דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירות 2013 

מאת    [ 15/10/2012 ]

מילים במאמר: 352   [ נצפה 2921 פעמים ]

בחירות 2013 – האם הפעם אג'נדה כלכלית-חברתית?

 כל יועץ תקשורת פוליטי במהלך 64 שנות המדינה, ידע שבלי אג'נדה בטחונית אין שום סיכוי למפלגה או המועמד שאותו הוא מייצג, לעבור בציבור. היה בכך, ללא ספק, הגיון צרוף: עם שבע תלאות שידע אלפיים שנות נדודים, רדיפות אנטישמיות, שואה חסרת תקדים בתולדות האנושות ובעקבותיה הנס המקווה של הקמת מדינת ישראל, מדינה קטנה במצור, מוקפת אויבים. וכך קרה, מערכת בחירות אחת אחר השנייה, שנושאים כלכלים וחברתיים נדחקו הצידה ובסופו של דבר ההצבעה היתה, ברוב המקרים, בטחונית מובהקת: כן שטחים, לא שטחים, כן שלום עם הפלסטינים, לא שלום, כן פשרה בגולן, לא פשרה בגולן, כן לתקוף את איראן, לא לתקוף.

אין לי ספק שגם במערכת הבחירות הקרובה יהיה לנרטיב הפוליטי-בטחוני מקום מרכזי ביותר. שאלת הבטחון הקיומי של ישראל תלווה ללא ספק את הקמפיינים של כל המפלגות, מימין, ממרכז ומשמאל, וגם התפתחויות בטחוניות שיצוצו מן הסתם במהלך שלושת החודשים הקרובים, ייזכו לכותרות ולהד רחב בקרב המפלגות והמועמדים. אולם, וכאן לטעמי יווצר נרטיב חדש – לצד הנרטיב הבטחוני, יעסקו הקמפיינים והמועמדים יותר מאי פעם בשאלות כלכליות-חברתיות. המחאה הציבורית הרחבה שהיתה בקיץ שעבר אמנם דעכה במהלך השנה האחרונה, אולם להערכתי צפויה לחזור במהלך הקמפיין הקרוב. גם שאלות שמעולם לא היו מרכזיות – האם כלכלת ישראל אמורה ללכת בכיוון ליברלי קפיטליסטי מובהק של כלכלת שוק, או שמא בכיוון סוציאל דמוקרטי יותר של מדינת רווחה עם איגודים מקצועיים דומיננטיים, תעסיק ללא ספק את השיח הציבורי ככל שנתקדם יותר לקראת ה-22 בינואר 2013.

יש בכך, לטעמי, התפתחות חיובית המלמדת על בגרותו של הישראלי – לצד הנושאים הביטחוניים הבוערים, שימשיכו ללא ספק לככב באמצעי התקשורת ובתודעה הציבורית ביתר שאת בשלושת החודשים הקרובים , אני מעריך כי גם האג'נדה הכלכלית- חברתית תזכה הפעם למשקל שווה. הערכה זו מבוססת בעיקרה על חדירת נושאים אלה לתודעה הציבורית בשנה וחצי האחרונה בנושאים לדוגמאת "טייקונים", "מחירי הקוטג'", "מחירי השכירות" ועוד. למר ישראלי, אם כן , יהיה חשוב לא פחות לקבל מנבחריו תשובות ברורות בשאלות של יומיום כגון "איך ייראו החיים שלי ושל בני משפחתי?" "איזה מין חינוך יקבלו ילדי"? , "אילו שירותים אקבל ממוסדות הציבור? ,איזו מערכת בריאות תסעד אותי בעת צרה"? "איזו איכות סביבה אקבל"? "האם, סוף כל סוף, אזכה להגיע לדירה משלי"?

ואכן, הגיע הזמן!!

עמית דובקין,
"עמית יחסי ציבור"  


 יחסי ציבור, מיתוג ואסטרטגיה שיווקית                                                            מובילה בתחום יחסי הציבור בענף הנדל"ן בישראל



"עמית יחסי ציבור" הוקמה בשנת 1996 ע"י עמית דובקין שבין תפקידיו הרבים שימש כדובר משרד השיכון במשך 5 שנים, כתב בעיתון מעריב ומוסף הארץ, עורך בכיר בעיתונים ומגזינים יוקרתיים ומובילי דעה. החברה מתמחה במיתוג ויחסי ציבור הכוללים קשרי עיתונות ענפים, ניהול משברים, מתן ייעוץ וליווי מערך השיווק והפרסום, סיוע בהפקת אירועים והשתתפות בכנסים, ייזום פאנלים מקצועיים וכתיבת תכנים לחומרים שיווקים שונים, אתרי אינטרנט וניו מדיה. 
 
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב