דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ללמוד מהטעויות 

מאת    [ 10/10/2012 ]

מילים במאמר: 595   [ נצפה 1909 פעמים ]

פעם, כשהייתי יותר צעירה, הייתי מאוד מתעצבנת אם הייתי עושה טעויות, כשמשהו לא היה הולך כמו שרציתי. אבל ככל שגדלתי, הבנתי למה נועדו הטעויות, שזה בסדר לעשות טעיות, זה אנושי לטעות. מה שחשוב זה מה אנחנו עושים עם הטעויות שלנו, אם אנחנו בוחרים ללמוד מהם או שבוכים על מה שנעשה או קרה.

במאמר זה רוצה לשתף אתכם בחוויה מאוד לא נעימה שקרתה לי לפני כמה ימים, הטעות הייתה מאוד רצינית, באותו זמן היה גם כאב ורגשות שליליים, אבל אחרי ששקלתי מחדש את המצב, נרגעתי והתחלתי לחשוב מה זה בא ללמד אותי.

בדרך כלל אני נוהגת לקחת את המחשב הנייד איתי, כשיש לי זמן פנוי בין פגישות אני מנצלת אותו ומבצעת את העבודה במחשב. לפני כמה ימים, השארתי את המחשב הנייד בבגאז' של האוטו, לא רציתי לסחוב אותו. לאחר שעה, כשחזרתי לאוטו ורציתי לקחת אותו כי בדיוק הייתה לי שעה פנויה, ראיתי שהמחשב שלי נגנב, הוא כבר לא היה שם!

התגובה הראשונית הייתה זו של שוק אמיתי, מה אני עושה עכשיו? כל החומרים שלי היו במחשב, כל העסקים, כל היצירות, כל המסמכים ומה לא. מיד התקשרתי לאחי כדי לשאול מה ניתן לעשות ואם אפשר איכשהו למצוא את הגנב. התשובה הייתה שלילית. כמובן, הודעתי למשטרה, לחברה של מחשבים ממנה קניתי אותו. אבל עכשיו נשארה הדילמה הקשה – איך אני משחזרת את כל החומרים?

אתם בטח חושבים לעצמכם – מה היא לא עשתה גיבוי? אז זהו שלא! בשנה וחצי האחרונות לא עשיתי גיבוי לשום חומרים שהיו במחשב, והיו שם דברים סופר חשובים. זו הייתה טעות איומה – אדם שחי במחשב, עושה כמעט את רוב העבודה שלו במחשב ולא מגבה את החומרים. בהחלט אחד הלקחים החשובים שלמדתי מכל האירוע הזה. הזמנתי מחשב חדש ועכשיו, כל ראשון לחודש אני הולכת לגבות את כל החומרים שבמחשב.

דבר נוסף, תמיד חשבתי שמי כבר יכול לקחת משהו מהבגאז', זה לא הגיוני, לי זה בטוח לא יקרה. גם אחד הלקחים שלמדתי שלעולם לא להשאיר דברים שהם בעלי משמעות ברכב. הכי בטוח כשהם עלינו, איתנו, גם אם זה דורש לסחוב משחב נייד 5-10 דקות.

היו לי שתי בחירות – לבכות על חלב שנשפך – ובאמת הסיכויים שמישהו יחזיר לי את המחשב הם קלושים. והבחירה שהנייה – לחשוב עם השכל ולא ללכת לפי הרגש – מה אני יכולה ללמוד וכיצד אני יכולה לשחזר את החומרים. כשמפעילים את המוח, הוא נותן פתרונות.

את רוב החומרים החשובים שחזרתי בתוך כמה ימים, מצאתי דרכים איך להחזיר את מה שהיה לי בתיקיות, כמובן שנעזרתי באנשים קרובים שתמכו ועזרו. נכון, זה גזל ממני המון שעות עבודה, וויתור לעשות מה שתכננתי לעשות בימים אלו. אבל זה חלק מהמחירים שאנחנו מלשמים על טעויות שעושים.

טעויות הם חלק מהחיים, חלק מהצמיחה האישית והרוחנית שלנו, במידה ואנחנו מנצלים אותם ולומדים מהם. אז שיהיה לנו רק דברים טובים אבל פעם הבאה אם יקרה לכם משהו ותדעו שעשיתם טעות, אל תאשימו את עצמכם ואל תבכו על מה שכבר קרה, תשקלו היטב את המצב ותוציאו מסקנות, תלמדו מהטעויות.

 ושלא נצטרך לשלם מחירים כבדים מדי! אני עדיין לא יודעת לאיזה מטרה נגנב המחשב, מי האדם, מה הכוונות שלו, האם הוא ישתמש בחומרים שיש במחשב. רק הזמן יראה לי, אבל בהחלט המחיר של הטעות היה גבוה מאוד! ויש לי המון מה ללמוד מהאירוע!

אשמח מאוד אם תשתפו בחוויות האישיות שלכם, מה אתם למדתם מטעויות שעשיתם בחיים שלכם, מהי הדרך שלכם, במה אתם בוחרים בדרך כלל.

אשמח לשמוע את התגובות בתיבת התגובות למטה!

דיאנה בן צבי

מורת דרך להגשמה עצמית

http://www.dianabenzvi.com/ten-tips-about-self-fulfillment

לקבלת סדרה של 10 טיפים – "כיצד לפרוץ דרך ולהגשים את עצמנו" בחינם, במתנה ממני, תיכנס לקישור שלמעלה, תרשום שם ואימייל והם מיד שילחו אליך, טיפ אחד כל 4 ימים.

 

דיאנה בן צבי מורה דרך להגשמה עצמית


http://www.dianabenzvi.com/ten-tips-about-self-fulfillment


לקבלת סדרה של 10 טיפים - "כיצד לפרוץ דרך ולהגשים את עצמנו" בחינם, במתנה ממני, תיכנס לקישור שלמעלה, תרשום שם ואימייל והם מיד שיילחו אליך, טיפ אחד כל 4 ימים. הניסוח הוא בלשון זכר אך פונה לשני המינים כאחד!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב