דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קווים לדמותו של מדריך טיולים 

מאת    [ 24/09/2012 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 1948 פעמים ]

אומרים עליהם שהם אוהבים לשהות בחוץ, שהם מלאי אנרגיה ומוטיבציה, מרתקים, מעניינים, רהוטים, יודעים לאלתר, אך יחד עם זאת מחויבים בחוש ארגון וסדר.

כן, להיות מדריך טיולים זו עבודה מאתגרת ומעניינת, המחייבת עולם ידע עשיר ונרחב, הכרות מעמיקה עם מקומות ואתרים, יחסי אנוש טובים, והתמודדות עם מצבי לחץ

רגע לפני שאתם בוחרים בתחום זה, הנה כמה דברים שאתם חייבים לדעת  
על עבודתו ועל דמותו של מדריך טיולים.

  • מדריך טיולים עובד עם אנשים, ולכן, אם אתם שוקלים ללכת ללמוד תחום זה, חשוב מאוד שתהיו מסוגלים להתחבר למיגוון רחב של אנשים. רוב הקבוצות הטרוגניות מאוד, ולכן יש בהן טיפוסים שונים. סוד קסמו של מדריך טוב נעוץ קודם כל ביכולת לזהות את אופיים של האנשים שסביבו, ולהתאים את סגנון ההנחיה ואת אופי הטיול לקבוצה.
  • ההבדל בין מדריך טיולים סביר למדריך טיולים מהפנט נעוץ ביכולת לספר סיפור. כשאנשים יוצאים לטיול במקום חדש, מישהו צריך להסב את תשומת ליבם לייחודיות של כל מקום ולסיפורים שמאחורי הסיפור. כשאתם יודעים לסחוף, להלהיב ולחדש, אף אחד לא יישכח את ההדרכה שלכם.
  • ככל שיש לכם עולם תרבותי עשיר יותר, כך תוכלו להעניק יותר לאנשים שאתם מדריכים. פרטים ועדויות שלא הרבה אנשים יודעים, נתונים סטטיסטיים, סיפורים על האנשים שמאחורי המקום, זהו התבלין אשר הופך את הטיול למרגש יותר ואת ההדרכה שלכם למשהו שמשאיר טעם טוב.
  • לכל מדריך טיולים סגנון הנחיה משלו. לאורך הזמן ודאי תפתחו גם אתם סגנון שבו אתם מרגישים בנוח. עם זאת, חשוב לדעת לגוון ולשנות גם באזור הנוחות שלכם.
  • כמדריכי טיולים אתם חייבים לדעת להתאים את סגנון ההדרכה למקום ולזמן. הפעלה והדרכה באוטובוס תהיה שונה מהדרכה באתרים היסטוריים; סיפורים בזמן הפסקת אוכל יסופרו בדרך אחרת מאשר בנקודת תצפית. כשאתם יודעים לקרוא את השטח ולהתאים את ההדרכה למקום ולזמן, אתם תמיד עם הקהל שלכם.
  • מדריך הטיול הוא זה שתמיד פונים אליו כאשר מתעוררת בעיה או בקשה, ולכן חשוב שתדעו לפתור בעיות בזמן אמת, להציע פתרונות ריאליים, לגשר ולאלתר היכן שצריך. לא תמיד הכל מתנהל לפי התוכנית, ולעיתים נדרשת גמישות מעשית ומחשבתית.
  • מעבר להדרכה בפועל, פעמים רבות המדריך עצמו הוא זה המחויב בסידורים הלוגיסטיים - שעות פתיחה של אתרים, תחזית מזג האוויר ליום הטיול, הסעות, וכל שאר הדברים הקטנים שהופכים כל סיור למושלם.

להיות מדריך טיולים זוהי עבודה מעניינת מאוד. שום יום אינו דומה ליום שעבר, ותמיד תפגשו אנשים שונים, במקומות שתמיד אפשר להתבונן בהם אחרת.

אם אתם מחפשים אתגר, אוהבים לשהות בחוץ, לטייל, לחוות ולשתף, אין ספק שהתחום הזה נועד עבורכם, בין במשרה מלאה ובין כאמצעי להכנסה נוספת.

בית ספר דיפלומה מציע קורס תיירות   לפרטים על הקורס לחץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב