דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שצריך לדעת על סידור הבית לקראת מעבר דירה - חלק ב' 

מאת    [ 03/10/2012 ]

מילים במאמר: 651   [ נצפה 2158 פעמים ]

 

איך בוחרים חברת הובלה

חודש לפני מעבר הדירה זה הזמן למצוא חברת הובלה שאפשר לסמוך עליה שתוביל את תכולת הבית שלכם בשלום אל הדירה הבאה. לפני שאתם מטלפנים לחברות הובלה עשו שעורי בית. הכינו רשימה של כל הרהיטים שיש לכם בבית. הכנתם? יופי! עכשיו חפשו ב- 144, בקשו כרטיסי ביקור מחברות הובלה שאתם פוגשים ברחוב, מובילים דירות של אחרים, תשאלו חברים שעברו לא מזמן דירה, גם חברים בפייסבוק. עכשיו יש לכם רשימה ארוכה. איך בוחרים חברת הובלה? המחיר חשוב אבל יש מרכיבים נוספים כמו ביטוח, שירות אריזה, מקצועיות הנגר שיפרק וירכיב את הארונות (בכל צוות אמור להיות נגר, וודאו זאת), הנסיון שלהם וכמובן המלצות.

עוד דבר שכדאי לעשות שבוע לפני המעבר: טלפנו לחברת הכבלים, האינטרנט, הטלפון, הודיעו על מעבר דירה ותאמו בקור של טכנאי בדירה החדשה.

יומיים עד שבוע לפני שעוברים דירה. שלב האריזה

זה לא נעים לחיות על ארגזים וחוץ מזה אתם עסוקים. לכן שלב האריזה נעשה ממש לפני שעוברים. ארגזי קרטון מוצאים במכולות לאיסוף קרטון למיחזור, תמיד תמצאו כאלה ליד מרכזי קניות. אם לא בא לכם לפשפש במיחזור ניתן לרכוש ארגזי קרטון חדשים. אל תשכחו לקנות מסקנטייפ, כדי לסגור את הארגזים ולורדים כדי לכתוב עליהם מה הם מכילים ולאיזה חדר הם שייכים. אני רושמת "דחוף" על ארגזים שצריך לפרוק במיידי ו"לא דחוף" מה שיכול להשאר חודשים בארגזים בלי שמשהו ישתבש. זה לא אומר שהם חייבים להשאר בארגזים, אבל זה נותן לנו אינדיקציה לגבי סדרי העדיפויות.

מזוודה ל"טיסה": כמו שהריונית מכינה תיק לידה ומטיילים אורזים להם תיק נסיעות וגם תיק יד שעולה אתם לטיסה, כך אני ממליצה לעוברים דירה לארוז מזוודה עם פריטים הכרחיים. מה שצריך במיידי. קצת בגדים, מוצרי טיפוח. הרי לא תרוצי לקנות קרם פנים נוסף או סרום בבלאגן הזה וזה לא נעים, דווקא כשהכל הפוך מסביב, לסבול מעור פנים יבש. מטען של הטלפון הנייד. הניירת שאתם צריכים במעבר. תרופות, דברים כאלה...

ביום המעבר

אני מקווה שהספקתם לארוז ה-כ-ל כי כשהמובילים מגיעים הם מעמיסים את כל תכולת הבית שלכם כל כך מהר וביעילות ומה שלא ארוז – אתם תצטרכו להוביל בעצמכם אחר כך. תתפלאו כמה נגלות תצטרכו לעשות עם המכונית כדי להעביר רק כמה דברים קטנים שהשארתם לרגע האחרון.

זהירות: שביר!

ובכל זאת, אני ממליצה להעביר במכונית שלכם חפצים שבירים מאד כמו אהילי זכוכית יקרים, תמונות, עציצים. אם אין לכם מכונית או שאתם עוברים דירה למקום מרוחק ניתן לארוז בקפידה גם פריטים אלה ולהוביל אותם בבטחה עם חברת ההובלה. ברור שכותבים על האריזה: שביר!
ליתר בטחון כדאי לרכז את כל הארגזים השבירים במקום אחד. הנחו את המובילים להעמיס את החפצים השבירים בסוף. כך השבירים יתמקמו מעל ארגזים לא שבירים ולא להיפך. הארגזים השבירים יוצאו מהמשאית ראשונים, אחרי שהמובילים נחו בנסיעה והתרעננו. כשמגיעים לדירה החדשה שוב הנחו אותם להניח את הארגזים השבירים ביחד, בחדר מרוחק, כדי שלא יניחו עליהם ארגזים אחרים.

ארגזים כבדים

העדיפו לארוז חפצים כבדים כמו ספרים בקרטונים קטנים יחסית. אמנם הסבלים מרימים שניים או שלושה ארגזי ספרים קטנים ביחד אבל לכם יהיה יותר קל להזיז אותם ממקום למקום כשהם קטנים יחסית וגם הארגזים הקטנים שומרים יותר טוב על שלמות הספרים. הגדולים עלולים להתפרק או להיקרע כשהם כבדים מדי. סמנו את הארגזים הכבדים במיוחד כדי שהסבלים יניחו אותם בתחתית המשאית. כשהארגזים כבדים זה עוד יותר חשוב שתדעו בדיוק באיזה חדר בדירה החדשה הם יהיו. אם לא תנחו את הסבלים להניח אותם בחדר הנכון, תצטרכו לגרור אותם או לפתוח אותם ולסחוב את הדברים מחדר לחדר. לא נורא אבל אם אפשר להיות יעילים עם קצת תכנון מוקדם אז למה לא.

פירוק והרכבת ארונות

כשהנגר מפרק את הארון, שימו לב שכל האביזרים של הארון ארוזים ביחד וצמודים לארון. זה לא נעים לגלות שאיבדתם את הצירים של הדלתות או את מחזיקי המדפים. אפשר לשים אותם בשקית ולהצמיד במסקנטייפ אל דופן הארון המפורק או לרכז את כל השקיות של האביזרים השונים עם כלי העבודה.

במאמר הבא, האחרון בסדרה זו, נראה איך אפשר לייעל את סידור הבית או סידור הדירה אחרי המעבר.

 

הכותבת עוזרת לאנשים עסוקים ליצור סדר ולשמור עליו. חוקרת כיצד נוצר בלאגן, ממה מורכבת דחיינות ואיך להגשים את הרצונות. בסופו של דבר כולנו רוצים לשגשג. להיות ה"אנחנו" הכי מוצלח שאנחנו יכולים להיות. 
לקבלת הצעת מחיר לאריזת תכולת הבית ו/או פריקה בדירה החדשה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב