דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מודיליאני והצוואר של דודתי רחל 

מאת    [ 27/09/2012 ]

מילים במאמר: 375   [ נצפה 2976 פעמים ]

מודיליאני והצוואר של דודתי רחל

מאז ומתמיד, היתה אחותה הבכורה של אמי, הדודה רחל מארגנטינה, ("רקליטה", כפי שנהגנו לקרוא לה), דמות חשובה בחיי.
זה התחיל בסיפורים שסיפרה לי כל פעם כשנפגשנו, על הביקור שלי עם הורי בארגנטינה, בין גיל שנה וחצי לשלוש. כשרקליטה היתה מגיעה מדי כמה שנים לביקור בישראל, לבקר את בני המשפחה הרבים שעלו לכאן מארגנטינה, שמעתי סיפורים על איך, באותה תקופה, כשחזרה בערבים מעבודתה כמורה לספרות בבית הספר המקומי, אהבה לבלות איתי, לשחק איתי וללמד אותי שירים וסיפורים בספרדית. אהבתי את הסיפורים האלה. דרך עיניה ראיתי ילדה בלונדינית ומתולתלת, מיוחדת ואהובה, ובהחלט שונה מהתדמית שהיתה לי על עצמי מחיי היום יום שלי בקיבוץ.

לרקליטה לא נולדו ילדים משלה, ותמיד היא גרמה לי להרגיש כאילו אני קצת הבת המאומצת שלה. אהבתי גם את משב הרוח התרבותי והרענן שהביאה איתה בביקוריה. היא סיפרה לנו בהתלהבות על תערוכות, ספרים, והצגות מהעיר הגדולה בואנוס-איירס, והפנתה את תשומת ליבנו גם לפניני אמנות שהיו חבויות אצלנו בבית.

לדוגמה, אחי הצעיר, שלומי, צבע באותה תקופה דמויות ודוגמאות על חלוקי נחל. רחל היא זו שהתרשמה מעבודתו האמנותית,ותמיד בחרה לעצמה את החלוקים היפים, כדי לקחת אותם איתה לארגנטינה למזכרת.

עם השנים, כשבני, בן-זוגי, הצטרף למשפחה, הפכה דודה רחל גם לדודה האהובה עליו. בני, שתמיד היתה לו גישה לאמנות חזותית, בחן את דמותה והחליט שיש לה צוואר ארוך כמו לנשים בציוריו של הצייר האיטלקי הנודע אמדאו מודיליאני. בארוחה החגיגית של יום חתונתנו, שהתקיימה בבית הוריו של בני, צילמנו את רקליטה ליד הפוסטר האדום של מודיליאני שהיה תלוי בסלון ביתם.

תוכלו לראות ציורים נוספים של מודיליאני באחד מהאתרים הרבים המציגים את עבודותיו. לדוגמה:. http://pinterest.com/artisticolors/amadeo-modigliani/ הצייר הזה הוא גם אחד האהובים עלי ביותר, ובתחילת דרכי בשעורי ציור ניסיתי לצייר בעקבותיו מספר רב של ציורים.

מוזמנים להיכנס לכאן ולראות דוגמה. 

בחלוף השנים, למדתי והכרתי עוד אמנים, למדתי רבות על אמנות ויצירה אומנותית, אך הצירוף הזה: הצוואר של רקליטה = הצוואר של מודיליאני נשאר מקובע בתודעתי.

לפני עשר שנים עברה רקליטה לגור בישראל והצטרפה לאחיותיה שגרות כאן מאז שנות החמישים. בדירה הקטנה שלה ברמת גן, תלתה ציורים מקוריים שקנתה בגלריות לאמנות בבואנוס איירס והביאה איתה מארגנטינה הרחוקה. הגאווה הגדולה שלי היא שבחדר השינה שלה, ליד מיטתה, תלויים שני ציורים מעשה ידי, מתנה שהכנתי לה ליום הולדת שמונים.

Have a colorful day צבעים אמנותיים – ורדה שילה 054-6337139 shilovarda@gmail.com https://www.facebook.com/artisticolors ניתן להתרשם מהעבודות שלי כאן וכאן 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב