דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לכתוב זה מקצוע? 

מאת    [ 24/09/2012 ]

מילים במאמר: 581   [ נצפה 1879 פעמים ]

אנשים רבים מוצאים פורקן בכתיבה. הם חושפים רגשות, תחושות ורצונות בכתיבת מילים באמצעות מחשב או על דף לבן. בעידן האינטרנט, כאשר כל אדם מהשורה יכול לפתוח בלוג ולהתחיל לשתף את העולם במה שיש לו לומר, יש נטייה לבלבל בין זמינות החשיפה לבין מקצוע הכתיבה. יש מי שסבורים, כי כל אחד יכול לכתוב, כמו שכל אחד יכול לצייר או לפסל. אך הפער בין כתיבה מקצועית לבין כתיבה שהיא בגדר תחביב, או כזו שנועדה לעיניכם בלבד, מבוסס על כמה פרמטרים מהותיים. הם אלה שיוצרים את ההבדל בין הגדרה עצמית להגדרה מקצועית.

אתם כותבים, אבל האם יש מי שקורא? חושבים שיש לכם מה שצריך כדי לעסוק בכתיבה בצורה מקצועית? בדקו את עצמכם באמצעות הנקודות הבאות.

  • כותב מקצועי חייב להיות מסוגל להתאים את סגנון הכתיבה לכל נושא ולכל מדיה. כיום ישנם פורמטים רבים וסגנונות מגוונים מאוד של כתיבה: כתיבה שיווקית, כתיבה אקדמית, כתיבה עיתונאית, כתיבה לאתרים וכדומה. אדם שמקצועו הוא כתיבה אינו יכול להגביל את עצמו לסגנון אחד או לתחום אחד, והוא חייב לדעת להתמודד עם כל סוג טקסט או כל נושא. ברור שלכל כותב יש נטייה אישית או העדפה מקצועית לז'אנר מסוים, אך מה שמבדיל בין תחביב למקצוע נעוץ ביכולת להתאים את השפה ואת הסגנון לתחום ולמדיה. ברגע שתדעו איך לעשות זאת, תתקדמו צעד אחד נוסף לקראת הגדרה של כותב מקצועי.
  • כאשר כותבים בצורה מקצועית, ישנה מחויבות למבנה לוגי. כותב מקצועי אינו כותב מהלב אל הדף, אלא מעבד את המידע ויוצק אותו לכדי סיפור או מאמר. קשר בין פסקאות, יכולת לנסח פסקת פתיחה וסיום, מבנה תחבירי, יכולת להעביר מסר ממוקד - כל אלה הם כלים שבהם משתמש כותב מקצועי במהלך עבודתו.
  • בכתיבה מקצועית יש צורך להעביר מסר בצורה עניינית ומעניינת, וזה אינו דבר של מה בכך. כותב מקצועי צריך לדעת לרתק את הקורא, להעלות את הטיעונים הנכונים, וליצור מצב של סקרנות מתמדת. יצירתיות היא שריר שיש לאמן אותו. זו הסיבה לכך שמי שבאמת מצליח בתחום זה הוא מי שדואג לפתח עולם עשיר, להתמודד עם גירויים אינטלקטואליים, ולהיות מעורב. בניגוד לתחומים אחרים, כותבים חייבים להיות מעודכנים ללא הרף במה שמתרחש סביבם ובעולם. עולמו של כותב מקצועי אינו יכול להיות מצומצם או צר, ובוודאי אל לו להתרכז רק בתחום שבו הוא מתמחה. הכותב צריך להיות מצוי באקטואליה, בתקשורת, באמנות, במדעים, באינטרנט, ובעצם – לצבור מידע, על מנת שיוכל לצקת אותו לאחר מכן לכדי חומר קריאה אחר ומקצועי.

אחרי שבדקתם את עצמכם לאור הנקודות הללו חשוב לזכור, כי גם אם אתם יודעים לכתוב יפה מאוד ותמיד החמיאו לכם על הברכות שכתבתם לכבוד אירועים שונים, עדיין אין זה אומר שאתם כותבים מקצועיים. בכתיבה, כמו  בציור, יש חוקים, טכניקות וז'אנרים. זהו תחום שיש ללמוד אותו. כשרון ואהבה למילה הכתובה הם אכן הבסיס, אך יכולת הצמיחה מהם תלויה בכלים שתרכשו.

הבדל מהותי נוסף בין אדם שעוסק בכתיבה כמקצוע לבין אדם אשר עוסק בכתיבה כתחביב הוא היכולת להשתכר כסף בתחום זה. אם מישהו מוכן לשלם לכם על מנת שתכתבו, אם יש מי שקורא את מה שאתם כותבים, אם אתם מצליחים לעורר תגובות, לפרסם מוצר, ליצור דיון , להניע, לשנות, לקדם, למתג ולהעביר מסר לקהל - סימן שהצלחתם לעשות זאת.

רוצים להפוך כתיבה למגירה לכתיבה מקצועית? המילים שם, אבל אינכם יודעים איך להפוך זאת לכלל מקצוע מכניס ומאתגר? אנחנו כאן בשבילכם.

 

בית ספר חשיפה מציע קורס בכתיבה יוצרת  לפרטים על הקורס לחץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב