דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוסים על סוכני נסיעות 

מאת    [ 24/09/2012 ]

מילים במאמר: 579   [ נצפה 1850 פעמים ]

כניסה לסוכנות נסיעות כרוכה תמיד בריגוש קל. אחרי ככלות הכל, אנו פונים למשרד שכזה כמעט תמיד בשל סיבה משמחת - תכנון טיול, חופשה משפחתית או חופשה רומנטית, כמה ימים של הפוגה מהלחץ, מהשגרה וממטלות היומיום. מי שיקבל את פנינו בסוכנות נסיעות הוא סוכן נסיעות, אדם שתפקידו לייעץ, לתכנן ולארגן – למעשה, להפוך את החלום שלנו למציאות ממשית.

אם גם אתם חושבים שעבודתו של סוכן נסיעות היא שגרתית ולא מאתגרת, כדאי שתחשבו שוב. מדובר בתפקיד יצירתי, הדורש מיומנות, הבנה רחבה, ויכולת לעבוד בסביבה דינמית.

בשלב הראשון תפקידו של סוכן נסיעות הוא להקשיב. עליו להבין מה בעצם אתם רוצים, היכן אתם חולמים לבלות את החופשה, ובאיזה סוג של חופשה מדובר. כל אדם רואה אחרת את החופשה אידיאלית מבחינתו: זוגות מתכננים ירח דבש, אנשים מסוימים יעדיפו טיול שורשים, ואחרים יחפשו טיולי אקסטרים.וכשמדובר באנשי עסקים, עליו להבין מה צורכיהם, ולארגן עבורם את הנסיעה שבמסגרתה יוכלו לנהל את עסקיהם על הצד הטוב ביותר.

בניגוד למקצועות אחרים, כבר במפגש הראשון עם סוכן הנסיעות נוצרת בין סוכן הנסיעות לבין לקוחותיו אינטימיות מסוימת. לכן כל כך שחשוב שמי שמתעד לעסוק בתחום יהיה בעל רגישות ויחסי אנוש טובים.

אחרי ששיתפתם את סוכן הנסיעות במטרה שלכם, מגיע השלב המעשי. סוכן נסיעות הוא זה שיעזור לחלום שלכם לקרום עור וגידים. הוא יספר לכם מה אפשרי, מה מומלץ ומתי. אם אתם חולמים לנסוע למקום אקזוטי, אבל דווקא בתאריך שבחרתם מזג האוויר שם אינו נוח, הוא זה שיאמר לכם זאת. אם אתם נוסעים עם ילדים קטנים, אבל בחרתם יעד שכמעט ואין בו אטרקציות מתאימות עבורם, תפקידו לנתב אתכם אל החופשה שהכי תתאים לכם.

זו הסיבה לכך שסוכן נסיעות חייב לראות את כל הפרטים, קטנים כגדולים, ביעדים שונים בעולם. הוא צריך להיות בקיא בחוקים ובקודים של כל מדינה ומדינה, לדעת איך היא מתנהלת, מה מייחד אותה, במה היא ידועה.

נוסף על כך, סוכן נסיעות שאין לו ידע בתחומים משיקים, כמו אמנות, ארכיאולוגיה או גיאוגרפיה, יהיה יועץ פחת טוב. לכן, אם בחרתם לעסוק בתחום זה, חשוב מאוד שתרחיבו אופקים, תלמדו, תחקרו, ותצברו ללא הרף מידע לגבי יעדים מובחרים ומה מתרחש בהם. רק כך תוכלו באמת לייעץ ללקוחותיכם ולהציע להם את היעדים האטרקטיביים ביותר.

אך מעבר לכך, בתפקידו של סוכן הנסיעות קיים מרכיב אדמיניסטרטיבי לא מבוטל. אחרי שנבחרו היעדים והתאריכים המתאימים, עליו  "לסגור את כל הקצוות". כעת עליו להזמין  טיסות וחדרים בבתי מלון, לטפל בהשגת אשרות כניסה למדינות שדורשות אותן, לבדוק אם הדרכונים בתוקף על פי דרישות המדינות שאליהן מתוכננת הנסיעה, לארגן ביטוח מטען ובריאות, לדאוג לעניינים לוגיסטיים שונים ועוד.

מטבע תחום הנסיעות והתיירות, סוכן נסיעות חייב לדעת לעבוד בתנאי לחץ, להציע פתרונות יצירתיים גם כאשר משהו בתכנון אינו מסתדר - והכל במחיר שהכי משתלם ללקוחותיו. כמעט מיותר לציין, אך כיום חייב סוכן נסיעות לדעת לעבוד בסביבה ממוחשבת. עליו להיות  סבלני, וכמובן בעל יכולת תכנון וראייה רחבה אשר יאפשרו לו לחזות כל פרט בטיול הרבה לפני שהטיול יוצא לדרך.

אין ספק שלהיות סוכן נסיעות זו עבודה מאתגרת, מעניינת ודינמית. בניגוד לעבודות שבהן השגרה משעממת, פה כל תכנון טיול יכול להיות שונה לגמרי.

חושבים שניחנתם בתכונות הנדרשות להיות סוכני נסיעות? רואים את עצמכם עוסקים בתחום מרתק זה? אנחנו פה כדי לייעץ לכם.

 

בית ספר דיפלומה מציע קורס תיירות לפרטים על הקורס לחץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב