דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו נידוי משפחתי ולאילו תוצאות הוא גורם? 

מאת    [ 08/10/2012 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 4201 פעמים ]

מהו נידוי משפחתי ולאילו תוצאות הוא גורם? 

 

 

נידוי משפחתי הוא סוג של צו גירוש מהמשפחה

 

במשפחות רבות - מכל הסוגים ומכל השכבות - קיימת התופעה של נידוי משפחתי. נידוי משפחתי הוא סוג של דחייה וחוסר קבלה של אחד או יותר מהילדים.

 

משפחה היא מרקם אורגני. נידוי הוא מצב בו אחד הילדים אינו מרגיש שייך באמת, בכל רמ"ח אבריו, למשפחה. ההרגשה הזו היא תוצאה של נידוי משפחתי שנעשה לילד ברמה הרגשית, הרוחנית והנפשית משחר ילדותו. המסר המשפחתי אל ילד כזה הוא "אינך מספיק, אינך טוב, אינך כמונו, אינך רצוי, הלוואי שהיית מישהו אחר". הילדים המנודים מפנימים עמוק אל תוך אישיותם את המסר שהם למעשה "נחותים", לא שווים, מסכנים ודחויים במשפחתם.

  

 

  

הצורך באהבה, בקבלה ובחום אמיתי

 

אצל ילדים שחוו נידוי משפחתי הצורך באהבה ובחום הוא גדול הרבה יותר מאשר אצל ילדים רגילים שמרגישים שייכים ונאהבים בצורה רציפה ועקבית - בגלל החסך החמור בתחושה של קבלה והכרה מצד משפחתם.

 

כדי למלא את החסך העמוק והחמור בהכרה, בחום, באהבה ובקבלה ילדים אלה יהיו מוכנים לעשות הכל - גם דברים הנראים ממבט מהצד מטורפים, קיצוניים וחמורים. למשל, לחזור בתשובה, להתחתן עם גויים או ערבים, לעבור מדינה, להמיר את דתם, לנתק לחלוטין את הקשרים עם המשפחה או לחיות חיים אחרים ושונים לחלוטין מהחיים המשפחתיים המקוריים שהיו להם.    

 

 

 

מלוכה אלטרנטיבית

 

ילדים שעברו נידוי משפחתי מחפשים מקום אחר, אלטרנטיבי, מקום שיקבל אותם ויעניק להם את התחושה שהם אינם "נחותים" אלא דווקא רצויים, נעלים, מיוחדים, אהובים ו"שווים" המון. הם מחפשים מקום שיתייחס אליהם כאל מלכים, מקום שיעניק להם את הכבוד ואת תחושת השייכות שמעולם לא הייתה להם במשפחתם הגרעינית.

 

למשל, הם יבחרו להתחבר למשפחה חמה אחרת שתאמץ אותם אל חיקה באמת ובתמים ותעריץ אותם על מי שהם, הם יעברו לגור בתוך קהילה אחרת שתראה בהם סגולות שבמשפחה שלהם מעולם לא ראו בהם, לעיתים הם יבחרו מסגרת נחותה מהם כמו כפר ערבי או אוכלוסיה של מהגרים או קבוצת מיעוטים אחרת מהם שמסתכלת עליהם בהערצה - הכל כדי לחוות סוג של תיקון לנידוי המשפחתי שהם חוו באמצעות חוויית "מלוכה" ו"מלכותיות" במקום אחר, אפילו אם הוא זר ושונה, אחר ומוזר.

   

 

 

תחושת השייכות, ההצלחה האישית והחיבור

 

אצל ילדים שחוו נידוי משפחתי הצורך בשייכות, בהגשמה עצמית ובהרגשה של חיבור והכרה הוא חשוב יותר מכל דבר אחר. עבור מילוי הצורך הזה הם יהיו מוכנים להקריב את הכל, כי מבחינתם אין דבר חשוב יותר.

 

למעשה, ילדים שחוו נידוי משפחתי מסגלים לעצמם - כבר מגיל מאוד צעיר - את היכולת להתנתק ממשפחת המקור שלהם כמנגנון של הישרדות והתמודדות עם חווית הדחיה שהם חוו. ילדים אלה מסוגלים לנדות את עצמם מיוזמתם מהמשפחה הגרעינית שלהם ולבחור לעצמם חיים אחרים, אלטרנטיביים, שם כן ירצו בהם וכן יעניקו להם תחושה של שייכות אמיתית.

 

 

וטיפ לסיום: אנשים לא עוזבים משפחה שמציעה להם מלוכה אמיתית, תחושת שייכות והכרה. אנשים כן עוזבים משפחה שנותנת להם הרגשה של השפלה, נחיתות, זלזול ודחייה מתמשכת מתוך תקווה שהם ימצאו את החום ואת האהבה במקום אחר.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב