דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שצריך לדעת על סידור הבית לקראת מעבר דירה - חלק א' 

מאת    [ 28/09/2012 ]

מילים במאמר: 629   [ נצפה 2669 פעמים ]

מתי ואיך מתחילים

ברגע שהחלטתם לעבור דירה, אפילו לפני שפגשתם את הדירה הבאה – זה הזמן להתחיל לתכנן מה עובר אתכם ומה נשאר. במיוחד הדברים הגדולים כמו שולחן פינג פונג או פסנתר. אם יש לכם מקומות עמוסים בבית כמו מחסן, מרתף, חדר בלאגן, עליית גג – רצוי למיין את החפצים שמונחים להם שם בעוד מועד. אפילו חודשים רבים לפני המעבר ואפילו אם בסופו של דבר תחליטו להשאר בבית הקיים – הרווחתם מקום והרווחתם חפצים שימושיים שלא ידעתם איפה הם.

שלב הבא בתהליך מכינים תכנית ריהוט

אתם יודעים לאן אתם עוברים, יש לכם את תכנית הבית. מה עכשיו?
עושים תכנית ריהוט של הבית לפי הצרכים שלכם, לפי הנתונים של הבית והרבה פעמים גם לפי הריהוט שיש לכם.

מה אמרת? תכנית הבית? זאת דירה יד שניה, אין לנו תכנית אדריכלית.

מכינים תכנית לבד. לא צריך ידע באדריכלות ולא צריך לדעת שרטוט. לוקחים כלי כתיבה וסרט מדידה ומבקרים בדירה המיועדת. מודדים את אורך הקירות, אם גובה התקרה לא סטנדרטי אז גם את גובה הקירות במקומות השונים. דלתות – מסמנים פתח בשרטוט החובבני ומציירים קשת בכיוון שהדלת נפתחת. מסמנים חלונות, מודדים את רוחבם, אורכם וגובה הקיר שמתחת לחלון. אם לא מדובר בחלונות הזזה חשוב לקחת בחשבון את המקום שתופסים כנפי החלון כשפותחים אותם. פשוט מציירים קשתות בגודל המתאים ובכיוון המתאים. אם גרים בבית – התעלמו מכל מה ששייך לדיירים והתרכזו בקירות בלבד.

אמרנו תכנית ריהוט. כך עושים את זה:

מכינים רשימה של כל הריהוט שלנו, מודדים כל רהיט ורושמים את המידות ליד שמו. אם יש לכם מערכת רהיטים באותו עיצוב בכל חדר – מיינו את הרשימה לפי חדרים, אם כל רהיט הגיע ממקום אחר ואין שום קשר עיצובי ביניהם – הכינו רשימה של ארונות, של שידות, מיטות, שולחנות, מדפים.

רשימה אחרת היא רשימת הצרכים שלכם. ליה צריכה ארון שלוש דלתות כדי להכיל את כל הבגדים שלה ואורי את הספרייה, גל יכולה להסתפק בארון שתי דלתות ושידת מגירות. ואתם יודעים בדיוק איזו תכולה תהיה לכל מגירה. ברור... אז אתם מחליטים שהארון שהיה בחדר של גל יעבור לחדר של ליה כי הוא בדיוק באורך הקיר, השידה שהיתה במטבח תעבור לחדר העבודה.

במקרה שרכשתם חדר שינה קומפלט או חדר מעוצב לילד – אם הריהוט לא מסתדר עם האילוצים שבדירה החדשה כדאי להיות מודעים לבעיה בעוד מועד. יש הרבה פתרונות: למכור את הריהוט הקיים ולרכוש חדש, לפנות אל החברה שממנה רכשתם ולרכוש פריטים מתאימים באותו עיצוב במקום הרהיטים שלא מתאימים.

אם אסתטיקה חשובה לכם ואתם יודעים שתעברו דירה, אני ממליצה לרכוש מראש ריהוט לבית באותו סגנון. למשל: ריהוט פשוט מעץ אורן, או ריהוט כבד מעץ כהה, כך תוכלו לעשות ערבב ולבש, סליחה, ערבב והתאם. זה חסכוני, גמיש והרמוני.

בשלב זה אתם בודקים אם יש לכם מספיק ארונות ומקומות אחסון. איך יודעים? לפי נפח החפצים שאתם משתמשים בהם עכשיו. אהה... תפסת אותנו. יש לנו המון חפצים שתופסים מקום אבל הם לא בדיוק בשימוש.

מעבר דירה הוא הזדמנות לשינוי

אם אתם רוצים לקחת את כל הבלאגן אתכם לדירה הבאה זה בסדר גמור. אבל אם אתם רוצים איכות חיים – מעבר דירה זאת הזדמנות להיות מאד מדויקים: מה אתם באמת רוצים עכשיו, מה אתם באמת צריכים. גם אם הדירה שאתם עוברים אליה מאד גדולה – אתם רוצים להנות מהמרחב שלה ולא לסתום אותה בחפצים. ותאמינו לי, אפשר למלא גם דירה מאד גדולה. סידור הבית יכול להיות מאד כיפי, במיוחד אם מתמקדים במטרה: איכות חיים בבית החדש.

להיפרד מחפצים ברכות

החפצים שכבר לא נחוצים לכם אולי יהיו שימושיים למישהו אחר. פרסמו אותם ביד שניה, חפשו למי לתת אותם, למכור אותם. אולי אפילו להשאיל אותם. סמכו על עצמכם שאם תצטרכו משהו כבר תשיגו אותו.

במאמרי ההמשך תוכלו לקרוא מה חשוב לדעת לפני שבוחרים חברת הובלה, איך נמנעים מעוגמת נפש ביום המעבר ואיך מארגנים את הבית החדש הכי מהר ויעיל שאפשר.

הכותבת עוזרת לאנשים עסוקים ליצור סדר ולשמור עליו. חוקרת כיצד נוצר בלאגן, ממה מורכבת דחיינות ואיך להגשים את הרצונות. בסופו של דבר כולנו רוצים לשגשג. להיות ה"אנחנו" הכי מוצלח שאנחנו יכולים להיות. מזמינה אתכם לקבל סדרת מאמרים שתוביל אתכם צעד אחר צעד ליצור לעצמכם סדר בבית, שקט נפשי וחסכון של זמן וכסף. 
ליצירת קשר וקבלת הצעת מחיר לאריזת תכולת הבית ופריקה בבית החדש




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב