דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המגדלור בחיינו 

מאת    [ 12/10/2012 ]

מילים במאמר: 670   [ נצפה 2085 פעמים ]

 

המגדלור בחיינו

כמה פעמים עצרתם בחייכם, חשבתם לעומק וממש הגדרתם לעצמכם מטרות ברורות?

מטרות כאלו שבחרתם בדיוק לפי מה שמתאים לכם, ולא מטרות כלליות יותר הכוללות תחנות קבועות שרובנו עוברים בהן במהלך חיינו כגון חתונה, לימודים, טיול, משכנתא וכדומה.

כוונתי בהגדרת מטרות מדויקות וברורות המותאמות בדיוק עבור צרכנו האישיים ברגע נתון, אותם דברים שאנו רוצים להשיג אך לא בטוחים כיצד נעשה זאת, אם בכלל.

עבור רוב האנשים שפגשתי במסגרת האימון וגם במסגרות אחרות, תהליך קביעת מטרה היה מורכב. עבר זמן רב (אם בכלל) מאז שאותם אנשים עצרו לרגע במרוץ חייהם ושאלו את עצמם: "מה לעזאזל אני רוצה להשיג בחיי?!"

כאשר בן האדם מקדיש בחייו את הזמן ואת המאמץ בחיפוש והגדרת מטרותיו, כאלה שיגשימו אותו, יביאו אותו לידי ביטוי ויגרמו לו תחושת סיפוק, גאווה ועוצמה, יש סיכוי גדול יותר שהוא ישיג אותן והן לא יישארו עבורו רק ברמת ה"פנטזיה" או חלום. וולט דיסני אחראי למשפט העוצמתי שנתקלתי בו בעבר והוא מלווה אותי רבות: "אם אתה יכול לחלום את זה – אתה יכול לעשות את זה". לרוב אנו חולמים על דברים שאנו יכולים להגשים אך מסיבות רבות מוותרים עליו, חוששים, ספקנים, מפחדים ולבסוף מתרחקים מהחלום. העולם מלא באנשים שהגשימו את החלום שלהם, זאת איננה אגדה, פשוט אנו צריכים לפעול למען הגשמת החלום שלנו, תוך הבנה שייתכן שישנן מספר דרכים לחיות את החלום הזה שלנו ולהביאו לידי הגשמה, בעיקר דרוש לטעמי אומץ לב מלווה בנחישות.

בשלב הבא לאחר הגדרת המטרה העיקרית שלרוב היא יעד רחוק – יעד מגדלור, אליו אנו מכוונים, חשוב שנגדיר לעצמנו מהן הגדרות העשייה – אותן פעולות שעלינו לבצע בכדי להגשים את המטרה. כאשר נהיה עסוקים בעשייה ובכל יום נבצע פעולות המקרבות אותנו אל המטרה העיקרית, תחושת הסיפוק היא אדירה.

הגדרות עשייה הן פעולות יומיומיות, שבועיות וחודשיות הנגזרות מתוך היעד העיקרי- יעד המגדלור. בדרך אליו נקבע יעדי ביניים הכוללים הגדרות ברורות של זמן, נתונים שניתן למדוד אותם באופן פיזי. כמובן שגם לחוויה האישית ולהוויה יש חשיבות רבה אך חשוב שנוכל להבחין כיצד השינוי וההתקדמות באים לידי ביטוי בחיינו באופן פיזי, מוחשי ומדיד. " אם לא תדע לאן אתה הולך – איך תדע שהגעת? ".

הדרך לעיתים צופנת בתוכה גם קשיים וטעיות, אך תחושת העשייה היא חזקה מכל. אנשים רבים המנסים להגשים את חלומם, נתקלים בקושי, טועים וחווים אי הצלחה, נתקעים בשלב הזה, הפחד משתק אותם. לעיתים המחיר עבור הטעות הזו עשוי להיות יקר למדי, מעבר לכך הם משלמים בכל מהלך חייהם את המחיר הגבוה מכל שהוא כאמור – אי עשייה, הפחד משתק אותם והם אינם פועלים שוב בכדי לנסות ולהגשים את חלומם בדרכים אחרות למרות הטעות ההיא, למרות הפחד. לא לוקחים סיכון, לא טועים ולא עושים – לא נשמע לי כנוסחא מנצחת לחיים טובים ועשירים ברמת איכות החיים. לעיתים יש להתייחס למחיר הכבד כאל "שכר לימוד", חשוב לא להפסיד את הלקח ולא להיתקע בנקודה הזו.

הגדרת העשייה עבור המטרה – יעד המגדלור, יוצרת תחושה שקורים דברים, יש תנועה, מיקוד וריכוז כמו עדשת מצלמה המתמקדת בפריט אחד בפריים והרקע הופך למטושטש, פחות חשוב. כאשר אנו מנטרלים את ה"רעשים" מסביב (החששות, הפחדים, הספקות ואנשים אחרים) נוצר שקט, המטרה ברורה ואנו רואים רק אותה לפנינו.

תחושת המשמעות והתכלית שנכנסת לחיינו כאשר אנו פועלים בשליחות כזו עבור עצמנו, מייצרת אנרגיה גבוה ומוטיבציה להתמודד עם השלבים השונים בתהליך, השגת יעדי הביניים והמטרה העיקרית. התחנות השונות שבדרך מאפשרות לנו לבחון האם אנחנו בדרך הנכונה או שמא סטינו ממסלולנו ועלינו לבצע הערכה מחודשת, לתקן ולעשות כאשר אור המגדלור מנחה אותו ומאיר את פנינו.

עם כל מתאמן שאני עובדת איתו, כיחיד או כזוג, אני מגלה עולם ומלואו. באחד האימונים עסקתי כמובן בהגדרת מטרות עם המתאמנת שמולי, ולאחר שהיא החלה לפעול, לעשות ולהשיג את המטרות היא הגיעה לתובנה מרגשת ועוצמתית – "איזה כיף זה שיש מטרות". אכן כיף גדול!

אני מזמינה אתכם להתאמן בהגדרת מטרות והגדרות עשייה שעליכם לבצע בכדי להגשים את מטרתכם, חלומכם ואת עצמכם. זוהי השליחות של כל אחד מאיתנו , להגשים את עצמו.

כמאמנת, ה"אני מאמין"  שלי הוא שיפור איכות החיים של בן האדם, לא רק מבחינה חומרית אלא מבחינת הרוח והנפש שלו. איכות חיים היא איננה מותרות שאדם צריך לוותר עליה, מדובר בהשקעה משתלמת ביותר !

 

עדי אסייג וזנה - אימון אישי לשיפור איכות החיים והשגת מטרות


adilifecoach.weebly.com


adialifecoach@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב