דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מקומו של הנטורופת במערכת הבריאות 

מאת    [ 24/09/2012 ]

מילים במאמר: 514   [ נצפה 1471 פעמים ]

הנטורופתיה היא שיטת ריפוי טבעית אשר מתמחה בריפוי עצמי תוך חיזוק מנגנוני החלמה פנימיים ושינוי הרגלי חיים לאורח חיים בריא ותזונה מתאימה, המשתלבים בטיפול באדם כמכלול.

עיקר הדגש בגישת הטיפול של הנטורופת מושם בגורמים תזונתיים, תוך בדיקת הרגלים, אורח חיים והיבטים נפשיים, אך אין מדובר בשיטה המנותקת ממערכת הבריאות הכוללת. להיפך, מדובר בתחום אשר משתלב בטיפול המודרני ומעצים אותו, לטובת המטופל.

מבקשים לעסוק ברפואה מזווית שונה מעט? הנה דברים שחשוב שתדעו:

  • שורשי הנטורופתיה נעוצים ברפואה הטבעית העתיקה, אבל היא פועלת כשפניה קדימה, בעיקר כרפואה המונעת מחלות. משום כך, הנטורופתיה היא קודם כל דרך חיים ושיטה של תפיסת ריפוי, המבוססת גם על הרפואה הטבעית המסורתית וגם על מחקר מודרני וטיפול באדם שאורח חייו מודרני.  
  • לנטורופתיה יש כלי אבחון רבים ומגוונים, וסטודנט בלימודי נטורופתיה לומד פרקים נרחבים גם בלימודי רפואה מערבית. לכן, והיות שההכשרה מקצועית בנטורופתיה מתמקדת בטיפול אינטגרטיבי, שלעיתים משולב עם רפואה קונבנציונלית מודרנית, לנטורופת יש השכלה נרחבת ומגוונת גם ברפואה טבעית ובאורח חיים בריא. 
  • לטענת הדוגלים ברפואה משלימה בכלל ובנטורופתיה בפרט, הרפואה הקונבנציונלית מתמקדת לרוב בטיפול בסימפטומים של המחלה ולא בפתרון הבעיה, ולפיכך הטיפול שהיא מציעה לרוב איננו מספק, ולעיתים אף פסול. הנטורופתיה פועלת לתהליך שינוי אורח חיים ותזונה, מתוך הגישה הגורסת כי הגוף מסוגל לרפא את עצמו. מטרת המטפל הטבעי/הנטורופת היא לחזק את מערכות הריפוי העצמי של הגוף ולתמוך בהן, ובכך לשמר את בריאות הגוף ולהחזיר אותו לאיזון במידת הצורך. 
  • היות שאנשים לא מעטים לא מצאו פתרון לבעיותיהם במסגרת הרפואה הקונבנציונלית בלבד, שיטות הטיפול האלטרנטיביות, כגון הנטורופתיה, חודרות יותר ויותר לזרם המרכזי של הרפואה המודרנית. וכך, פעמים רבות תורם השילוב של טיפול רפואי קונבנציונלי וטיפול משלים של נטורופת יותר מאשר טיפול באחת השיטות בלבד. 

 

 

  • חלק משיטות הטיפול האלטרנטיביות זכו להכרה מדעית ולהכרה של הממסד הרפואי, ורבות ממערכות הבריאות הממלכתיות במדינות שונות, וגם בישראל, אימצו מספר תחומים מהרפואה האלטרנטיבית, ומספקים שירותים מסודרים במרפאות לרפואה משלימה, לרבות נטורופתיה. יתרה מזאת, רופאים רבים רוכשים הכשרה בתחומים שונים של הרפואה המשלימה, וחלקם אף משנים את תחום התמחותם ופונים לעסוק אך ורק ברפואה משלימה. 
  • עם התרחבות העניין הציבורי בה מבססת הנטורופתיה את מעמדה כשיטה המשלבת ידע מסורתי, ומתחזק הקשר בתוך המשולש הטיפולי–המטופל, הרופא הקונבנציונלי והנטורופת– כיוון שגישה טיפולית רחבה זו פועלת לטובת המטופל.

מסיבה זו, כיום השכילה גם הרפואה הקונבנציונלית, במסגרת קופות החולים השונות ובתי החולים בארץ, לשלב במסגרתה בשנים האחרונות את טיפולי הרפואה המשלימה, ובכלל זה גם הנטורופתיה.

כיום ניתן להשתלב ולעסוק בנטורופתיה במסגרת שירותי הרפואה המשלימה של רוב קופות החולים בארץ, וגם בבתי חולים מסוימים, אשר הבינו כי התוצאות הטובות ביותר מושגות כאשר הטיפול הוא טיפול אינטגרטיבי כולל, בו הרפואה המשלימה תומכת ברפואה הקונבנציונלית.  

 

 בית ספר מירב מציע בית ספר חשיפה מציע לימודי נטורופתיהלפרטים על הקורס לחץ

 

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב