דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קופירייטינג שימושי על פי נילסן - חלק 2 

מאת    [ 05/10/2012 ]

מילים במאמר: 547   [ נצפה 2156 פעמים ]

מאמר זה ממשיך את המאמר הראשון 'אתרי אינטרנט שימושיים על פי נילסן – חלק ראשון' (לינק למאמר זה בסוף המאמר) שעסק בממצאיו של ג'ייקוב נילסן, חוקר אינטרנט ידוע ומומחה בעל שם עולמי לאתרי אינטרנט שימושיים. במאמר הקודם דנו ב'תבנית F' שהדגישה את החשיבות העצומה של המילים הראשונות בתחילת משפטים ובמיוחד בשתי הפסקאות הראשונות של עמוד האינטרנט. מסקנות אלה מובילות אל הבלתי נמנע – חשיבות המילים הראשונות בכותרות. בחירת שתי המילים הראשונות בכותרות המופיעה בדף האינטרנט היא כנראה ההחלטה החשובה ביותר שתוכלו לעשות, כדי להפוך עוד משפט לכותרת שמוכרת.

גלילה: קוראי אתרים משקיעים 80% מזמנם בחיפוש מידע בחלק דף האינטרנט שנמצא מעל לאפשרות הגלילה. למרות שהגולשים אכן משתמשים בגלילה בסופו של דבר, הם מקצים רק 20% מתשומת הלב שלהם למה שקורה בטקסט לאחר שגללו אותו!לכן,כתיבה מוצלחת לאינטרנט מתחילה בראש הדף ואמורה לספק סיבה לרצות להמשיך לקרוא גם מעבר לגלילה. המחקרים של נילסן מוכיחים שאנשים יגיעו למורד הדף אם הכתיבה השיווקית מעודדת קריאה והמידע הראשוני שמצאו בראש הדף גרם להם להאמין ששווה להם לגלול מטה. קופירייטרים שכותבים לאתרים חייבים לדבר ישירות לקהל היעד ולומר להם, בלי לכתוב זאת באופן מפורש, למה כדאי להם לגלול את העמוד.

סגנון כתיבה מומלץ באינטרנט: משתמשים מתעבים סגנון כתיבה ששם דגש רב מדי על קידום מכירות אגרסיבי, שדי נפוץ כיום באינטרנט. שפה שחצנית או מוגזמת יעילה, על פי המחקרים, ב - 27% מהמקרים בלבד.בעת כתיבה לאינטרנט, יש להקפיד לא להגזים בשימוש בשמות תואר וסופרלטיבים. הלקוחות שלכם לא רוצים לדעת שאתם חושבים שהמוצר שלכם הוא החם ביותר, הטוב ביותר, האולטימטיבי או הגדול ביותר. את זה הם מעדיפים שתשאירו לשיקול דעתם. יש להיצמד לעובדות, ולהעלות טיעונים סובייקטיביים לטובת המוצר. הגזמה ותשבחות מופרזות מכבים להם את להט הקניה.

אמינות: אמינות היא אלמנט חשוב ביותר עבור משתמשי האינטרנט, שכן בדרך כלל לא ברור מי עומד מאחורי המידע שהם קוראים והאם ניתן לסמוך על הכתוב בדף.נילסן מצא שכתיבה טובה ומקצועית בדפי האינטרנט היא מרכיב האמינות מספר 1, שכן הכתוב בדף, הסגנון והאופן בו מוגשים הדברים הוא לב לבה של האמינות... או של חוסר האמינות. אתר הכתוב באופן אמין ומקצועי, בדרך כלל נכתב כך על ידי קופירייטרים שמבינים מהי כתיבה שיווקית לאינטרנט. כתיבה כזו מובילה את הגולשים למסקנה שהם באתר של חברה או עסק אמין וסמכותי שהם יכולים לסמוך עליו. לעומת זאת - שגיאות כתיב, דקדוק מרושל ובחירה גרועה של מילים וניסוח אינם מהווים ייצוג טוב של חברה או עסק.

הומור: בכתיבה לאינטרנט, יש להשתמש בהומור בזהירות. בהתחשב בהעדפות השונות של אנשים שונים ביחס להומור, חשוב שהקופירייטר יכיר את הקהל שהוא פונה אליו לפני שהוא מחליט לעשות שימוש בהומור מסוג כלשהו באתר. גם אז, השימוש בהומור הוא מסוכן, כי אתם אף פעם לא יכולים באמת לדעת מי הם המבקרים באתר שלכם, מה הרקע שלהם, מהו גילם, מינם וכו'. למעשה, נילסן קובע שזה עשוי להיות בטוח יותר להימנע משימוש בהומור לחלוטין בעת כתיבה לאינטרנט.מה שמזכיר לי בדיחה... בעצם, לא משנה.

השורה התחתונה העולה ממחקריו של נילסן היא שאין לזלזל בכוחן של המילים באתר האינטרנט שלכם. כמו שאין לבנות מטוס ללא מהנדסים, כך עדיף שהכתיבה לאתר אינטרנט שמטרתו למכור או לקדם עניין כלשהו תיעשה על ידי קופירייטרים שזוהי מומחיותם. או אז שיעורי ההמרה באתר שלכם פשוט ימריאו.

לחצו לקריאת המאמר הראשון: "אתרי אינטרנט שימושיים על פי נילסן – חלק ראשון".

"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" -  קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב