דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גרפולוג לערבי גיבוש - לא בשבילך בשביל החברה 

מאת    [ 04/10/2012 ]

מילים במאמר: 1101   [ נצפה 3463 פעמים ]

הסיבות לחגוג עם העובדים

כאשר החברה עורכת אירוע גיבוש לצוות, או מסיבה לתחילת שנה הדבר גם מדגים את החוזק של הארגון אך גם מייצר סוג של משפחתיות שהיא כל כך חשובה כשיש אתגרים חדשים בעבודה. מוזיקה וקריוקי, ריקודים, אלכוהול, בישול גורמה הם חלק מאותם ערבי גיבוש לחברה. סדנת גרפולוגיה נחשבת להפעלה מאוד פופולארית בארץ בזכות יכולתה לחבר ולהעצים ולהצחיק ולסקרן  אולם בכדי שתערכו את הבחירה הנכונה כדי שתנסו לבדוק מה המטרה המרכזית שלכם לגבי האירוע.

 

ללמוד מלהקת "אייפל 65"

הלהקה שרה על כך שהם שואפים רק למטרה אחת .. והם זקוקים רק למטרה אחת. קביעת מטרה עיקרית לפעילות ולאחריה יעדי משנה כבר תעזור לכם בהתמקדות. לדוגמא אם המטרה היא לשחרר לחצים ומתחים אפשר להזמין סדנת גרפולוגיה שתתמקד "בהרפיית האותיות", בצחוק והומור ובסקס במידה והדבר מתאים. אם המטרה היא לחדד את ההכרות בין עובדים/ות חדשים/ות ניתן לערוך משחקי כתיבה לחיזוק הכרות לדוגמא לבקש להתחלק לזוגות שאינם מכירים טוב האחד את השני ולבקש מכל אחד/ת לכתוב על השני/ה איזה תכונות מאפיינות אותם, איזה טיפוס בילדות הוא או היא היו, איזה בעל חיים נראה שהם היו מאמצים ועוד. לאחר מכן ניתן לערוך אבחון ראשוני של כתב היד .

 

למה נועדו ערבי גיבוש ?

עוד דרך שתעזור לכם לבחור פעילות נכונה היא לשאול את עצמכם למה נועדו ערבי גיבוש. ערבי גיבוש  נועדו לגרום לעובדים לתחושה שבה ראש הצוות, הסמנכ"ל או המנכ"ל מכירים בתרומתם ולכן אחד מהדברים הראשונים שצריך לעשות הוא לקחת שתי נציגות או שני נציגים מהעובדים ולבקש לקבל מהם רעיונות לפעילות גיבוש. לכמות העובדים/ות יש חשיבות גדולה כיוון שאם מדובר על שלושים או חמישים ומעלה יש צורך לבחור בהופעה או הרצאה משתפת. תוכן איכותי ומשעשע שיקלע לסגנון ולאופי של העובדים/ות ויהווה טריגר להצלחת האירוע. סוג האירוע חשוב גם הוא כי אם מדובר על פעילות פרידה או חגיגת חג פורים או חנוכה יש צורך בהתמקדות בתכנים הנכונים.

 

נפלאות כתב היד

כתב היד הקודם ביותר הוא הארפורט שנתגלה במאה השתיים עשרה לספירה. המצאת מכונת הדפוס בשנת 1440 שנתה סדרי עולם ולמרות זאת כתב היד המשיך וממשיך להתקיים עד עצם היום הזה. הגרפולוגיה התפתחה שתי ארצות עיקריות שהן צרפת וגרמניה

בישראל מי שהקים את "האגודה לגרפולוגיה מדעית" היה ד"ר אריה נפתלי. ניתן להגיד בביטחון מלא כי עד לתחילת שנות התשעים רוב הגרפולוגים בארץ אבחנו את כתב היד על פי שתי השיטות שקבעו כי דרך כתב היד אפשר לנבא אישיות ואופי. החל משנות התשעים התחילה מגמה שבה מספר גרפולוגים התחילו לתת פירושים שיותר מתקרבים לצד מיסטי בידורי וקוממו על כך מספר גדול של גרפולוגים.

 

כל גרפולוג והשפה שלו

בעולם העסקים לשפה יש מרכיב קריטי בהצלחה של מכירת מוצר, ביכולת לתקשר ולגשר על פערים וליצור קשר חם וארוך טווח עם לקוחות. כשזה מגיע ליחסים הבין אישים השפה היא המרכיב החשוב ביותר ליכולת שלנו להביע את עולמנו הפנימי בפני הצד השני ולתת את ההכרה שאנחנו מבינים אותו. השפה היא הדיבור, היא מחוות הגוף, היא הקול ואולי הכול. כתב היד בעיני הגרפולוג הוא פילטר שדרכו אפשר לאבחן התאמה מקצועית, שריטות, תכונות אופי ואשיות. בבואכם להזמין גרפולוג לערבי גיבוש כדאי שתבדקו מספר דברים.

1.מה רמת האבחון הרצויה – אבחון מעמיק לכתב יד אחד עלול להתבצע פני מספר שעות.

2.איזה תכנים ישתפו את כלל העובדים – זוגיות, סקס, מוטיבציה, שאיפות, רושם ראשוני

3.כיצד יתקיים הגיבוש בפועל- איזה פעילות ממוקדת תיערך בכדי לחבר.

4.איפה איפה איפה איפה איפה ההומור, הצחוק והסטנד אפ נכנסים לפעולה ?

5.בקשו לראות סרטים, לקבל המלצות טלפוניות ומצד שני תנו כמה שיותר מידע על החברה.

לכל גרפולוג יש את השפה שלו כך לדוגמא יש גרפולוגים שיעדיפו לתת הרצאה שבהן יעלו כתבי יד על המסך. יש גרפולוגים שיעדיפו "לרדת אל הקהל" לבדוק את החתימות שלהן, לעלות את הנושאים שהכי מרגשים, מצחקים ומרגיזים כדי שהמופע יהפוך לסוג של שחרור רגשי ומצד שני לתת כלים וטיפים מעצימים ומחברים.

 

גרפולוג לאירוע גיבוש נטו

אירוע גיבוש חשוב שיהיה כיף, חוויתי ומצחיק בתור התחלה. אחד מהדרכים לשדרג אותו הוא לבקש לכתוב ברכות ואיחולים ובכך לחבר בין אנשי הצוות רגע לפני שיינתנו סימנים פיקנטיים במיוחד. כשמבקשים מהעובדים/ות לצייר שתי אסלות זאת של הבית וזאת של המשרד ניתן יהיה להיווכח מי אוהב לשבת יותר ואיפה, ציור של שולחן העבודה בכדי להזמין את בעל/ת השולחן העמוס ביותר אל "רחבת הלוח" (הפירושים הינם אסוציאטיביים וקשורים רק בעקיפין לגרפולוגיה).

 

גרפולוג לערב צוות עם עובדים/ות חדשים/ות

כמנחה קבוצות וגרפולוג אני אוהב לבחור משחקי זוגות ומשחקי קבוצה שבהם ניתן "לערבב" בין כולם. חלק מהסדנה תתמקד בתקשורת בין אישית דרך משחקי הכרות ושפת גוף  משעשעים ואילו החלק השני יתמקד בפענוח כתב יד, שרבוטים וציורים של העובדים/ות. במידה ויש מנהל/ת הם יצטרכו לעלות ראשונים "על הפודיום" ולחתום ואז ייבדק איזה רושם הם רוצים לעשות על פי החתימה שלהם.

 

פעילות לשחרור פאן וכיף

כתב היד יכול להיות קפוץ ויכול להיות משוחרר. ניתן לערוך משחק ראשוני לשחרור דרך הרפיית כתב היד. אולם מה שמצאתי שאם מדברים על הדברים שמלחיצים ומעצבניים אפשר להפוך אותם לסיפורים משעשעים. הכתיבה היא נוגדן מעולה לשחרור. באירוע נשלב ציורים לבדיקת היצרים, תיערך תחרות לבדיקת האגו הגדול ביותר ואצל מי הגודל כן קובע. וסוף האירוע העובדים/ות יקבלו מספר טיפים להתמודדות מול שחיקה ולחץ בצורה משעשע.

 

ערבי גיבוש עם בני זוג

כשמביאים בן או בת זוג לערבי גיבוש אחד מהדברים הראשונים שצריך לעשות הוא להפגיש אותם מול שאר חברי הצוות. לעיתים ייוצרו חברויות חדשות בלי בכלל להתכוון. גרפולוג לערבי גיבוש צריך בסיטואציה הזאת לחלק את האירוע כך שחלק יוקדש לזוגות עצמם. לדוגמא הזוגות יצטרכו לצייר את הפנים של בן / בת הזוג, לצייר נחשים לבדיקת האנרגיה המינית.  והחלק השני יתמקד יותר בהווי של העובדים/ות.

 

גרפולוג לטקס הרמת כוסית בחג

ישנם מספר חגים שבהם נחברת פעילות עם גרפולוג. ראש השנה, חנוכה, סילבסטר, פורים. בכל אחד מהם ניתן להכניס תכנים הקשורים לחג, לדוגמא בפורים אפשר להדגים כיצד אנשים בונים מסכה לאותיות, בחנוכה להדגים מנהיגות דרך כתבי היד או לצייר נרות וחנוכייה ואז לבדוק מי "הפירומנים" בחבורה . לקראת ראש השנה אני אוהב לבקש מהעובדים/ות לצייר שלושה חפצים מיותרים בבית וכך לבדוק מי אספנית האומנות בצוות. (פירושים אלה הינם אסוציאטיביים שלאו דווקא קשורים ישירות לגרפולוגיה).

 

גרפולוג לערב גיבוש ופרידה

שנת תשע"ג – תשע"ד מספקים הרבה מאוד אתגרים לחברות. פרישה או עזיבה מרצון היא אחת מהדרכים להתייעלות. חברה שמקדשת פרידה בצורה מכובדת היא בהחלט ראויה לכל שבח. פעילות פרידה עם גרפולוג ניתן להתמקד בכתב היד של העוזב/ת וגם בכלל החברה. זהו גם הפורמט הכי נכון לאירוע. הצורך בהכלה של העזיבה הוא רגשי ולכן העובדים/ות יכתבו איחולים לרגל התקופה החדשה וכמו כן יתבקשו לכתוב כיצד אותו פורש/ת השפיעו על חייהם האישיים או המקצועיים ואז יוצגו פירושים גרפולוגים לאותיות מסקרנות ביותר. גרפולוג לערבי גיבוש יוכל לתת לכם פלטפורמה של רעיונות לפעילות גיבוש לעובדים./

יובל בן בסט - מנחה קבוצות וגרפולוג. עורך סדנאות בתחום גרפולוגיה, אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, גרפולוגיה, צחוק והומור, לחץ ושחיקה, ניהול זמן, עבודת צוות, שפת גוף בין גברים לנשים. כתובת האתר  http://www.graphologia.net טלפון 050-5711160




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב