דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שומרי ראש 

מאת    [ 17/10/2012 ]

מילים במאמר: 353   [ נצפה 2337 פעמים ]

רוב שומרי ראש מגיעים מרקע צבאי, מיחידות מובחרות של צבא ישראל (סיירת מטכ"ל, השייטת וסיירות למיניהן) וצבאות שונים בעולם. בוגר יחידה מובחרת , איש הקומדו הימי , חייל הסיירות המיוחדות או לוחם ביחידה ללוחמה בטרור עובר במשך השנים הראשונות הכשרות והתמחויות רבות, בקורסים ומקצועות הנדרשים בכדי להיות שומר ראש.

המשרתים במסגרות האלו נבחרו וסוננו מתוך אלפי אנשים שנגשו והשתתפו בגיבושים ראשוניים, דרושה עמידה בלחץ נפשי בלתי פוסק בכדי לבדוק את אופיו של כל אדם ולהבטיח את כשירותו והתאמתו. נתונים אלו נדרשים בכדי להיות שומר ראש, ראש צוות וראש מערך אבטחה מקצועי. שומר ראש נדרש לעבור מסלול אימונים מיוחד מתחילתו ועד סופו, בין שהיה קצין או לוחם אין הנחות לאיש, המועמד מתחיל כטירון לכל דבר ולומד מחדש הכול, כאילו היה לוח חלק. נשקים, שיטות ירי, אבחנת נהלים, שיטות עבודה,  חיפוש אחר מתנקש ועוד. שומרי ראש המלווים ראשי מדינה כל הזמן מנתחים את המצב, העיניים תרות אחר המתנקש הפוטנציאלי, מחפשים אחר החריג, בחור שהתחפש לבחורה, בחור שהתחפש למישהו אחר, אדם הלבוש במשיא בשיא הקיץ, אדם מזיע, בסטרס בשיא החורף, רעידות, וילון שזז עם קנה של רובה, הבזק של שמש על כוונת טלסקופית. כל הדברים הללו יוצרים את השומר הראש האולטימטיבי ומונעים את ההרג של המאובטח.

משך קורס שומרי ראש ממלכתיים הוא חצי שנה במהלכה לומדים פסיכולוגיה של מאובטח, שיטות חבלה, מהי סריקה ואיך מבצעים סריקה שעות טרם הגעתו של המאובטח (כוח אדם, האזנות, אפשרויות לפיצוץ סלולארי, בולמי קשר אלחוטי בתוך המקום המאובטח). קיים ציוד אלקטרוני, מאוד מתוחכם, אשר ניתן לחסום בעזרתו שיחות או גלי רדיו, ציוד זיהוי פנים ויכולות זיהוי ממוחשבות בעזרת כל ארגוני המלחמה בפשע העולמיים כגון שב"ק, אינטרפול, ו – FBI. את כל הדברים הללו לומדים במשך תקופה ארוכה ולאט ובבטחה נכנסים לעבודה כמאבטח. מתווסף לזאת השירות הפיזי, אדם חייב להיות בכושר גופני גבוה מאוד, כך כשאשר הוא רודף אחר מפגע, לאחר חצי קילומטר או קילומטר של ריצה, עדיין יהיה מסוגל לירות בצורה מדוייקת ולמנוע הרג. כל הדברים הללו גורמים למתלמד שעתיד להיות שומר ראש להיות מקצועי ורציני. אדם אשר רוצה להיות שומר ראש חייב להיות חדור מטרה ומלא מוטיבציה. לאחר שעבר את המסלול והגיע להכשרה מקסימאלית מחויב שומר הראש לעבור הכשרה כל שלושה חודשים בשל ת"לג שהוא חייב לעמוד בהם (כושר גופני). 

אל"מ בני טל הינו המייסד של BTS, חברה חברת שמירה ואבטחה הנותנת שירותים בייעוץ בטחוני, מאבטחים אישיים , שומרי ראש, ביצוע הוצאה לפועל, פינוי פולשים בכח  ועוד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב