של המוצרים והן של תהליכי היצור.

 הכנס הבינלאומי ה-19 של האיגוד הישראלי לאיכות ייערך בתאריכים 22-24 באוקטובר 2012, במלון רמדה בירושלים, תחת הכותרת – "איכות בעידן הגלובליזציה". הכנס יתמקד בכיצד ניתן לשמור על איכות בעידן בו התוצרים והשירותים נוצרים בחוליות הפזורות בכל רחבי העולם, ויעסוק בנושאים כמו: איכות כפתרון במשבר עולמי, מערכות ניהול משולבות, איכות בסביבה דיגיטלית, איכות בארגונים מוטי שירות, ניהול ידע, ניהול איכות, העצמת אנשי האיכות, כלי בקרה, ניהול סיכונים, קיימות (sustainabilty), ניהול המשכיות עסקית, מצוינות ארגונית, אחריות תאגידית ועוד. כמו כן יציין הכנס את חגיגות ה-40 שנה לאיגוד הישראלי לאיכות.

 איך ניתן לקדם איכות באמצעות בטיחות וגיהות?

הצורך לשפר את הרווח הכלכלי של הפירמה בעולם הגלובלי והתחרותי הוא הכרחי לחברות ולעסקים שרוצים לצמוח. אחת הדרכים לשיפור המאזן עסקי של החברות הוא באמצעות שיפור במדדי האיכות הן של המוצר והן של תהליכי היצור. שיפור מדדי האיכות בפן של תהליכי היצור משמעו פחות בלאי ביצור, פחות תקלות ביצור, פחות תאונות עבודה ובשורה התחתונה שיפור ברווח הכלכלי של הפירמה.

 על מנת להקטין את היקפי תאונות העבודה וההיקפים של כמעט תאונות, שלעיתים גורמים נזק לא קטן לתהליך היצור ולמוצר, חייב המפעל לנקוט צעדים ובפעילות רבה. חלק מהפעילות הינה תולדה של חוקים ותקנות שקבע המחוקק וחלק הם יוזמה של המפעל שיוצא בשורה של נהלים פנימיים לעובדים בו, נהלים שנכתבו לעיתים מתוך חקר והפקת לקחים שנצפו באירועים ובכמעט אירוע תאונות שהתרחשו במפעל.

 ראש אגף הסברה פרסום והוצאה לאור במוסד לבטיחות ולגיהות, אנדרי מטיאס, ינהל את המושב המיוחד של המוסד לבטיחות ולגיהות, אשר ייערך כאמור ביום רביעי, 24 לאוקטובר 2012, החל מהשעה 10:00, ובמהלכו יציגו מרצים בכירים מטעם המוסד לבטיחות מגוון נושאים המצביעים על הקשר שבין הבטיחות והגיהות לשיפור האיכות במקומות העבודה:


    • ד"ר אשר פרדו ירצה על פרמטרים בריאותיים בסביבת העובד והשפעתם על האיכות ופריון העבודה. פרדו יבחן איכות סביבה פנים-מבנית, כלומר את היבט הגיהות לעומת היבט הציבור הרחב במבנים שמשמים כמקומות עבודה, בארץ ובעולם.
    • ד"ר אמיר פרי, מאוניברסיטת בר-אילן, ידבר על ניהול הבטיחות כמרכיב מהותי להשגת איכות ויתאר את הגישות המובילות כיום בעולם הבטיחות בעבודה (שבמרכזן גישת - Safety Management Systems)
    • ד"ר יוהנה גייגר תדבר על שימוש בשיטת מבדק עצמי לאיתור גורמי סיכון ארגונומיים במקומות העבודה. המבדק העצמי הוא כלי ייחודי שפותח באגף גיהות ובדיקות תעסוקתיות במוסד לבטיחות ולגיהות. כלי זה מאפשר לכל מקום עבודה ליישמו בקלות ולערוך מבדק ראשוני של בעיות ארגונומיות. המטרה היא  לזהות מפגעים וכשלים אשר משפיעים על בריאות העובד ומשליכים על איכות העבודה עוד בטרם הפכו לכשל ולמכשלה.

------

המוסד לבטיחות ולגיהות הינו תאגיד ציבורי המוביל את נושא הבטיחות והבריאות בעבודה בישראל, ומשמש כתובת מרכזית למידע, הדרכה וייעוץ בנושאים הקשורים לתחומים אלה. תפקידיו של המוסד לבטיחות ולגהות הן לנהל פעולות הסברה והדרכה במקומות עבודה  באמצעות מחוזותיו הפרושים בכל רחבי  הארץ; לערוך ולפרסם מחקרים וסקרי סיכונים במקומות עבודה; לסייע לבחירת נאמני בטיחות ולהקמתן של ועדות בטיחות במקומות עבודה, להדריכם ולעודדם בפעולתם; לייעץ ולקדם פעולות לסילוק מפגעי בטיחות ומפגעים בריאותיים.

לפרטים נוספים על המושב המיוחד של המוסד לבטיחות ולגיהות בכנס הבינלאומי של האיגוד הישראלי לאיכות, ולכל שאלה בנושאי בטיחות ובריאות, ניתן לפנות למרכז המידע של המוסד לבטיחות ולגיהות 9394* ותיענו בהקדם. הפניה היא אנונימית והמוסד לבטיחות ולגיהות מחויב לשמור על סודיות הפניה. ניתן לפניות למרכז המידע של המוסד לבטיחות ולגיהות גם דרך המייל: 


href="info@osh.org.ilinfo@osh.org.il">">info@osh.org.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב